Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí O garderobě. z kolekce Štefa noviny
Autor: stefan (Občasný) - publikováno 26.10.2001 (00:03:36), v časopise 10.11.2001
další>
O garderobě..

Jednou za čas je každý asi něčím přinucen věnovat speciální a nekaždodenni pozornost svému šatniku. Obvykle to je když si najednou vzpomene, že přece kdysi měl tak pohodlné kalhoty, které by se dneska zrovna hodily na štípáni dřeva, na motorku, k výletu s prutem k vodě a nebo na maškarní bál..
A obvykle si je velice jistý, kde ty kalhoty vždycky byly a tedy i budou a jde, nic zlého netuše, tedy na jisto..Chodí na to jisto nejméne 10 minut a zjisti, že si ty kalhoty musely záhadným způsobem někde opatřit i nohy a odešly někam jinam.
Ovšem zároven' přitom zjistí, že ty šaty, které už měl za darované Armáde Spásy před pěti lety, stále visí v šatníku. Ale na zcela neobvyklém místě, kde přeci odjakživa viselo to proužkované sako s hnědými kalhotami, které se tenkrát tak líbilo té, co mu pak k němu koupila tu kravatu. A ta kravata by měla být také tam kde odjakživa.. a neni.. Po vyzkoušeni těch šatů pro Armádu Spásy, které ještě naštěstí zůstaly pořád v šatníku a které tenkrát měl na schůzce s tou co měla tak pěkné nohy, jak se kruci jmenovala?..zjistí že by bylo škoda je už z melancholických důvodu věnovat nějakému bezdomovci. Pak začne usilovně hledat tu kravatu.

Kravatu nenajde, ale najde klobouk, který přece o Silvestra před kolika roky zapomněl v baru, najde jiné kalhoty, které zřejmě nejsou jeho, začne podezřívat manželku a nacházi dalši části garderoby, která se najednou změní v téměř živého pamětníka spousty veselých i smutných zážitků, ve svědky příhod, které by chtěl opakovat i těch, které by chtěl zapomenout..
S překvapením zjistí, že do těch šatů, které měl u promoce a do kterých si myslel že se už nikdy nevejde by se zase vešel a že ty kalhoty se záložkami by se ted' daly zase docela dobře nosit.
A také, že má 36 kravat a ani jednu, kterou si může vzít zítra na večírek, že manželka zřejme vyměnila spoustu jeho garderoby za tu svého milence, o kterém do ted' nevědel, že.....

Ale ty kalhoty na to štípání právě ne a ne najít...A i když jich najde 5 podobných, které by asi splnily ten účel také, po jejich vyzkoušení zjistí, že prostě musí mít ty, které začal původně hledat, jinak z toho dříví prostě nic nebude. Ale zároven' zjistí, že ty předposlední kalhoty co zkoušel, by se nesmirně hodily na večer s kluky na pivo.. a ono je vlastně na to dřívi stejně už pozdě.. tak co.
A jde se na pivo...

Ono totiž všechno naše oblečení má velice přímý vliv na náš život.. Nejenom na tu příjemnou změnu programu.. pivo místo štípání dřeva.. Oblékneš třeba jedny kalhoty a zjistiš, že jsi jaksi vlezl někam, kde asi zrovna dnes nejsi očekáván.. máš prostě takový pocit, že jses bud' v cizích kalhotech, a nebo že to nejsi ty, co do těch kalhot patří.. A přece jsi ty kalhoty měl jen před pár týdny a jak jsi si v nich vyšlapoval.. Jsou to zřejmě kalhoty náladové, nebo kalhoty jen pro určitou příležitost, čas a nebo i náladu.. Jsou to kalhoty, ve kterých by ses ani na přehlídce nejoblíbenějších komiků dnes nezasmál. Jsou dnes smutné a ten smutek přenášejí i na Tebe..

A tak člověk pomalu poznává, že je obklopen nejenom lidmi, které mění nálady až moc často, ale i věcmi, které umí najednou ožít.. a být náladové také...A nebo je to vlastně on..?
A pak svádí tu náladovost, svou vlastní, ne jenom na ty šaty ve skříni ??


Poznámky k tomuto příspěvku
zjihu (Občasný) - 2.11.2001 > takový pěkný fejetůnek, jaktože zůstal bez odezvy?
Body: 5
<reagovat 
stefan (Občasný) - 2.11.2001 > tady toho bohuzel zustava bez odezvy vic.. A DIK, ze se libi.. mne take..))
<reagovat 
Dementhor (Občasný) - 10.11.2001 > Docela dobře napsaný (zvlášť na místní poměry :-), i když to téma mě zase tolik nebere.

Mimochodem - velká písmena v osobních zájmenech se píšou jen v dopise... ;-)
Body: 3
<reagovat 
stefan (Občasný) - 11.11.2001 > Aha,, to jedno.. preklep, ale diky za upozorneni..) a precteni
<reagovat 
 Dementhor (Občasný) - 11.11.2001 > stefan> K tý odezvě - mám pocit, že ve "svobodný zóně" to přeci jen žije víc, i když tam je kdeco. Lidi tam asi prostě chodí víc, protože si tam přečtou sami sebe a ohlasy na svý věci...
<reagovat 
stefan (Občasný) - 11.11.2001 > Dik za radu, ale co je Svobodna zona???
<reagovat 
 Dementhor (Občasný) - 11.11.2001 > stefan> To jakože "Váš prostor" :-)
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 3.12.2001 >
Body: 5
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 10.2.2002 > I mně bylo jako malýmu klukovi líto rozbíjet hračky, poněvadž je to muselo přece bolet... mý Věci zdraví tvý Věci! :)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 5 6 6 7 8 9 10 11 12 (13) 14 15 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter