Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Divadlo
 > Divadlo
 > Recenze
 > Zajímavosti
 > Dramata
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Mor na ty vaše rody! (podle tragédie Williama Shakespeara Romeo a Julie)
Autor: Kateřina (Občasný) - publikováno 13.6.2001 (17:39:24), v časopise 15.6.2001


Mor na ty vaše rody! (podle tragédie Williama Shakespeara Romeo a Julie) je nový projekt divadla DRAK, uskutečněný ve spolupráci s Japan Foundation. Inscenace měla premiéru 10. 6. 2001 v divadle Archa. Reprízu lze spatřit 23. 6. 2001 v Hradci Králové na festivalu Divadlo Evropských regionů. Tvůrci slibovali spojení tradičního českého loutkového divadla s japonským bunraku. Výsledkem je jevištní činoherní a pohybové divadlo se dvěmi loutkami, kterým se u nás říká manekýni. Vedle obohacující spolupráce s Japonci si tvůrci kladli za cíl přiblížit příběh Romea a Julie školnímu publiku, neboť inscenace se bude od příští sezóny hrát pro školy, ovšem bez japonské účasti. Domnívám se, že toto kritérium se podařilo naplnit. Scénář Miloslava Klímy a Josefa Krofty ponechal vedle titulních postav Romea a Julie už jen Chůvu, Matku Julie, Mnicha a Tybalta. Z děje jsou ponechány pouze ples, slavná balkónová scéna, rozhovor Julie s Chůvou a Matkou, milostná scéna, svatba Julie s Romeem, a závěrečná scéna v hrobce. Vévoda veronský vystupuje pouze jako hlas.
Dějové výstupy jsou doplňované česko-japonským bubnováním a bojovými scénami, které se blíží naší představě o orientálních bitkách.
Scénu tvoří dva bubny na předscéně a dlouhý bílý závěs na horizontu, který se zvedá a klesá, slouží ke stínohře, a cudně zakrývá milostnou scénu.
Loutky jsou voděny dvěma vodiči, takže o nějakém bunraku nemůže být řeči. Klasické bunraku vyžaduje tři vodiče, mistr vodí hlavu a pravou ruku, asistent levou ruku a elév nohy.
Nejpřesvědčivější výkon podává Jan Poul v roli Chůvy, kterou předvádí ve zkratkovité grotesce. Jeho výklad je velmi osobitý, ale přes výhrady zůstává nejživější postavou inscenace.
Ze scén s loutkou zaujme Chůvina koupel nahé Julie (nahota loutek je cudná), a Juliino fingované úmrtí při přípravě na svatbu s nemilovaným mužem.
Dlouho očekávaný a propagovaný projekt přešuměl před našima očima, silnějšího zážitku nezanechaje. Jedná se o lehce nadprůměrnou inscenaci, čekali jsme více.
Japan Foundation-Divadlo DRAK-Mezinárodní institut figurálního divadla - Wiliam Shakespeare - Miloslav Klíma - Josef Krofta: Mor na ty vaše rody!, režie: Josef Krofta, režijní spolupráce: Noriyuki Sawa a Jakub Krofta, hudba: Jiří Vyšohlíd, scéna, kostýmy, loutky: Irena Marečková, dramaturgie: Miloslav Klíma. Premiéra 10. 6. 2001 v Divadle Archa, Praha




Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter