Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 20.5.
Zbyšek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Hvězdě - Má hvězda zhasla z kolekce Básně a jiné
Autor: protěž (Občasný) - publikováno 5.2.2006 (17:42:45)

 

 

 

 

Milé čtenářky,

 

jsem stára již třiadvaceti let, však srdce své jsem dosud nezadala. Byl tu muž, ach ano, který toužil ukrást mi je a zamknout do almary své matky vedle kuchyňských zástěr a ložního prádla, aby mi snad poté noc co noc dokazoval, jak šťastna mám býti, že klíč má ve své kapse právě on. Ale ta almara byla jeho matky a měla pouhých třicet palců ramínek, jistě chápete, milé čtenářky, že dovolit muži, jehož úřednický plat mu stanovil bezvyhlídkovou životní jízdu zakončenou pramalou penzí, aby přistoupil ke mně jako muž posvěcený manželským slibem, by bylo ode mě nadmíru nezodpovědné. Jen považte, že dětem bych měla již takto předčasně určit obnošené kabátky s krátkými rukávy a na talíře suché brambory! Nemluvě již ni o tom, že mé ruce vyučené veškerým domácím pracím, rozum můj pečlivě vyškolený nejen k umění péče o domácnost, ale rovněž k patřičné reprezentaci svého budoucího chotě, a to, pozor, ve čtyřech světových jazycích; vytrénovaný schopnostem uspořádat potřebné společenské večírky, to všechno (plus štupování ponožek a stenografování, jež jsem se však učila s vědomím, že sama nikdy toho prováděti museti nebudu) bych měla vložit do náruče úředního šimla, na jehož lebce mimochodem bylo již nyní znáti, že za pár let bude znáti ještě více z její pleti.

 

Abych vám, drahé a soucitné čtenářky, vyložila celičký svůj tragický osud, musím tedy nyní zopakovat, že své srdce jsem tomuto muži, jenž doprovázel mě celých šest měsíců dennodenně v sedm hodin a pět minut z práce v kanceláři vážených pánů Janský a syn, dovoz a vývoz orientálního koření, kde trávila jsem sekretářskou prací čas, než se naplní můj skutečný životní úděl, a já vpluji s vyvoleným mužem do přístavu manželského a mateřského; až k domovu mých rodičů, že jsem tomuto neodbytnému, ač slušnému (považte, že za celých šest měsíců neodvážil se jedinkrát ni náhodně dotknouti mé ruky) muži své srdce nemohla dát.

 

Tragédii mého života však, milé čtenářky, u kterých doufám naleznouti ve vašich duších při čtení těchto řádků pochopení a oporu a snad též politování a běd nad žalostností mého nynějšího žití, tragédii mého života však představuje ono „.. a syn“ v názvu firmy, u nichž jsem v ten čas pracovala. Ach ano.. byl mladý, postavy atletické, kučeravých vlasů a hlubokých uhrančivých očí. Zpočátku choval se ke mně příkladně zdrženlivě, potom však potajmu, aby nikdo z kanceláře a nedejbůh snad otec jeho nevytušil, nosil mi květiny a schovával milostné lístky mezi klapky mého psacího stroje. Párkrát jsem si též spolu vyšli do biografu a.. dokonce už na osmé schůzce, když doprovázel mě z biografu, vtáhl mě do stinného koutu mezi keři v místním parku a tam mě vášnivě líbal, a já.. nyní věřím, že mi čtenářky uvěří, že ještě i dnes, když tato slova píšu, ruměncem zalije se mi tvář.. a já jej poté ani udeřením dlaně o jeho tvář za jeho troufalost neztrestala! Čtenářky jistě pochopí mé rozpaky a domyslí si již další vývoj mého příběhu sami.. Ano, nejednou se poté tento strašlivý poklesek proti mravnosti i Bohu opakoval. A jednou..

 

Jenže tihle „..a synové“ nemívají úmysly zpravidla čestné, což jsem já ovšem, dívka sotva dvacetiletá, tehdy ještě netušila.. Co bych nyní dala za to, abych pro malého Leonka měla alespoň obnošený kabátek a suché brambory na talíři, když bych navíc ještě mohla choditi mezi lidmi s hlavou vztyčenou a hrdou!

Svěřuji se vám, milé čtenářky, se svým pohnutým osudem jen proto, abych vás varovala a nabádala k obezřetnosti, aby váš osud nevyjel na stejnou kolej hanby jako ten můj. Věřím také, že vedle pochopení naleznu ve vašich čistých srdcích i cit hodný anděla, jež by mě nejen neodsoudil, alebrž v milosrdenství kolébán poslal alespoň pět korun na adresu „slečna Máša Jimková, Nové Sady č. p. 67, Brno“, které by jistě pomohly, abych alespoň na chvíli nemusela s malým Leonkem živořit…

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Lhostej (Občasný) - 5.2.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Leon_Chameau (Občasný) - 5.2.2006 > Poučný životný príbeh - cítim s tebou, sestra!
<reagovat 
tichotam (Občasný) - 5.2.2006 > hvězda!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
celej on (Občasný) - 7.2.2006 > Já do toho nemám moc mluvit ale dvě tečky je chyba, jedině tři je správně.
Jinak pěkné. Hezký příběh a styl...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 protěž (Občasný) - 7.2.2006 > DondedoG> Díky, jen do toho mluv :o)) .. dvě tečky je chyba.. ale nechala jsem je tam kvůli určité dychtivosti stylu.. abych nemusela po nich psát velké písmeno.. a taky je to jakože do svěřovací rubriky, tak mi to přišlo takové příhodně lidské..
<reagovat 
Bell (Občasný) - 7.2.2006 > Co s tebou ? Bezva, neotřele popsané banální téma.  
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Regio (Občasný) - 7.2.2006 > !!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
protěž (Občasný) - 10.2.2006 > děkuji všem za čtení
<reagovat 
Aenica (Občasný) - 10.2.2006 > Trochu mi to připomíná Saturnina, má to takový ten starosvětský styl. Krásné. Nemám víc co dodat.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zvedava (Občasný) - 12.2.2006 > Moc se mi to líbí.Ten styl a tak.Čekala jsem,že někde uklouzneš, ale nic jsem neobjevila :o) Prostě pěkný.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 15.2.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter