Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Egoismus
Autor: Danny23 (Občasný) - publikováno 27.7.2001 (00:46:06), v časopise 9.8.2001
Jdu ulicí, spěchám a nejsem v nějak moc dobré náladě. Včera jsem se bavil s Lenkou na téma našeho vztahu a výsledkem bylo, že to nemůže fungovat. Není prostě schopna vidět některé věci z toho pohledu jako já.

Ňákej debil mě vytrhl z přemýšlení a nabízel mi jakési propagační papíry. Ach jo, vzpomněl jsem si na masy jdoucí za Microsoftem jako ovečky. Jak vůbec myslí takový průměrný člověk? Nebo třeba jak myslí ženy: v tom jejich mozku se snad musí odehrávat úplně jiné procesy - jiný operační systém.

Vtom mě to napadlo - jak můžu vědět, že tam nějaké myšlení vůbec je - jediný člověk, o kterém opravdu vím, že se mu v hlavě něco odehrává, jsem já sám. Co se mně týče, mohou se ostatní vždycky ''vypnout'' když odejdu a ''zapnout'' když zase přijdu a nikdo nic nepozná. Ve spoustě sci-fi jsou podobné myšlenky, ale já jsem toho odpoledne, když jsem procházel hlučnou ulicí v mém rodném městě, se spoustou lidí a přece sám, zašel ještě dál:

Já existuji. O tom není pochyb. Kdybych neexistoval, nemohl bych si o sobě myslet že existuji: cogito ergo sum. Ale zbylí lidé? Jejich sum může být pouze mojí iluzí, iluzí kterou unikám od věčného Prázdna Všehomíra a jejich cogito může být odrazem mého cogito, spodní proudy mé osobnosti promítané na plátno Nicoty.

Vzešel jsem z Nicoty, z Prázdna, pak tu byli rodiče apod. Tvrdí, že jsem se narodil v porodnici, ale to si však nepamatuju. Co když jsem si je vyvolal, vyvolal svět do Bytí abych nebyl tak sám? Abych si obohatil věčnou strnulou existenci ve vzduchoprázdnu Možností? A vymazal si paměť na stvoření, abych, sám sebou oslaben, mohl načerpat inspiraci z dočasně vytvořené školy pro Tvůrce. Nápisy ''poznej sebe'', ''poznej Boha'', sci-fi, filosofie - všude jsem roztrousil náznaky, které na mně volají a nutí mně, až bude čas, si vše uvědomit.

Teď by to mělo přijít. Věřím tomu, co jsem právě vymyslel, věřím tomu a dívám se na svět. Přichází znovu ten chlapík s těma papírama, ale dává mi něco jiného - mé vlastní Slovo z doby Před, poslední kamínek do mozaiky mého larválního vývoje.

Pozvedám oči a vznáším se k obloze. Lusknu prstem a zasraná Země mizí, rozplývá se v Nicotu, kterou vždy byla. Letím prázdnem jako ohnivý duch a pod Mýma rukama vznikají nové, lepší světy.


Poznámky k tomuto příspěvku
centaur (Občasný) - 27.7.2001 > To sotva. Vsadím se, že pořád nohama stojíš pevně na té "zasrané" Zemi. Je to trochu jinak. Solipsismus funguje opět jen v naší představě. Brrr, představ si, že by každý luskl prsty a tahle Země se zhroutila...
<reagovat 
Ilona (Občasný) - 27.7.2001 > Aneb, jak okořenit vcelku banální téma, omáčkou bohatou na myšlenkové ingredience... A začátek? Proč je vlastně jako odrazový můstek k něčemu, ale naprosto mimo věci následující?
Body: 3
<reagovat 
wopi (Občasný) - 27.7.2001 > Jednou "Ňákej", o kousek dál "nějaké" ... chtělo by to ujasnit si, jestli píšeš hovorově nebo ne.

Nápad bohužel už byl několikrát publikován... ale je možné, žes to nečetl (jsi na to dost mladý) a zpracované je to (až na neujasněnou češtinu) dobře.
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter