Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
POPELČIN PRAVDIVÝ PŘÍBĚH
Autor: MARYLA (Občasný) - publikováno 8.10.2001 (20:25:43)
POPELČIN PRAVDIVÝ PŘÍBĚH

Znáte pohádku o Popelce ? Určitě znáte. Každé malé dítě ji zná. Ale víte co bylo potom? Po svatbě Popelky a prince ? Žili dlouho a šťastně ? Skutečně tomu věříte ? Přečtěte si tedy Popelčino vyznání :

Podívejte se jak jsem dopadla. A za vše může ta sudička.
Musíte vědět, že já jsem tenkrát vůbec nechtěla jít na ten ples. Není pravdou, že moje macecha mi tam nedovolila jít. Nevěřte těm pohádkovým nesmyslům o macechách. Nikdy se ke mně nechovala hůř než ke svým dcerám. Ty všechny pomluvy určitě rozšiřuje rodina mého manžela. To aby si všichni mysleli, že teď se mám mnohém lépe než kdysi. A ve skutečnosti je tomu právě naopak.
Tedy jak jsem řekla : vůbec jsem se nechystala na ten ples. Takovýto způsob trávení volného času mne, na rozdíl od mých sester, nikdy příliš nelákal. Seděla jsem pohodlně v křesle u krbu, četla jsem knížku (byla to asi poslední šťastná chvilka v mém životě), když tu se v pokoji objevila ta...ta...ta sudice a poručila mi jít na ten ples.
Abych řekla pravdu, tenkrát mi takový způsob výběru nevěsty pro budoucího krále připadal divný. Zvlášť, že se jeho ženou mohla stát i chudá dívka, podmínkou byla pouze krása (jak já závidím ošklivým děvčatům). Teď už se nedivím. Asi ho žádná urozená dívka nechtěla, s tou jeho povahou, a vůbec. A ani hezký moc není.
Tak tedy : objevila se v pokoji ta sudička, a začala mně přesvědčovat, doslova do mně hučela. Už ani nevím, co říkala. Měla jsem z toho v hlavě takový zmatek, že jsem souhlasila. Zvlášť, že začala dělat ta svoje kouzla, proměňovat myši v koně, dýni na kočár (chudinky myšky), bylo mi trapné ji odbýt.
Kdybych věděla jak to všechno dopadne projevila bych více rozhodnosti. (Představte si, že se stává, že je mi předhazován můj původ, no není to absurdní ?! )
A nejhorší je to, že já se ani nemohu rozvést, protože to všechno je pohádka a v pohádkách rozvody neexistují.


Poznámky k tomuto příspěvku
Martin (Stálý,Redaktor) - 8.10.2001 > Dobrý nápad:))) V té povídce bych trochu přivítal, kdybys místy udělala ještě zastavení, tam se třeba Popelka zasnila a tak, takto to má moc rychlý spád:)
<reagovat 
 MARYLA (Občasný) - 11.10.2001 > Martin> Diky za radu. Ona ta povídka, je tak krátka, aby se čtenař při tom moc nenudil :)Ale budu nad tím přemýšlet.
<reagovat 
centaur (Občasný) - 8.10.2001 > předchozí (ekonomická) pohádka byla mnohem lepší, propracovanější, tohle by stálo za to dodělat...
<reagovat 
 MARYLA (Občasný) - 11.10.2001 > centaur> Diky za přinosný podnět. Ta ekonomická pohádka je trochu lepší, protože by to měla být satira, tohle je jenom taková blbůstka.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter