Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<zpátky Prozření bolesti z kolekce Povídky
Autor: Martina (Občasný) - publikováno 8.8.2001 (00:15:15), v časopise 13.8.2001
další>
Proč je to někdy tak těžké! Proč, se ptám svých stínů, jakoby oni měli vědět více. Když ani já nevím, co bude příští minutu.
Nebojím se smrti. Bojím se pohledů těch, které miluji, bojím se smutku jejich očí, když dívají se do mé bledé tváře.
O odchodu rozhoduje Bůh, vím to i když mnozí by jistě nesouhlasili. Ale já už to vím a nebojím se toho, neboť na paměti mám: Bojovat o život společně s Ním až do konce. Nelíbilo by se Mu, kdybych to vzdala dříve. A já vím proč! Je to tak jednoduché i když to zní dost absurdně, prostě to má smysl!
Cítím v tom hrozném utrpení tolik lásky, že ani nevím, jak je to možné. Vím, je nás velmi mnoho, co teď, právě teď pláčou a přitom už rozumí . . .
Tak i já jsem šťastná za setkání právě s těmito lidmi, co to mají o tolik těžší, to oni jsou schopni rozumět a vidí až tam, kam mnozí možná nikdy nedohlédnou. Snad proto, že jejich život je mnohem, mnohem těžší a bolestnější.
Díky vám za vaši statečnost i já ji nyní umím rozdávat těm dalším.
A vy – vy to víte . . .
_____________________________
Věnováno, těm, co pro ně zdraví a život není samozřejmostí ….a těm, co už tohle nemohou napsat…


Poznámky k tomuto příspěvku
Rezi (Občasný) - 26.9.2001 > Velmi osobní záležitost, kterou bych nenazvala povídkou, je to malá úvaha. Samozřejmě většina normálních a cilivých lidí s Tebou souhlasí, mají pocit, žes to vystihla, ale já nevím, zda takovou vnitřní výpověď dávat na Totem....
<reagovat 
Martina (Občasný) - 27.9.2001 > Rezi: Možná máš pravdu, že více než-li povídka, to může být i úvaha. Myslím, že tato výpověď patří nejenom na Totem. Navíc povídka je to proto, že se to týká mnoha lidí, nejde tu vůbec o mne - je to věnováno jim...
Ale díky za tvůj názor, samozřejmě je to věc každého z nás a jeho osobního rozhodnutí.
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 9.10.2001 > je to vic nez zamysleni, to je o zivote, nicmene :-))))
Body: 5
<reagovat 
Raduna (Občasný) - 11.10.2001 > Myslím,že je to úvaha ale i povídka o životě,protože smrt se žitotem souvisí a navíc člověk přece z tohoto světa neodchází ..pořád je tady
Body: 3
<reagovat 
Čtenář - 14.10.2001 >
Body: 5
<reagovat 
arakis (Občasný) - 17.10.2001 > Drahá Martino, jsem jeden z těch , kteří vědí o čem je řeč, proto mluvme z těmito lidi, mohou nás mnohé naučit.Děkuji za krásný a pravdiví článek.Promiň za smajlíka, seknul jsem se.
<reagovat 
Čtenář - 18.10.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 29.10.2001 > Ta myšlenka se mi líbí - nebo spíš - souhlasím s ní, ale ten způsob jak je to napsaný - já fakt nevim, nějak mi to k tomu nesedne, ale to neřeš, asi dneska nemám čtivou náladu........
<reagovat 
Martina (Občasný) - 29.10.2001 > Quotidiana: Děkuji, víš, možná to ani není napsáno dobře, nejde ani tak o myšlenku, prostě takto jsem to cítila - je to pro mne asi vážně dost osobní věc a tím to asi bude. Věnovala jsem to navíc lidem, které jsem osobně znala.
I tak Ti děkuji za názor.
<reagovat 
kdovi (Občasný) - 20.3.2002 >
Body: 5
<reagovat 
kdovi (Občasný) - 20.3.2002 > pekne...
<reagovat 
čtenář viktor - 17.8.2002 > ...stíny mšli! Kdo chce psát, musí dr nsučit češtibu, Krom toho to není povídka,že
<reagovat 
Martina (Občasný) - 21.8.2002 > Až nebudeš šišlat viktore, pak možná češtině porozumíš i ty sám . :)))
<reagovat 
Čtenář - 8.8.2001 > Velmi těžké téma. Napsat to, už to chce odvahu!
Body: 5
<reagovat 
čtenář Marián - 8.8.2001 > Láska i krása se prostě rodí z bolesti :-) a člověku nezbývá, než se s životem poprat... Hezky napsáno!
Body: 5
<reagovat 
abraka (Občasný) - 9.8.2001 > Vím o čem mluvíš a slovo "souhlasím" nenahradí pocit, který si odnáším. Děkuji.
Body: 5
<reagovat 
čtenář Hvězdička - 9.8.2001 > Nevim co dodat,souhlasim s Mariánem...
Body: 5
<reagovat 
čtenář Jana - 9.8.2001 > Nevím, co říci, mám v očích slzy. Je to velmi silné a krásně CITOVĚ napsané!
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 9.8.2001 > ...
<reagovat 
Čtenář - 9.8.2001 > ... Moc se mi to líbilo. :-)
<reagovat 
Ilona (Občasný) - 9.8.2001 > Mně ne. A "ony stíny by měly vědět, když už. Známkovat nebudu, raději.
<reagovat 
Čtenář - 9.8.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Martina (Občasný) - 9.8.2001 > Děkuji všem.
Ilona - Ano Ilono máš pravdu...:)), nicméně jsem právě tímhle chtěla zdůraznit, že stíny jsou ŽIVÉ!!!!
<reagovat 
čtenář K. - 10.8.2001 > Mně ano! Líbí se mi, jak lehce a jemně jsi v krátké povídce vyjádřila tak těžké téma. Nepochopí asi jen ten, sám do sebe zahleděn. Vím o čem mluvím, měl jsem kamarádku, která se 5 let pohybovala mezi onkologií a životem. Dost přesně jsi vystihla to, o čem dost často na konci mluvila a také jaká byla.
Děkuji i za ni.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
4 5 6 (6) 7 7 8 8 9
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter