Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Bez východiska
Autor: back (Občasný) - publikováno 10.4.2006 (17:21:18)
 

      Katka přišla z práce a její první cesta vedla k lednici. Včera s Jerrym oslavovali jeho třiatřicáté narozeniny. Červeného vína vypili více, než bylo schopno její tělo akceptovat. Měla ukrutnou žízeň. Z ledničky vytáhla třetinku mléka a vypila jí najednou. Šla do ložnice. Na svém nočním stolku uviděla obálku. "Ten romantik" pomyslela si. Opřela hlavu o polštář a začala číst.


Milovaná Katko.

Budu Tě muset zabít.

Jedna stará cikánka mi v kartách předpověděla, že se v kristových létech stanu vrahem své ženy. A Ty víš nejlíp lásko, že kartám věřím. Víc než sobě. Chci Ti říct jen jednu věc. Vždy jsem Tě miloval.

Navždy Tvůj Jerry


     Přečetla dopis podruhé, potřetí. Hloupé žerty, to nebyl Jerryho styl. V hrozné předtuše se jí rozbušilo srdce. Šla ke vchodovým dveřím a uzamkla je. Zamířila k telefonu a zvedla sluchátko. Známý tón se  neozýval. Za dveřmi uslyšela  kroky. Utíkala k oknu, otevřela jej. "Pomóc" zakřičela do ulice. Z osmého patra jí  nikdo neslyšel. Zmateně začala pobíhat z jedné místnosti bytu do druhé. "Proboha, proboha, proboha" opakovala.

     Přehrávala si v hlavě události včerejšího večera. Z práce odešla o něco dříve, aby nachystala Jerrymu malou oslavu jeho třiatřicátin. Jerry si potrpěl na starožitnosti a proto mu koupila těžítko ve tvaru lví hlavy s letopočtem 1899. " To byl dobrý rok a konec ještě lepšího století" ohodnotil dárek. Otevřeli láhev vína a opili se, tak jak to měli  rádi. Po milování se  Katce podíval  do očí a řekl "vždy jsem Tě maličká miloval", potom usnuli.

     Uvědomila si, že mluvil v minulém čase. Vždy jsem Tě miloval, ano miloval.....

"To zvládneš holka, to zvládneš" zašeptala Katka. "Jak by mně mohl zabít? nesnáší krev".

Jednou měli s Jerrym debatu o sebevraždě. Bylo to tenkrát, když se zastřelil Katčin  strýc. Dlouho do noci diskutovali o smrti. Jerry  konstatoval, že by si na život nesáhl, ale kdyby k tomu přece došlo, nejspíš by snědl nějaké prášky.

     Vzpomněla si, že plastová láhev  mléka, které pila, měla odšroubovanou zátku.

"O n  

         m n ě   

                     o t r á v i l"

                                      zakřičela a běžela k umývadlu v kuchyni. Do hrdla si vrazila dva prsty a snažila se  vyzvracet.

     Od žaludku se do celého těla začala rozlévat horkost. Nemohla se nadechnout a na hrudi  pocítila ochromující bolest.  Ztratila vědomí.


     Jerry se vrátil z práce asi o hodinu později. Zamířil do ložnice bytu, kde vzal z nočního stolku dopis, který den předtím napsal. Poté šel  na balkón v kuchyni. Po cestě překročil vychládající tělo své ženy. Ve velkém popelníku na balkóně zapálil dopis a do modravých plamenů přihodil čtverečkovaný papír, na kterém byl z novinových písmen poskládán vzkaz :


J s e š    p a  r o  h á č ! !


     Ještě naposledy pohledem přejel fotografii, na které byla jeho žena Katka , nahá s nějakým cizím mužem v posteli. V obličeji měla výraz, který už léta nezažil. Přihodil fotografii do plamenů. " Já vždycky říkal, že jí ta její představivost zabije" pronesl tak nějak  pietně a na klávesnici mobilního telefonu vymačkal číslo záchranky.



Poznámky k tomuto příspěvku
Lola (Občasný) - 10.4.2006 > líbí
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
vikinga (Občasný) - 10.4.2006 > Obsah neoslovil... Navíc po formální stránce jsem našla nějaké chyby, a to mně vždycky vadí:-( Radši tedy bez bodů.
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 11.4.2006 > perfektní...to mám ráda takové napětí...moc se mi to líbílo....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 11.4.2006 > ALISSIE> Díky.
<reagovat 
Lenki (Občasný) - 10.4.2006 > Já se vrátím;)
<reagovat 
 back (Občasný) - 11.4.2006 > Lenki> 

 

 

 

       Budeš vítána.

Co to je _ V práci mám pomalý net. Sorry. Prosím admina o vymazání.
<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 11.4.2006 > back> Upřímně řečeno nevím, co si o dílku myslet - na jednu stranu vcelku zajímavé, na druhou stranu takové divné... Možná je to tím, že místy dost dobře nechápu, cos tím myslel...
<reagovat 
celej on (Občasný) - 11.4.2006 > Joo tak to mě pobavilo, má to nápad. To se mi líbí - i když jsem něco takového čekal (otrávení a tak - přece jenom to mléko tam bylo nastraženo) dostalo mě pietní prohlášení, že ji představivost zabije.
Potěšila mě i ta zručnost s retrospektivou, co dělala předešlý den (ne že by to sehrálo důležitou roli, ale bylo to pěkně vložené).
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Bílý Tesák (Občasný) - 11.4.2006 > je to příšerné
Body: 2
<reagovat 
 back (Občasný) - 11.4.2006 > Dog.White> Když to říkáš.....
<reagovat 
Bell (Občasný) - 11.4.2006 > Uf, mléko už nepiju
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 12.4.2006 >

Hotová detektivka  ...vcelku mě vtáhla do děje...mám momentálně náladu na něco jednoduššího.

 

Je to obyčejné...ale takto "příšerně" píše spousta autorů...a jsou kolikrát dost uznávaní :o) , je v ní napětí...tím svůj účel splňuje.

 

Pro oddych...proč ne.


<reagovat 
 back (Občasný) - 12.4.2006 > šedé> Dík. Tak to bylo myšleno. Nekladla si "vyšší cíle".
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 19.4.2006 > viz šedé

2-3
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter