Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Za médii do Národního muzea
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 14.3.2006 (10:38:10)

Pražské Národní muzeum poskytlo až do konce března prostor médiím. A to všem, která se u nás dosud objevila - tisku, rozhlasu, televizi i Internetu. Na rozsáhlé ploše seznamuje výstava Zlatý čas médií, koncipovaná převážně vyučujícími z Fakulty sociálních věd UK, s vývojem hromadných sdělovacích prostředků na našem území. Jeden ze sálů je věnován též  reflexi médií v literatuře (včetně půvabné ódy Jiřího Karáska ze Lvovic na rozhlas) a filmu. Hlavní část expozice seznamuje zevrubně s dějinami tisku na českém území od 17.století, hovoří o důležitých jménech a listech historie, přičemž se nevyhýbá ani bulvárním listům první republiky či pozdějšímu komunistickému tisku. S nástupem rozhlasu v roce 1923 přicházejí ke slovu také dávné zvukové záznamy - návštěvník si tak může na vlastní uši poslechnout například prvorepublikového komentátora Josefa Laufra či skeče Jiřího Voskovce s Janem Werichem. Podobně se o třicet let později u zahájení televizního vysílání můžeme podívat na vůbec první natočený Večerníček. Expozice nás dovede až do nástupu komerčního vysílání v 90.letech.

Ostatní místnosti pak vybízejí samotného diváka ke spoluúčasti při tvorbě médií. Každý si tu může například na vlastní kůži vyzkoušet, jak mu to sluší v moderátorském křesle České televize, nebo jakým prostředím mu obrazovka umožní pomocí zadního obrazu putovat.Uvidíme také názorně, jak se mohou zásluhou digitalizace falšovat fotografie. Doby, kdy byl obrazový záznam chápán jako neměnný fakt, už zkrátka dávno pominuly...Ne tak média, jejichž vliv je ve společnosti, jak výstava ukazuje, stále výraznější.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Periskop (Občasný) - 14.3.2006 > "obrazovka umožní pomocí zadního obrazu putovat"

já vím, že je to blbina, ale to máš na mysli zadní projekci? :-)
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 14.3.2006 >

Možná zajdu, kolik je tam Martino vstupný?


<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 14.3.2006 >

...á...že by slavná a fikaná Oplatčina boční branka přes záchodky?:-))


<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 14.3.2006 > Neee, já přesně nevím, jak se tomu říká, prostě se procházíš prázdnou místností a na obrazovce to vypadá, že chodíš uplně jinými místy, mění se kolem tebe všelijak prostředí...Zadní projekce přece znamená, že se za Tebe něco promítá na plátno. Tak to ne, tohle to není.
Martine, nevím, to víš, já chodím všude zadarmo.

<reagovat 
 čaro (Občasný) - 15.3.2006 > Oplatka> TIP: Jsem slyšela od jedné znalé důchodkyně, že v Národním muzeu (a v pražských spřátelených institucích s městem celkově) stačí předložit síťovku MHD a je to zadarmo. Prý se o tom moc neví.
<reagovat 
 hajka (Občasný) - 30.3.2006 > čaro> to bude spíš tím, že je paní práv důchodkyně, jinak víc na www.nm.cz
<reagovat 
hajka (Občasný) - 30.3.2006 > Vstupné:

Základní: 110,-

Snížené: 60,-

Rodinné: 130,- Max. 2 dospělí, celkem 4 osoby.

Školní skupiny: 40,- Pouze ve dnech školního vyučování.

Celoroční vstupenka pro studenty: 220,- Platí 1 rok od data vydání.

Vstupenka do všech pražských objektů Národního muzea s platností 3 dny: Základní:160Kč Snížená:80Kč Rodinná:200Kč Vstup do každého objektu je v rámci vstupenky možný pouze 1x.

Děti do 6 let: zdarma

Každé první pondělí v měsíci: zdarma

Poplatek za filmování: 50,-

Poskytování lektorského výkladu k expozicím (pouze v ČJ): 10,-/os


<reagovat 
 Martin (Stálý,Redaktor) - 31.3.2006 > hajka> Dík Hajko..
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter