Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
POLE
Autor: Cirilla (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
Emmet_RAY (Občasný) - 7.7.2005 > ten lživý úvod se mi nelíbí, povídku si přečtu až budu mít čas
Doporučil 
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 7.7.2005 > Emmet_RAY> respektive Emmet neříkal, že je tu próza v defenzívě a že tu nebudeš čtená, ale klidně si tam tu debilní parafrázi nech, k soudu tě hnát nebudu ;-)
<reagovat 
 Cirilla (Občasný) - 7.7.2005 > Emmet_RAY> ok, měním, ty nerudo ;) ale můžeš po mně požadovat omluvu, že :p
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 8.7.2005 > Oholila si hlavu a oblékala se po mužském způsobu   
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Cirilla (Občasný) - 8.7.2005 > stanislav> ano, kolega mé matky jednou řekl (bylo mi dvanáct): "Máte hezkýho syna, takže tak ;)
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 8.7.2005 > Líbilo.
Body: 5
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 8.7.2005 > No mě fantasy baví, tohle mi přišlo jak úryvek z románu, úplně suprácky napsaný, to mě uchvátilo. V příběhu jsem měla trochu zmatek. Jenomže když to porovnám s knižní fantasy, kterou jsem četla, je to stejná, možná i lepší úroveň. Za to, jak je to napsaný, protože to mě odzbrojilo, dávam body a D. Doporučuju všem k přečtení!!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Cirilla (Občasný) - 8.7.2005 > Rony Rubinek> Díky moc, dámo :)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 8.7.2005 > no, žádost o kritiku zaškrtnutou nemáš, tak se pokusím být stručný

je to dobře napsaná béčková fatasy, nic víc, nic méně

Keltové jsou moderní, že jo.. už dlouho si tady hrajem na Kelty, takže tenhle motiv neberu jako nějaké extra plusko, ale líbí se mi, že sis dala práci se jmény (kvituji rovněž Ygrain - Grayný), že všechno je jak má*, je zmíněn jak Samain tak Beltain, sice pochybuji, že by Keltové měli příručky "Kterak snadno a rychle s mečem zacházeti", ale vyvrátit to nemůžu ;-))

Mimochodem, Tristan a Izolda je taky původem keltská legenda.. - ad Vlk a Vlčice - mno a víš, v kterém filmu bylo zas tohle? Napovím, že tam hrál Nicholson :-)


Markomani našemu území odpovídají, i v tomto směru všechno sedí, včetně těch válek, vlastně by mne zajímalo, jestli to co píšeš "bylo" za Marobuda a nebo až za Ballomaria (což by asi sedělo víc)

rozhodně je super, když si někdo dá práci a napíše to tak, aby text měl svůj základ, aby seděla fakta atd - respektive není to super, měl by to být standardní postup, ale není, takže je třeba to ocenit

tak.. a teď k tomu co mi vadí - napsané je to slušně, teď není problém "jak", ale "o čem"
příběh je opravdová tuctovka, s prominutím neinvenční nuda

pasáže popisující akci jsou jak z Lone Wolfa, ta ""emancipovanost"" zase připomíná Bekmambetův brakový film Gladiatrix

ona je to taková ta klasa, místo Honzy zachtraňujícího princeznu zachraňuje dívka Jana (familiérně "Honza") prince a vida - máme z toho moderní pohádku, místo lovestory mladého muže a ženy napíšeme lovestory dvou mladých žen, dodáme přídomek "autobiografické" a vida - máme moderní lesbický román. Působí to nezvykle, ale nic to nemění na tom, že je to zas jen stará známá klasika, co se syžetu týče.
No a tady si prostě z příběhu prostého chlapce, který se stane velitelem vojska, uděláme příběh dívky, která se stane velitelkou vojska..
pokud se takto převrací, tak mi (ale to už je jen čistě subjektivní) to připadá mnohem hůře uvěřitelné, ovšem historicky známá fakta hrajou pro tebe, ovšem to neustálé zdůrazňování hrdinčiny síly atp mi spíš připadá, jako kdyby se autorka chtěla pomstít staršímu bratrovi, protože jí nechtěl povolit účast na klučičích hrách :-)


Takže abych to shrnul - průměrná fantasy povídka z "keltského" prostředí, napsána profesionálně, stylisticky je to slušné, příběh je ovšem fousatý až hanba a některé fragmenty jsou zbytečně stručné.

Tož v rámci objektivity ti dáme redakční výběr a déčko pro zviditelnění, a ta trojka je za můj vlastní, poměrně nízký čtenářský prožitek. No, já tedy moc nadšen nebyl, ale poslat to do Ikarie, tak ti to asi otiskne, ona Jana Rečková už taky nepíše jako dřív, že jo..




*tedy je to otázka, že jo, já nevím kdes ta jména brala, nejsem odborník na keltské jazyky, třeba linna znamená zpěv, ale že by to bylo někde užíváno jako jméno, o tom nevím. A není to keltské slovo. Mám pocit, že jsi tedy brala spíš z Tolkienovy elfštiny (Sindar) než z gaelštiny či manxštiny, ovšem na nějaké hlubší posudky si fakt netroufám.
Body: 3
<reagovat 
 Cirilla (Občasný) - 8.7.2005 > Emmet_RAY> Oúúú
rozsáhlá kritika...
Ona ta povídka měla být původně taková parodie sama na sebe, částečně na Sapkowskýho, částečně na boom fantasy - začla jsem to psát před dvěma lety, kdy se to tu autorů a knížek s fantasy tématikou jen hemžilo a já už toho měla plný triko.
O čem je děj není podstatný, spíš mi šlo o ty jednotlivé pasáže, jak zpívá Mňága: I cesta může být cíl
Jinak co se fousatosti týče - to bych nebyla ani snad já, kdybych nepsala o sexu :)))
tuhle tvou kritiku si dám za rámeček ;) Btw: chtěla jsem ještě dodat (a teď ti poroste ego), že ač na liteře mnohými neoblíben, myslím, žes osoba na pravém místě (jaktože nejsi uveden v seznamu redachtorů???) - co se fundovanosti kritik píše, ale ty víš, že su tvojí fanynkou - už když jsi tu začínalo - a neplač dojetím!!! ááááách ;))))
Ď.
<reagovat 
 Leatherface (Občasný) - 10.7.2005 > Cirilla> mít plný triko je fajn
<reagovat 
 Cirilla (Občasný) - 10.7.2005 > Leatherface> no, velmi obrazně, tak obdařená zas nejsem :)))))
<reagovat 
mník (Občasný) - 7.7.2005 >
Nekonečné, dlouhé lesy,
můra jedna slehla kdesi
pod čarovným blatouchem
s outěžkem? či s lemrouchem?
V pochvě šaršoun vycíděný
chce být svírán v ruce ženy;
válka je jak osypky
bojuje se o sýpky.
Pahýly už nebolí,
zloděj krade mrtvoly,
bazilišků černý pár
vystupuje z lihu par.

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Cirilla (Občasný) - 7.7.2005 > mník> Ďýky, rybko :)
<reagovat 
 Leatherface (Občasný) - 10.7.2005 > mník> jéé, mníku mníku, Tys tu? publikuj něcóóó, sííím  a dotáhni aji Oslizloně
<reagovat 
 mník (Občasný) - 11.7.2005 > Leatherface> Fíha, on si ještě někdo na rybku pamatuje?!
Je-li tomu tak, asi budu muset :-)
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 14.7.2005 > Nojo tak todle znam ulepšeno
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 14.7.2005 >
Body: 2
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 14.7.2005 > Max Bubakoff> ano opět věcná kritika -Bubákovina jak malovaná
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 14.7.2005 > Luk Malér> 

i pán pravil: šetři slovy a v tichu nastalém poznáš více ze sebe sama....


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 14.7.2005 > Max Bubakoff> něco  vlastního nemáš viď? Když si sem eště něco dával - tax proti tomu taky brojil, co si pamatuju. škoda že to tu zasíráš svejma negativníma emocema.
<reagovat 
 Cirilla (Občasný) - 14.7.2005 > Max Bubakoff> není nad vlastní názor
<reagovat 
jelen (Občasný) - 18.8.2005 > dobrý
Body: 5
<reagovat 
Život (Občasný) - 25.7.2005 > Hlavně se mi líbí jak jsi to napsala. Klobouk dolů :)
Body: 5
<reagovat 
 Cirilla (Občasný) - 1.12.2005 > Život> děkuji, živote, tahle věc se mi psala nejsnadněji ze všech, co jsem stihla za krátký a trudný život vyplodit :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter