Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Mystické procesy
Autor: romann (Občasný) - publikováno 17.8.2001 (08:41:58), v časopise 17.8.2001
V meditaci je aktivní nejen božské, ale i myšlení, je to vlastně přednáška, výukový proces pro něj, způsobující jeho transformaci. Jejich poměr vyjadřuje tzv.ponor. Podle našich zkušeností je primární úžas až ohromení z prožívané Věčnosti, Nekonečnosti a Dokonalosti současně. Prožívají se lidem zcela neznámé vize, pocity a myšlenky, ale jsou o několik řádů dokonalejší než naše. Vize jsou obrazy nám známých realit, ale hlavně proudy archetypů, což je božská forma myšlení.
Zážitek vstupu do vědomí božské dimenze přinášejí poznání božské radostné lehkosti BYTÍ a silný pocit rychlého, dokonale jasného a ostrého vnímání Okamžiku jež je Věčností i posvátnou a dokonalou vznešenost, spojenou s hravou Tvořivostí. Vnímá se Šíře Boha, jež je intenzivním Štěstím, Láskou a Harmonií. Pocit Naplnění silně ovlivňuje pohled na stvořené i na jeho problémy. Ve vizích a pocitech se neverbálně prožívá, jak božské hledá Své sebevyjádření, ještě větší Dokonalost, Lásku a Krásu, aby se přiblížilo k Absolutnu. Věčně tančí nekonečným Stvořením. Božské fascinuje i tím, že ukáže jednu dokonalou věc v symbolu, pak vytvoří zcela jiný, ale se stejným obsahem. Myšlení si vše chce překládat do slov. Někdy to jde, většinou moc ne, přesahuje to jeho vyjadřovací schopnosti a narušuje se tím meditace.
Ta však není pro zábavu, může i bolet. To nastane tehdy, když myšlení odmítá přijmout božské. Ví, že je to konec ega s jeho vedoucí úlohou, božské ho přesahuje o několik řádů. Zejména ho bolí, když vidí, že jeho představy byly naivní, vše je Jinak. Bůh je daleko větší, od ega vzdálenější a Jiný, než by ho chtělo mít.
Procesy probíhají i po meditaci, jen trochu slaběji, úměrně praxi. Mystika je zkoncentrovaný život, nic jiného.


Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář normál - 17.8.2001 > Pidy, pidy a nic než pidy.
<reagovat 
čtenář Hroch - 17.8.2001 > Anglicky se tomu říká "bullshit".
<reagovat 
romann (Občasný) - 17.8.2001 > jsou to mnohokrat opakovane zkusenosti, to je nejdulezitejsi argument. A nejen moje zkusenosti. I mych pratel i z literatury...
<reagovat 
čtenář Knedloidka - 17.8.2001 > Nejjednodušší je vždycky odsoudit a nazvat to bullshitem, když něco hlava nezvládá pochopit, protože naprosto viditelně jste na míle vzdálení od toho, o čem ten člověk píše. Já rovněž, ale vím, o čem to je a snažím se přiblížit.
Body: 5
<reagovat 
čtenář Hroch - 17.8.2001 > Neni to nejjednodušší. Ale veškeré příspěvky tohoto "autora" jsou zcela mimo mísu... je mi líto, ale je to tak.
<reagovat 
m6k (Občasný) - 19.8.2001 > Milý Hrochu, anglicky se tomu říká: "není to můj šálek...". Tedy je to Romannova mísa a je jeho problém jeli mimo ní, či v ní.... Já jsem si tam střípek perly našel: "Zejména bolí, když vidí že jeho představy byly naivní... Bůh je jiný než by ho chtěl mít..." To neni blbý, tedy lehce parafrázováno.
Body: 5
<reagovat 
Jedi (Občasný) - 20.8.2001 > Hroch: tve videni sveta je jine. Stejne krasne.
ale perfektni vyraz vymysleli americani...
Blue Print from heaven

Blue printem se nazyvaji reklamy..:-)))

<reagovat 
Danny23 (Občasný) - 22.8.2001 > mystika rulez
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 23.8.2001 > Jen k takové té syntaktické stránce textu - chybí tomu myslím Romane tok myšlenky textem od někud někam,nějaký systém. Takto jsem moc nerozuměl, co mi vůbec chceš sdělit...myšlenku proto nemohu moc hodnotit..
<reagovat 
Čtenář - 24.8.2001 > asi nejsem ten spravný spisovatel... Kazdá veta přece něco říká?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter