Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Moteel z kolekce Hmyzí farma
Autor: Louda (Občasný) - publikováno 28.10.2001 (21:12:28)
další v kolekci>
Vy sobci! Třesete se za každou bolístku svou i svých druhů.Lidský život je pro vás vším. Ale to, že se tady zimou třesu já, že tady během chvilky jednoduše pojdu, toho si nikdo z vás nevšimne. K čemu zde budou má krásná křídla, když se budou vznášet leda tak v poryvech studeného větru a skončí i s mým tělem bez života pod koly nákladního auta? Má křídla, jediná chlouba, vše, proč jsem tu byl. A vy se pořád snažíte, aby po vás něco zůstalo, abyste VY byli ti důležití. Podívejte, já byl taky důležitý:
Na louce plné květů, zalité bronzovým světlem klesajícího slunce, v chrámu se stromy místo stěn a střechou modrou s trochou smetany, jsem prožil já a ještě jeden z vás nejkrásnější chvíle svého života. Tomu jedinečnému člověku jsem ke štěstí chyběl jenom já. Když se položil do zelené, voňavé peřiny, bylo mi ihned jasné, že je vyjímečný. Pak přišly pokyny. "Leť za ním!"zašuměl Vítr do větví. "Ale nejdřív vyzkoušej!"dodal bublající Potůček. Když jsem mu poletoval u hlavy (a tím jsem ho zkoušel), reagoval jen blaženým úsměvem a lehce zdviženou paží. Pochopil jsem, že tento člověk se mě nebude snažit chytit do ruky. Přesto se mě pokoušel zmocnit, chtěl si mě prohlédnout, přivábit. Srdcem. Chvíli jsem váhal. Na něco takového jsem nebyl připravený. Když jsem se chystal podlehnout jeho oddané lásce, zasáhl osud, bůh, příroda, kdo ví. Něco se v něm zlomilo. Naštěstí. Pochopil, že snaha zmocnit se nemá smysl, protože už mě má. Pochopil sám sebe, celý svět a mě. Jediný člověk, kdo mě pochopil. Myslíte, že jsem mohl dále poletovat a nepřistát na ruce člověka, jež se dokázal Vymanit?
Je mi zima. Opravdu zima. Studený kámen, studený vzduch, člověk, sklo, bábovka,...


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 29.10.2001 >
Body: 5
<reagovat 
centaur (Občasný) - 29.10.2001 > Špatné to není, dobré snad, ale ta slova se mi zdají trochu těžká na motýla a vůbec. Trochu bych odlehčil výrazivo.

(Těžké výrazivo je např.: Když jsem se chystal podlehnout jeho oddané lásce, zasáhl osud, bůh, příroda, kdo ví. Něco se v něm zlomilo. Naštěstí. Pochopil, že snaha zmocnit se nemá smysl, protože už mě má.)

Jen můj názor, nic víc, nic míň.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter