Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
stěhujeme se
Autor: suzanne (Občasný) - publikováno 24.8.2005 (15:18:30)

zeď pod starým obrazem

bez dechu čeká na prozření

je sama sobě spadlým hledím

a slepou skvrnou je zdem všem

 

zda prázdné háčky bez návnad

chtějí malířům zdržet pád

nevím, snad raději nevěřit

v zázraky

když křtíš každý byt

tím napořád

a já zas v novém večeřím

 

možná křivdím ti; křivdou promyšlenou

krucifix na třísky místo džbánu

rozbíjím s tebou

a z deště nám připíjím na příští

pochybnosti a nedůvěry

ač mé rty tvými opíjeny

vše ještě neumí

odříct ti

 

a stále nemám víc

než slova - jako skrýše přání

a smělé plány

v krabici stavebnic



Poznámky k tomuto příspěvku
zirael (Občasný) - 24.8.2005 >
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 24.8.2005 >
Body: 4
<reagovat 
Pilla (Občasný) - 24.8.2005 >
Body: 3
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 24.8.2005 > ****
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
tichotam (Občasný) - 24.8.2005 > Formálně vyjímečné, některé části zní opravdu vyjímečně skvěle a je jich víc... Prochází ale významová linka básně stejně dramatický a poeticky jiskřícím vývojem, jak napovídá souzvučnost? Připadá mi, že ne. Snad jediné místo, kde jsem se dostával do hloubky obrazu, ač jemně popsaného, je první strofa. Pak z nebe spadly "háčky bez návnad" a zase zmizely. Baf! Vracím se do místnosti... tuším, že obsahuje onu zeď s obrazem, který je jakoby podmalován touhou stěhovat se... touhou zdi nebýt slepou. Čekám ale vývoj, čekám další obrazy... A vidím docela konkrétní, ženské téma popsané elegantně, ale jednoznačně, s důrazem na autenticitu a zvuk... Místnost se nestává nosným symbolem, ale kulisou, která měla to štěstí být součástí prvního skvělého obrazu. Náplň básně je autenticky a zvukově vedená. Zachycuje příběh ženy, nezachycuje však síly, které hýbou jejími rozhodnutími... jen přímo zobrrazuje ta rozhodnutí. Báseň jen stvrzuje sama sebe a k tomu jí dopomáhej zvuk.
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 24.8.2005 > má to hodně co nabídnout.Ovšem jsem pouhý amatér, takže ani představ, že bych to rozebral jako tichotam.Tohle neumím:)Dost tro na mě zapůsobilo:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 24.8.2005 > Prostě to neumím rozebrat, tak jak by sis přála...
<reagovat 
suzanne (Občasný) - 24.8.2005 >

to je dobrá reakce, děkuju. Původně to byly dvě básně na velmi podobné téma - změna bydliště a ztráta iluzí vlivem reality. Protože jsi mi sympatický, tak ti, i prozradím, kde je mezi nimi spojnice - ta druhá báseň začíná veršem "snad křivdím ti...".

děkuju moc


<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 24.8.2005 > suzanne> Dobře, žes je spojila ;-) Přidává to lehce epický dojem. jinak jsem si po sobě trochu opravil ten minulý příspěvek. Omlouvám se za ty chyby i za stylistiku... snad je to teď čitelnější.
<reagovat 
 suzanne (Občasný) - 24.8.2005 > tichotam> 

to já vždycky, když jsem déle mimo internet, skládám takové eposy

díky ti


<reagovat 
fff (Občasný) - 24.8.2005 > já nevim.... mě ty rýmy rušej. fakt jo.
nejvíc ze všeho mi pak takovýhle věci připomínaj křišťálovou studánku, což rozhodně nemá bejt chápaný jako pochvala.

ale neber to nijak zle... je to jen muj pocit, kterej mě pravděpodobně přejde, páč už dlouho toužim napsat něco.... podobnýho:o)
<reagovat 
 suzanne (Občasný) - 24.8.2005 > zkrveživ> 

che, to chápu - takový důvod

 

kdyby se ti to náhodou někdy v budoucnu chtělo trochu konkretizovat (co krom samotneho zrymovani te rusi), byla bych velmi moc vděčná. Zatím děkuju za návštěvu a jsem ráda, že jsem ti poskytla ventil. Takhle to třeba neodnese někdo jiný


<reagovat 
 fff (Občasný) - 24.8.2005 > suzanne> ventilky mám dva - a vždycky před jízdou jim dám pořádně do těla:o)))



konkretizuju: kromě samotnýho rýmování mě JEŠTĚ neruší nic. nedokážu se totiž dostat k obsahu. tak moc mě rýmy rušej...... moje chyba:o)
<reagovat 
 suzanne (Občasný) - 24.8.2005 > zkrveživ> 

já vím

spíš jsem myslela - co ti vadí na těch rýmech

ale zkusím o nic přemýšlet

 

je to stejně k vzteku - člověk se moří se souzvukem a pak se mu pod báseň přijde někdo vyventilkovat


<reagovat 
 fff (Občasný) - 24.8.2005 > suzanne> já se neventilkuju, já si jen tak vzdychám. to nebylo namířený proti tobě.

a ty rýmy - právě ta studánkovost... nevim, je to vnitřní pocit... mám dojem, že mnohem důležitější je rytmus (a teď nemám na mysli jamby, daktyly a podobný vymoženosti)... spíš přirozenej spád, tok.

tim nechci říct, že ty netečeš, ale ty rýmy... to je jako šutr uprostřed řeky - taková kudrlinka.
<reagovat 
Bořislav (Občasný) - 24.8.2005 > moří ale neumoří
<reagovat 
Bořislav (Občasný) - 24.8.2005 >
Body: 3
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 24.8.2005 > Již chápu proč se Ti líbí mé nezvedené dítě .
Body: 5
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 24.8.2005 > Tak uvidíme, co přijde dál... zkrvežive nepřeháněj, s těmi rýmy to není tak horký, ani nepráskají dveřmi, ani nevržou v pantech...
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 fff (Občasný) - 24.8.2005 > Leodegrance> já nemluvim o jejich kvalitě. mluvim o subjektivnim pocitu...
<reagovat 
kidal (Občasný) - 24.8.2005 > myslím ,že se těším na další ,krásně vidíš :o)
<reagovat 
jan(ek) (Občasný) - 24.8.2005 > takový ambicióznější a nadějný citový ekzémek? né vážně, nezavyju si s vlky, drhne mi to místy sakra hodně.... a ten tvůj souzvuk tam jaksi postrádám. násilnost... to je jediný pocit, který z toho mám, co se řemesla týče... budeš myslím překvapená, až sem vložíš další dílo... :-)
Body: 3
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 24.8.2005 >
<reagovat 
 suzanne (Občasný) - 24.8.2005 > ireversible> děkuju. A je mi líto, že tě bolí hlava.
<reagovat 
 ireversible (Občasný) - 24.8.2005 > suzanne> Nebolí.Právě naopak:)Jsem zvědavý na tvé další příspěvky:)
<reagovat 
 suzanne (Občasný) - 24.8.2005 > ireversible> no vypadá to tak z toho obrázku
<reagovat 
 ireversible (Občasný) - 24.8.2005 > suzanne> Aha:))))Jen rád přemýšlím a sleduji:)Tohle má být tak trochu trápení se taky.Vše dohromady:)
<reagovat 
 fff (Občasný) - 24.8.2005 > ireversible> hele, a to seš fakt ty?:o))))
<reagovat 
 ireversible (Občasný) - 24.8.2005 > zkrveživ> Obličejem ne, ale výrazem ano:)))Na tebe jsem úplně zapomněl:)))To píšeš na tuto rubriku v 7 letech?:)))Podívám se na tvý novoty:)
<reagovat 
 jan(ek) (Občasný) - 24.8.2005 > zkrveživ> čemu se divíš, že by ses neúčastnil honu na nové autorky? :-)
<reagovat 
 fff (Občasný) - 24.8.2005 > ireversible> na tý fotce mi je tak rok a půl:o)))
<reagovat 
 fff (Občasný) - 25.8.2005 > jan(ek)> asi nemám tu potřebu:o)
<reagovat 
 ireversible (Občasný) - 24.8.2005 > zkrveživ> aha.Zábavná fotka:)
<reagovat 
 fff (Občasný) - 24.8.2005 > ireversible> tojo... škoda, že jsem jí ztratil... tohle je jen výřez... ale ten zbytek, ten je geniální...
<reagovat 
 ireversible (Občasný) - 24.8.2005 > zkrveživ> to věřím.Ani nevím proč to říkám, ale připadámi, že kolikrát určité svělé dílo, hodnotí málo lidí.Třeba musíš být hodně známí, nebo to je jen můj předsudek, ale připadá mi to tak bohužel...:(
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 25.8.2005 > hmm...na první pohled to vypadalo docela dobře, tak jsem se trochu zdrželi, ale nějak z toho ani po několikátém čtení nemáme žádný výraznější dojem...líbí se nám hodně detailů, ale nespojují se nám moc dohromady...

Body: 4
<reagovat 
 suzanne (Občasný) - 25.8.2005 > tři_černí_mravenci> mohla bych se zeptat, co konkrétne ?
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 25.8.2005 > No to asi nedokážeme, my takhle rozebírat básně neumíme, všechno co píšeme, jsou spíš jen subjektivní pocity...mohli bychom vyjmenovat místa, která se nám líbí víc než jiná, což by asi nemělo smysl a proč to na nás jako celek nepůsobí, říct nedokážeme...začátek s tou zdí je pro nás docela srozumitelný, pak se to s těmi zázraky najednou posune někam úplně jinam, ale i díky názvu to ještě docela stíháme, třetí sloka je pro nás asi největší problém...snažili jsme se, ale nějak nám opravdu nic neříká ani sama o sobě ani v souvislosti se zbytkem textu...
<reagovat 
Čtenář - 26.8.2005 > Ono to skutečně vypadá, jako by tato báseň vypadla z hranaté krabice stavebnic...a to rozhodně není ok
<reagovat 
mperdik (Občasný) - 25.8.2005 > Velý talent, velké charisma. Kdo vlastně jsi?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 26.8.2005 > mperdik> Suzanne přišla určitě ze stejnojmennýho filmu Dušana Rapoše ( Fontána pre...)
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 26.8.2005 >

Tohle se mi moc líbí:

zeď pod starým obrazem

bez dechu čeká na prozření

je sama sobě spadlým hledím

a slepou skvrnou je zdem všem

 

Jinak souhlasím s výborným tichotamovým rozborem.


Body: 4
<reagovat 
Lei (Občasný) - 26.8.2005 >
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 25.8.2005 > až budu mít čas (což bude ale až za několik dní) tak se zkusím vrátit a trochu rozepsat, proč se mi to nelíbí
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 29.8.2005 > Václav Mráz> 
<reagovat 
Jarinka (Občasný) - 8.9.2005 >
Body: 5
<reagovat 
H009 (Občasný) - 9.9.2005 > nevím je to moc kosbatý kdybych si měl přečíst knihu poezie tak v takové které by byli tvoje rými bych přestal u druhé básně. Né kvůli významu slov ,ale kostrbatosti. Takže Procítěnost 5* a slova 2
Body: 3
<reagovat 
anae (Občasný) - 13.9.2005 >

uprimne - v rytmu to skobrta a obcas je to takova starobyla poezie .... a

 me rty tvymi opijeny  .... nez slova ... ale obsahove a poeticky pekny


<reagovat 
suzanne (Občasný) - 25.8.2005 >

hele, janku, "drhne mi to místy sakra hodně" je pro mě asi tak cenný jako prázdný okýnko. Kdybys by tak moc hodný, vzal rým, který ti "drhne" a vysvělil mi, co na něm považuješ za "drhnoucí". Byla bych moc vděčná.

Jinak prosím - už bez spamu.

 

Dík že ses stavil.


<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 18.11.2005 > suzanne> 

no vidis, sama bys vysvetleni atd. brala.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter