Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 3.5.
Alexej
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kráčel závějemi a pozoroval, jak mu z boty čouhá palec... z kolekce Životišné
Autor: Lhostej (Občasný) - publikováno 14.8.2005 (13:15:03)

Kráčel závějemi a pozoroval, jak mu z boty čouhá palec…

Část prvá

„Nechoď tam! Kolikrát ti to mám opakovat? Je tam tma, samej sníh a nikde nikdo. Jenom blázen by tam šel… do takový tmy! Jenom blázen jako seš ty. A ještě pár úchylů, který zaručeně potkáš! Jestli mě neposlechneš, tak na to dojedeš, to ti říkám! Hele, koukni se, jenom se koukni z okna – tma jak v pytli, neuvidíš na krok, ztratíš se a umrzneš – to v lepším případě! Nebo tě někdo přepadne a vůbec… Zůstaň tady, do rána to počká! Co? No, koukni se na mě aspoň, děláš, že neslyšíš nebo co? Cože? Ty se oblíkáš? Tak víš co? Já se na to klidně můžu vysrat! Jdu spát, trhni si! Zmrzni si! Počkej, kam jdeš? Ty to myslíš vážně? Stůj! Nikam nepůjdeš ti říkám! Pust mě! Au! Tak to mám za všechno, tohle…“

 

Část druhá

A šel…

 

Část třetí

… a kráčel závějemi a pozoroval, jak mu z boty čouhá palec. Ne že by ho viděl, spíš cítil chlad, který mu zalézal pod přerostlý nehet na noze. Bylo mu nádherně. Šála ho ve větru plácala po obličeji. Neviděl, kam jde. Vlastně ani nevěděl, proč v takovém počasí někam jde. Jen cítil, že to potřebuje. A bylo mu nádherně. Uvažoval nad tím, jak krásné je být sám, ale zároveň doufal, že nebude osamocen příliš dlouho. Když už kráčel opravdu dlouho, začalo mu být smutno. A bylo by mu ještě hodně dlouho smutno, kdyby ho úplně náhodou nepotkal jeden pár. Spokojeně se zahleděl do očí, které vlastně ani neviděl, spíš jen cítil horkost, která z nich sálala a zalézala mu pod kůži.  

 

 (2003)

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
ireversible (Občasný) - 13.8.2005 > Smutný příběh.Cast druhá je vtipná, ale jinak nic.cast první někdo se sněkým hádá a pak odchází.A třetí část konečně nabívá na něčem, čemu se říká hodnota:)
Body: 3
<reagovat 
 Lhostej (Občasný) - 13.8.2005 > ireversible> Je to jen a jen o pocitu... nejde tam o nějaký příběh nebo tak něco. Prostě pokud to v tobě cokoli vyvolalo, je to fajn. dík i za ostatní názory.
<reagovat 
celej on (Občasný) - 14.8.2005 > Část prvou, druhou i třetí znám:) Osobně. A přestože to znám a hlavně tu třetí část já mám dost rád, skvěle se přemýšlí, moc to na mě nedýchlo.
Jde asi o to, že jsi tam pořádnou náladu ani, dle mě, nevystihla. Max. okrajově. Možná trošku abstraktního dějství...nebo myšlenky nebo...
Pro mě téma jen nakousnuté a nedořešené...
Body: 2
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 15.8.2005 > Mě se líbila nejvíc první část, ale byla tak nějak neúplná. Jen mluva bez pocitů. Všechny tři části asi každý poznal sám u sebe. Taky mám hezký pocit, když uniknu z hluku do ticha, ale bohužel nic nového pod sluncem. Chtělo by to trochu okořenit, nemyslím příběhem, ale hlubším pocitem a myšlenkami, takle je to tak trochu povrchní, ale uvidíme příště;))
<reagovat 
 Lhostej (Občasný) - 15.8.2005 > Lamarski> Díky za názory. Próza mi asi není úplně vlastní. V básních jsem víc doma. Tuhle jsem napsala před dvěma lety, ale nějak ji mám stále ráda. Cením si Vašich postřehů.
Veronika
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 15.8.2005 > lhostej> Ahoj Verčo, tvou lyrickou tvorbu si ráda přečtu, i když jsem totální básnický laik:)
<reagovat 
Lenka Švarcová (Občasný) - 11.10.2005 > Je to moc pěkné!
Body: 5
<reagovat 
můrka (Občasný) - 19.10.2005 > super, úžasný!!!

moc se mi líbí ta atmosféra :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lhostej (Občasný) - 19.10.2005 > můrka> och díky,
spanilá kůrko...
jsem hluboce potěšena.
<reagovat 
protěž (Občasný) - 30.10.2005 > Tyhlety procházky, které člověk "potřebuje" znám. Líbí se mi. Není psána úplně se samozřejmostí, ale je to pěkně napsané.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter