Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Tajemné slovo přijetí
Autor: romann (Občasný) - publikováno 17.10.2001 (11:32:33), v časopise 1.11.2001
Mystika si nelibuje ve filozofii, protože ví, že lidské myšlení je vždy omezené, ale otvírá se vzhůru. Hlavním slovem pro ni je přijetí. Milujte své nepřátele, říká Kristus, čiňte dobře těm, kteří vás napadají. Řekl také - Milujte druhého jako sebe samého.Těžko pochopit ta slova, lásku si představujeme příliš romanticky. Neznamená to někomu podléhat. Je proto lépe ji nahradit slovem přijetí.
Opakem toho je nepřijetí, vytěsnění z vědomí. Nechtít vidět, potlačit, popřít. Tím se nestane nic jiného, než se objekt i iluze o něm přesunou do nevědomí. Odtud nás budou napadat aź do té doby, než je prožijeme. Zpověď je psychoterapie, přijetí svých činů. Pouhé mluvení či necenzurované myšlení o nich pomáhá znovuprožívat. Vybíjí se tak nevyřešený náboj a psychika se zklidňuje, uvolňuje od bloku.
Jde o to naučit se přijímat lidi hloupé a zlé, i nevyzpytatelného Boha s obrovitým IQ i schopnostmi. Dokonce i své hříchy a chyby, svoji roli i úkol. Umět přijmout dokonce i bolest, smrt blízkého i svoji vlastní i Věčnost. Stačí jen chápat, že je to nutné a cesta se již sama vytvoří.
Meditace znamená přijímat své Horní i spodní části. Prožít se celého, neutíkat do činnosti ani do slov o tom. Pak však odchází svět, jež nikdy neexistoval, byla to jen naše iluze, názor, životní postoj. Vše je Jinak a nevíme přesně jak, ale o tom je Život, učení se. Neznamená to, že nás pak přestane vše bolet a budeme mít ode všeho pokoj, to není možné. Jen přestaneme vytvářet zbytečné překážky sami sobě a můžeme se volněji rozvíjet.


Poznámky k tomuto příspěvku
Fiška (Občasný) - 17.10.2001 > To se mi líbí :-) pěkně si se rozepsal :-)
Body: 5
<reagovat 
Jedi (Občasný) - 17.10.2001 > Jo jo ciny, ciny..:-)
Body: 5
<reagovat 
romann (Občasný) - 18.10.2001 > nepřišli jste na to, že je tam chybka. Ten svět existoval, každý svět existuje, jen každý má jiný... více či méně dokonalý, ale místo je pro všechny
<reagovat 
Jedi (Občasný) - 22.10.2001 > Neni tam chybka. vzdy jak se na to podivas.
a vice ci mene dokonaly jak jsi napsal je take chybka, ... kdyz se na to podivam z jineho pohledu
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 1.11.2001 > Ono s tou existencí je to složitý, vzhledem k tomu, že každý defacto takto žijeme jen ve svém jedinečném světě a v tom jsme coby člověk sami, nemůžeme jej druhému tímto ani prokázat...:)
Body: 5
<reagovat 
3022 (Občasný) - 14.11.2001 > Nevím ,pánové (a případně i dámy) ,ale mě na tom nic podnětnýho nepřipadá ,s některejma věcma bych vyloženě nesouhlasil.

Každopádně se to podle mě motá pátý přes devátý ,takže diskutovat tu o několika věcech na jednnou tu nehodnám... prostě u mě to propadlo a basta.
<reagovat 
romann (Občasný) - 26.11.2001 > 3022 - to chce čas, já na to přišel až v 46ti
<reagovat 
Domenica (Občasný) - 14.12.2001 > Nesouhlasím s tím že není možné aby nás život přestal bolet. Je to možné- pokud je přijímání tak opravdové, že přimeme-naplno- i to, co se tradičně označuje jako bolest. Bolest neexistuje- je to jen úhel pohledu.
Body: 1
<reagovat 
romann (Občasný) - 7.1.2002 > zajímavé, vše je úhel pohledu, ale co pak vznikne, když prožiješ bolest naplno?
<reagovat 
Andrej Armenov (Občasný) - 4.3.2002 > Měli jste někdy vztek a když jste ten vztek nějakým způsobem vyjádřili, zmizel?
Body: 5
<reagovat 
Andrej Armenov (Občasný) - 4.3.2002 > První krok: Naučte se milovat sami sebe, abyste mohli milovat ty druhé...
<reagovat 
Andrej Armenov (Občasný) - 4.3.2002 > Bolest? Vláha, pohon k růstu, prasknutí skořápky, oschnutí na slunci...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter