Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Americký sen
Autor: hajka (Občasný) - publikováno 24.7.2005 (20:11:51)

Sním o domě s kamennou zídkou vzadu, s bílým plotem do ulice, popínavými růžemi nad vchodem, o houpačce, kde mě bude za ruku držet milující manžel a o velké zahradě, na které si budou hrát naše děti s milým a poslušným labradorem.

U toho labradora slevím, moje psice je všechno, jenom ne poslušná a zahrada by se velice rychle začala podobat tankodromu nebo by uprostřed vyrostla past na narušitele podobná zkratce do Austrálie.

Taky popínavé růže mažu, podařilo se mi umořit i kaktus. Z toho plyne, že škrtám i ten barák, měl by moc místností, kdo by to uklízel a okna umýval, já mám brajgl i ve svém jedna plus jedna velikosti vstupní haly takovýho baráku.

Děti bych brala všema deseti, ale genetika je potvora, krásu ani inteligenci po mně rozhodně nezdědí a tatínkové to prostě nevytrhnou. Vzhledem ke galerii chlapů, se kterýma jsem to snad i myslela vážně, by se narodilo ošklivé, mentálně zaostalé a emočně labilní stvoření se sklonem k psychickému vydírání a to přece nemůžu nikomu udělat, nejméně sama sobě. Jistou naději vidím ve vypůjčených chlapech, tam už je alespoň možnost předem zjistit, jak pokus o předání genetických informací dopadl, ale ti se zase nechtějí rozmnožovat mimo svůj domek s bílým plotem a navíc nikdy nelze přesně určit, kolik toho dětičky podědily po mamince. Bližší zkoumání matčina genofondu je z pochopitelných důvodů minimálně riskantní podnik, pokud je vůbec realizovatelný. Troufám si tvrdit, že otcové by to těžko přijímali s nadšením, o spolupráci nemluvě. Tím jsem ovšem poslala k ledu i děti.

Milující manžel je pak už terminus technicus vhodný spíše do science fiction. Alespoň já znám jenom jednoho a i ten občas připomíná sopku před výbuchem, sopku bouchnuvší a sopku pomalu, velice pomalu se uklidňující. To všechno v pravidelných, asi tak jednoměsíčních odstupech. Ale ani jeho jsem nikdy neviděla sedět na houpačce, zamilovaně třeštit oči, žmoulat ruku své milované ženušky a rozplývat se nad rykotem dětí a psa. Možná je to ale tím, že se mu na houpačce dělá špatně. Možná.

            Takže pěkně zpátky na zemskou plochu. Ne nadarmo mezi mé absolutně nejoblíbenější filmové scény patří ta z Deníku Bridget Jones I, kdy hlavní hrdinka notně posílena alkoholem, s cigaretou v ruce, při poslechu rádia vyřvává sentimentální doják a hlavou jí jde „hororová“ vize, jak umře a kterak ji hlady sežerou její věrní vlčáci. Mám se líp, mě vokouše labrador, i když i to je asi věc názoru...



Poznámky k tomuto příspěvku
fff (Občasný) - 24.7.2005 > :o)
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 24.7.2005 > Fajn.
Body: 5
<reagovat 
jan(ek) (Občasný) - 24.7.2005 >

tatínkové to prostě nevytrhnout! překlepík ?

Ale jinak jsem se opět pobavil, i když tvé názory tak docela nesdílím. Tedy až na to, že chlap poulící oči na milovanou ženušku, splácející hypotéku na barák a naslouchající jekotu dětiček a psů prostě nemůže být "milující manžel" a pokud ano, jenom to hraje a ve skutečnosti je to úchylnej vrah přestárlejch prostitutek. :-))


Doporučil 
<reagovat 
 hajka (Občasný) - 24.7.2005 > jan(ek)> to jsem ráda, pobavení bylo účelem...:o))
<reagovat 
fanýs (Občasný) - 25.7.2005 > To chcete naznačit, že již nečekáte prince na bílém koni? Kolik let Vám ten výzkum trval?
Body: 5
<reagovat 
 hajka (Občasný) - 25.7.2005 > fanýs> Ani moc dlouho ne, jsem ucenliva....:o)
<reagovat 
blok (Občasný) - 25.7.2005 > stop...navstivte urychlene .. stop.. sveho psychanalytika... stop...UFO...
Body: 4
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 25.7.2005 > Hotová sociologická studie na otázku je šťastná rodina v moderní době přežitek? ;)
Body: 5
<reagovat 
 hajka (Občasný) - 25.7.2005 > Lamarski> Nikoliv, stastne rodiny urcite existuji, ale jenom tam, kde si lidi umej dat obcas pokoj, receno slovy klasicke komedie...:o)))
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 25.7.2005 > hajka> Problém asi je, že muž si představuje pod pojmem šťastná rodina zcela něco jiného než žena a trvá mnoho let než najdou kompromis (pokud ho najdou).
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 27.7.2005 > hajka>  ale slova klasické komedie dále pokračují ... tak se tím laskavě řiď... a zhasne lampičku
<reagovat 
 hajka (Občasný) - 25.7.2005 > fanýs> to je spis problem o tom, jak moc spolu umej komunikovat...a americkej sen neni asi zrovna o stastne rodine, alespon neznam nikoho, kdo by si tak stesti predstavoval
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 25.7.2005 > hajka> To co tam popisujete bylo zvykem v americe v 50. letech, kdy ženy považovaly za ideál starat se o dům a děti. Dnes je to nereálné kvůli emancipaci.
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 26.7.2005 > fanýs> Ono nejde ani tak o emancipaci, jako spíš o to, že se společnost změnila jako taková a "tradiční rozvětvená rodina" se smrskla na rodinu "nukleární" - což znamená že žena s jedním dítětem, automatickou pračkou, sporákem, bojlerem na teplou vodu, má dostatek času na přemýšlení o sobě.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 26.7.2005 > Lamarski> Přemýšlet o sobě měla dost času vždycky, nezapomeňte, že žena dokáže dělat několik činností současně. Takže dokáže vařit, žehlit, hlídat dítě a ještě dumat o svém osudu. Jenže tenkrát v americe jí ženské časopisy nepřesvědčovaly, že se musí mužům vyrovnat ve všem včetně zabíjení (vojandy).
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 26.7.2005 > fanýs> To je fakt. ježiš já bych nechtěla žít v 50. letech v Americe, ale ani tady u nas... zkrátka všechno má své pro a proti.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 26.7.2005 > Lamarski> Vaše zděšení krásně dokumentuje, že za konec snu o domečku se zahrádkou..... můžete Vy a ne muži. Muži by vyhovovalo přiít z práce a nechat se opečovávat milující ženuškou.
<reagovat 
 hajka (Občasný) - 26.7.2005 > fanýs> to asi ano, akorat je dokazano, ze ty zeny v Americe tam byly spis dotlaceny spolecnosti, nez ze by svobodne vybraly a tam bylo myslim jadro pudla, ze to nebyl vetsinou jejich vyber, v te dobe byl popsan syndrom zeny v domacnosti...viz Feminine mystique...pravda knizka stara jak Metuzalem, ale... spis jde o to, ze jakykoliv extrem je spatnej a pravo volby je nade vse...chces zustat v domacnosti, proc ne, kdyz te muz uzivi, nechces, chces budovat karieru, muzes, chces pracovat na pul uvazku a mit rodinu, i to je mozne....
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 26.7.2005 > hajka> Studii jsem nečetl, znám názory jen několika žen (těm by se to většinou líbilo, protože musely z ekonomických důvodů celý život pracovat v zaměstnání i doma). Jestliže máte pravdu tak úvahu přejmenujte na ze snu na noční můru a nemusíte rozvádět proč to nechcete. Ta Vaše možnost volby se týká pouze "horních deseti tisíc" jako je moje kamarádka, která říká, že svoji výplatu utratí za jeden sobotní nákup. Když jí muž koupil auto, tak mu vynadala, že to dělá z lenosti, protože ji nechce vozit svým. Ženě se člověk nezavděčí nikdy.
<reagovat 
 hajka (Občasný) - 26.7.2005 > fanýs> Ale to já taky znám spoustu holek, co by zůstaly s děckama doma a okamžitě a byly by štastný, kdyby mohly, stejně tak i naopak...jde o to, že žena, která zůstane doma, není automaticky považována za slepici, stejně tak žena, co chce pracovat, není považována za kravčí matku...jde o to, že v Americe v 50 letech byl model žen v domácnosti jediný správný...v tomhle je právo volby, právo se i rozhodnout, jestli vůbec chce žena děti...ale o už je zabředávání do problémů jiných...stejně jako právo chlapa na rodičovskou dovolenou...
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 26.7.2005 > hajka> Nakonec si rozumíme, že nejde ani tak o postoj společnosti, ale o životní úroveň. Jinak já ženu v domácnosti nepovažuji za slepici. Když si dělám legraci ze své ženy, protože čte ženské "odborné" časopisy a věří reklamě na kosmetiku, tak říkám, že je housewife, ačkoliv chodí do zaměstnání. Tento výraz je asi z té doby. Pro housewife byla vynalezena soapopera.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 27.7.2005 > tak..

bodovat nebudu, mám z toho totiž rozporuplné pocity a moc se mi ten text nelíbí

teoreticky by se dalo říct něco jako : "atorka vtipně nastavuje zrcadlo idealizování budoucnosti, stejně jako proměnlivé představě ideálů, název Americký sen je vtipným odkazem na americké předměstí šedesátých let, kde se takovéto dívčí sny realizovaly poměrně běžně (ostatně stačí vzpomenout na seriál Báječná léta)" atd atd

jenže.. nevím, být učitel češtiny na střední, tak svou studentku za takový fejeton pravděpodobně hodně pochválím, leč..

Hned po pár řádcích je jasné, kam se budeš ubírat, text tedy pro mne zcela ztratil možnost mne překvapit, připomíná to spíš pohádku o chlápkovi, který šel s kravičkou na trh a měnil a měnil až vyměnil za jehlu a tu ztratil cestou domů

v podstatě jako čtenář kráčím po cestě, kterou autorka nalajnovala a jejíž cíl je bohužel viditelný už od startu

vtipná třešinka na závěr se povedla, tak to má být, pravidla žánru jsi naplnila asi dostatečně, ale mne osobně to moc nechytlo, asi to bude tím, že tyhle ženský stesky jsou v lepší či horší podobě právě od doby Helen Fieldingové k vidění na každém rohu


<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 4.8.2005 > neblbé.
Body: 5
<reagovat 
Newton (Občasný) - 7.8.2005 >
Body: 5
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 10.8.2005 > Aha. Me se v BJ asi nejvic libi "kde je kurva ten debilní tuňák?!§"..
Body: 5
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 2.9.2005 > Ty si to nedosnila , k tomu snu eště patří dvě služky , chůva , zahradník , šofér a komorník a teď to napiš znova .
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 13.9.2005 > Je to výborný, jen tu Bridget Jonesovou bych tam nakonec nedávala, je to krok někam úplně jinam, od Tvých osobních postřehů k citaci, nicméně napsáno to máš svižně a vtipně. Zařazuju do Čísla časopisu.
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 13.9.2005 >
Body: 5
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 5.10.2005 >

načo filozofovanie o takomto dielku - je to úplne normálne "snívanie" skoro každej žienky (netvrdím, že by pri tom ostala, až by šlo do tuhého), voľné posťažovanie si - nikdy v skutočnosti nemyslené vážne

výborné

nehľadajme v článočku ktorý je iba uvolnením napätia vedľajšie ciele, ktoré tam neboli a ani nebudú

/mne jonesová tiež trochu pokazila celkový dojem, ale nebolo to až také podstatné/

 

veľmi sa mi páči balans, kde si človek niečo vysníva (čo sa ani nemôže stať) a potom (možno aj preto aby mu to až tak ľúto nebolo) má hneď poruke kopu vážnych argumentov, že by to ani nebolo dobré...  (je to podané obratne a je v podstate úplne jedno, čo za konkrétnosti sa tu sledovali - platí to úplne všeobecne, v každej situácii, nielen pri snívaní o rodinnej idylke)

 

 

diky xy, že to vybral do časopisu  


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
miruna (Občasný) - 6.3.2006 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter