Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 22.5.
Emil
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí J.J.J. ... mezihra
Autor: Lamarski (Občasný) - publikováno 15.11.2005 (13:26:51)
další>



NOVYJE GAZETY

www.nov-gaz.ru
14 ноября 19..г.
10 рбл.,  № 85

 

                                                                  Ustupte, přicházejí odborníci

 

Moskva (JJJ ) - Po rušných volbách, pod dohledem zahraničních pozorovatelů, nastal čas změn a s nimi přichází i nová generace ruských podnikatelů. Staro-novodobí milionáři, jejichž původ majetku z perestrojkového období byl ne zcela průhledný a v převážné většině nabytý pomocí aktivit původního sovětského podsvětí, byli překonáni druhou generací s tzv. reálnou mocí. Hrozba? Ne, jen realita. Je zde nasnadě další otázka: Kde se stala chyba? Odpověď není až tak složitá, jak by čekali fundovaní ekonomové ze západu. Občan bývalého Sovětského svazu se rychle naučil přemisťovat jakýkoli kapitál podle jednoduchého vzorce: vše, co špatně leží, je nutné zprivatizovat - především ve svůj prospěch, ovšem tak šikovně, aby se to nedalo označit jako rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví. Tak vznikla elitní třída ´harpagonců´, kteří projížděli Moskvou na červenou v Mercedesu třídy S v doprovodu několika džípů plných všehoschopných muskulaturních primitivů. Byla to ta elita prvních zbohatlíků, co vehementně vystavovala své bohatství okolnímu světu na odiv a v lesku zlatých řetězů, náramků a náušnic s diamanty rozhazovala napravo i nalevo ruličky stodolarových bankovek (popřípadě brežněvovských kufříků plných starých rublů).

      Oproti tomuto schématu se ze stínu stalinistických budov vynořil nový upgrade ekonomicky nezávislých živnostníků, kteří si na okázalé rozhazování nepotrpí a dávají přednost dobré pověsti s decentně elegantní vizáží. Tato druhá generace snaživců si drží v zaměstnaneckém poměru vysoce efektivní “osobní poradce”. Takovým osobním poradcům už k výpalnému (nyní Security comfort) není třeba využívat tandemu kanystr benzínu a zápalek z výrobny Krásnaja zvezda. Dnes nastupuje éra moderních donucovacích prostředků, kdy poskytovatelé “ochranitelských” služeb nemusí lámat kosti a unášet majitele dlouhodobě prosperujících firem. Vše se děje na bázi dohody či smlouvy o spolupráci a korektního bankovního převodu.

Vězte, stojíme před branou světa mocných byznysmanů jako je Tichon Medvěděv, Roj Kiva nebo Anatolij Tokarev. Ať žije ruský kapitalismus!

článek z cyklu Jak se svítí v ruském podsvětí


 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Lhostej (Občasný) - 15.11.2005 >

bezva

a už se těším na 6. díl! (teda na 7. :)


Doporučil 
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 15.11.2005 > lhostej>  šestka bude, tohle je taková oddychovka, co mě napadla. Ď.
<reagovat 
anae (Občasný) - 15.11.2005 >

zajímavé ... a všude stejné, da? Jak se svítí v ruském podsvětí? .... pokračuj, prosím!


Doporučil 
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 15.11.2005 > anae> Děkuji, ovšem obávám se, že být novinářem v Rusku a ještě zveřejňovat jména mafiánských bossů ve svých článcích dává jednu kulku do hlavy na druhém konci rovnice:)
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 15.11.2005 >

ta jména jsou výborná.,...:)

Tichon, Roj  a Tokarev....;)

tudle "multimedialitu" mám rád...články...pořady v telce, rádiu...


<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 15.11.2005 > Max Bubakoff> Vážně?:) Tak to sem příště nahraju pár dávek z AKáčka a k tomu několik průpovídek v originál. ruštině. No, něco jako na soundtracku k Pulp Fiction.
<reagovat 
celej on (Občasný) - 15.11.2005 > No jako doplnující materiál k tvému cyklu povídek to je fajn...rozšíření obzorů. Ale myslím si, že si to měla zařadit do nějakého dílu a neházet to sem takhle nahé.
takhle samotinkané to ztrácí svůj smysl. Ono to takhle osamocené není ani nějak zvlášt zajímavé čtení.
Nechápu proč si to hodila do fejetonu(asi proto, že to je "od" novináře) protože tomu to neodpovídá.

Trošku té novinářské autentičnosti ubírá ten domocil (tvé - JJJ na začátku, kde se píše většinou ještě odkud ) protože ten se v publicistice nepíše. V tomhle případě by mělo být celé jméno pod článkem.
A ještě samotný "článek z cyklu..." ten článek je moc široký pojem - tak se nazývá všechno v novinách. Tohle bych viděl jako sloupek...

Ještě nevím sem se zarazil nad těmi dolary...myslel jsem že rusáci jsou děsní patrioti...ale ty to znáš líp...

Líbil se mi ta poslední věta v uvozovkách( s tím článkem), ta je hravá
Body: 3
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 16.11.2005 > Dobrý ...
Body: 5
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 16.11.2005 >

Díky za kritiku, je fajn když to s někým člověk může rozebírat:) Ano, máš pravdu, samotné to smysl ztrácí, ale v průběhu dalších kapitol se spojitost objeví, proto se mi to nějak nechtělo  přifařit jen k jedné z nich (bylo by to matoucí). Je to jen vsuvka, mezihra.

Jako sloupek bych to nenazvala, je to příliš dlouhé. Jako povídka je to nesmysl, takže fejeton je odpovídající (z pohledu toho novináře, ber to jako jeho dílo, i když je to vymyšlená postava).

Slovem domocil jsi mě překvapil, už jsem si myslela že mi nadáváš:).

A nakonec ty doláčky. Rusové jsou nacionalisté, ale rubl ekonomice už nevládne. Navíc po drsné měnové reformě v 98 (1:1000) je dolar brán jako stabilní měna. Takže asi tak;)

 

 


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 16.11.2005 > Lamarski> 

aha no vidiš to si mě poučila o ruské ekonomice. Jen k tomu domicilu...tam se omlouvám místo si tam napsala ale čas ti chybí..sem to přehlédl...

Fejeton vlastně nemá vymezené kritéria a za politický by se to asi dalo brát...ale povahou toho si zase tak jistý nejsem. Sloupky jsou i delší:)...např v Metru ale za tenhle příklad by mě asi někde zabili:)

Ale rozhodně nejsem takový punta a nějaký domicil nebo pojmenování pro mě není to za co bych to kritizoval...doufám že to ak nevyznělo.


<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 16.11.2005 > DondedoG> Tak nakonec domicil:) přiznám se žes mě donutil sáhnout po slovníku cizích slov. Asi tě zklamu, protože i ten čas tam je jen je v azbuce. 14. najabrja;)))
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 16.11.2005 > Lamarski> jo kdo se má vyznat v těch klikihákách...já mám doma slovník od a do Ž od velké strany...jsou tam super výklady kapitalismu...atd...
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 17.11.2005 > Lamarski> no jo...ted koukám že jsem napsal domocil...hrůza...fuj fuj:) Samozřejmě domicil...
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 17.11.2005 > DondedoG> Ty jsi ale truhlík:))) já to slovo neznala ani s i a ono to tak pěkně zní no něco jako imbecil nebo bacil;)))) pak si vyber, když to ve slovníku nenajdeš;)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 17.11.2005 > Lamarski> někdy se mi povede takováhle chybka:) Někdy mě prsty předběhnou
<reagovat 
Smetiprach (Občasný) - 17.11.2005 > :-)
Doporučil 
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 18.11.2005 > Smetiprach> Ď. ;)
<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 18.11.2005 > Lamarski> pas de quoi... :-))))
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 18.11.2005 > Smetiprach> C´est gentil;))
<reagovat 
 Smetiprach (Občasný) - 18.11.2005 > Lamarski> .-) oui, je suis gentil...
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 18.11.2005 >
Body: 5
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 18.11.2005 > Václav Mráz> Ď.:)
<reagovat 
DominikR (Občasný) - 23.11.2005 > tě pic lamarski, sem si řekl že si počtu něco z tvé tvorby. najednou koukám, celkem čerstvý přísěvek, tak si říkám Co to asi bude?

v průběhu nahrávání mezi mozkové závity se dovtípím, že netíhnu k závěru. proč? ahá, pak mi dojde, že se jedná o větší cyklus. tak abych začal od prvního dílu,,,,
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 23.11.2005 > Tony Sawer> No zdarec:) Tvůj úmysl, ponořit se do mé tvorby, je chválihodný. Předem však upozorňuji, že  tahle série je docela dlouhá
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 13.12.2005 > Já vždycky zíram, co z tebe vypadne. Je to dobrý, to bych nesvedla.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 13.12.2005 > Rony Rubinek>  snaha byla, dík.
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 31.12.2005 > míru mir! mupy mup... 
Body: 5
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 9.1.2006 > stanislav> Hezká poznámka. Děkuji:)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 (6) 7 8 10 12 13 14 15 16
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter