Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Oplatky
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 30.8.2001 (10:03:53), v časopise 3.9.2001
OPLATKY

Při přestupu z busu do busu, kráčíc po obvodě velké prosecké křižovatky, zahlédl jsem billboard a na něm nápis "bez oplatků", což mne zaujalo, dumajíc, kdy naposledy jsem slovo "oplatek" viděl na billboardu, natož pak reklamu na cosi „bez oplatků“. Když mi ale zmizel z cesty sloup semaforu, zakrývající malou část nápisu, vyklubalo se z "oplatků" - "poplatků" a nějaká nevábná reklama na bůh ví jaké služby jisté banky... Podstatně méně romantičtější věc, než chroupání oplatků, to je jisté. Kde se bere jazyková spojitost mezi "oplatkem" a "poplatkem"... Když mi banka odpustí poplatek, je to pro mě v jistém smyslu chutný oplatek... Hmmm...
A srdcovky, co jsem kolem nich nemálo týdnů chodil, obsypaný veliký strom na cestě do práce, jehož majitelé, mě ku zlosti, nechávají veškerou úrodu rok co rok opadat, jsou pryč a rozložitý strom vypadá jako smutná socha bez rukou, jen zbytky pošlapaných, vyschle zcvrklých pecek se povalují po chodníku. Zase jsem ani letos nenašel odvahu požádat majitele o možnost natrhat si koš, s čímž by nejspíše bez skurpulí souhlasil. A že to jsou setsakramentsky nejchutnější srdcovky, co jsem za poslední roky chutnal, podařilo se mi dříve pro pár, na přečnívajících větvích, povytáhnout, když zrovna bdělý, starý vlčák podřimoval v zadní zahrady... Když totiž vyletí zpoza rohu a vyblafne na vás, je to šok, div vás to neposadí za rozjeduvšího se tlukotu srdce na zadní část těla! Uff.


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 30.8.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Godard (Občasný) - 30.8.2001 > :-)
Body: 3
<reagovat 
Kateřina Farkasová (Občasný) - 1.9.2001 > Zdravím a mohu říci, že tento způsob psaní Ti skutečně sedí. Postřeh za postřehem, to mám ráda a ještě k tomu s takovým šmrncem... Jen si říkám, jak chutnají srdcovky? A poslední poznámečka, text bych viděla jako dobrej fejetonek, co Ty na to? Katka
Body: 5
<reagovat 
centaur (Občasný) - 6.9.2001 > Text bych neviděl jaok dobrej fejetonek, ledaže by se Kajman zaměřil buď na oplatky nebo na srdcovky. Text je dobrej postřeh, ale tak nějak mi to nevyznělo (co se smyslu týče, jinak styl je dobrej - jseš svůj :-)
A propos, nejsou ty srdcovky trochu olovnatý?
Body: 1
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter