Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 14.5.
Bonifác
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Rodinka
Autor: Gerzon (Občasný) - publikováno 14.2.2004 (00:56:43)
další>

Babička je porodní bábou a skutečnou hlavou rodiny
. Je naším andělem strážným. Stará se o nás jako kvočna a chová nás jako v bavlnce. Aby vše zvládla, točí se jako holub na báni a lítá jako hadr na holi. Zato děda je plesnivý dědek, který smrdí jako když propíchne dráteníka. Je stále duchem nepřítomný, hledí do blba a tváří se jako by mu uletěly včely nebo jako nastrčená figura. Jen jde-li kolem jeho neteř, naše děvečka pro všechno, co se nosí jako pětka do záložny, řve jako když ho čerti na nože berou.


Náš druhý děda je takový děd Vševěd. Je ukecaný jako Palacký, pokud ovšem nespí jako šípková Růženka. Pak ho probudí jen jeho žena, ta stará čarodějnice a pavlačová drbna, když se směje jako drožkářská kobyla.


Jejich syn, náš pokusný králík, slupne všechno jako malinu. Je vyžraný jako zub a tlustý jako bagoun. Když zrovna nejí, sere jako lión. Je v tom vyhlášená firma. Za mizerný groš by si nechal vrtat koleno.


Druhý jejich syn, agent s teplou vodou, má řečí, že by z jalové krávy tele vymámil. Mluví pohřebním hlasem v květnatých frázích, které doprovází teatrálními gesty. Je to od hlavy až k patě těžkej frajer, zneuznaný génius a držka plechová velkého formátu. Když se baví s otcem, je u nich rámus jak v židovské škole, jako když se boří svět.


Teta je malá jako za groš kudla, veselá jako skřivánek a hraje vždy fair play. Je to citlivá duše. Strýc, jinak člověk z lidu, je velký jako gorila a silný jako býk. Svaly má jako zápasník. Obvykle však kouká jako poslední brambora ze sklepa, protože je toho názoru, že každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán. Spolu vypadají jako David a Goliáš. Z technických důvodů jsou u nich dveře otevřené.


O jejich synovi se říká, že je šedou eminencí naší rodiny, ale je svatou pravdou, že je to ten černý vzadu. Je chytrý jako liška, mazaný jako opice a má hlavu jako starosta. Při jednání je ostrý jako břitva. Je ukázkovým exemplářem advokáta. Má zajištěnou existenci. Jedná s námi jako s malým děckem, ale má srdce na dlani.


Jejich dcera je krásná jako princezna z pohádky, až oči přecházejí, ale hloupá, jak daleko vidí a ještě metr za roh. Vlasy má jako hřívu a oči jako z Kašparovy krávy. Pro vnější efekt se strojí s vybranou elegancí. Když něco chce, kouká na to jako na hodinky s vodotryskem a chodí kolem toho jako kočka kolem horké kaše, až do toho spadne jako hnilička. Někdy je v ní malá dušička. Má proto pádný důvod. Pracuje totiž v pozdních nočních hodinách ve vykřičeném domě. Jako lehká holka z toho má zlatý důl. Daně platí na svatého Dyndy nebo až naprší a uschne. Je nám na hony vzdálená a působí jako rozkladný element. Proto ji máme za ztracenou existenci a černou ovci rodiny.


Mám za to, že teď už znáte naši rodinu zkrz nazkrz jako své boty a že říkat více by bylo jako nosit dříví do lesa nebo sovy do Athén. Berte to, jak to stojí a leží, prodávám to, jak jsem koupil.



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 14.2.2004 > No jako experiment to není až tak špatné.
Body: 4
<reagovat 
 Gerzon (Občasný) - 14.2.2004 > fungus2> Díky za ocenění.
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 21.6.2001 > Jak povídka od Šimka a Grossmana :))))
Body: 5
<reagovat 
Paula (Občasný) - 21.6.2001 > No to je absolutne SUPER!!!!!!!!!!!!!! Predposledni odstavec NEMA chybu...:-)))) JKen tak dal, Totem potrebuje trochu rozveselit....!
Body: 5
<reagovat 
westfood (Občasný) - 21.6.2001 > jak vod babičky z filmu
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 25.6.2001 >
Body: 3
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 14.2.2004 > Martin> jako povídka od Šimka a Grossmana???ne, Martine, to fakt nemyslíš vážně, že ne???že si jen tak děláš srandičky....:o)))byl jsem autorem poučen, že se bude jednat o kolekci experimentů.....budiž.....tenhle mě nevzal...nechám se překvapit co přinese pokračování...
Body: 2
<reagovat 
 Gerzon (Občasný) - 14.2.2004 > quentinbubakoff>se ti divím, takto bouřlivě reagovat na 3 roky starý Martinův příspěvek :-). A hned to autorovi pořádně zasolit! Vidím, že jsem zas jednou získal dobrého přítele.
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 14.2.2004 > Gerzon> ale proč myslíš???je to experiment, který mě nevzal a opravdu nikde nevidím podobnost s Š&G.....nahodou jsem koukal do tvojí gerzonky.....vidím, že spolupracuješ s pár autory odsud i písmáka...za gerzonku pět B a D:o))
<reagovat 
 Gerzon (Občasný) - 14.2.2004 > quentinbubakoff> OK, já jen že ten Martin už třeba dávno umřel :-)
Jinak nic ve zlém, za návštěvu Gerzonky děkuji a mám radost, že ses tam podíval. Jen to můj nový webík, ještě jsem ho ani pořádně nikde neavizoval. Díval ses i na Langweila (z Gerzonky je tam odkaz)?

<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 15.2.2004 > Gerzon> neumřel, ve středu jsem s nim seděl v hospodě u jednoho stolu.......:o))Takže se určitě taky nezlobí a není z mojí poznámky vykolejen.....gerzonka??...prohlíd jsem to zběžně, viděl jsem tam abyssku, andulu a tak......poznámku??... neber si to fakt osobně......tenhle experiment je zajímavý nicméně dle mě nedotažený....třeba bude líp.....
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 4 5
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter