Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Průser z kolekce Perleťový ohnivák 2000
Autor: Raimund (Občasný) - publikováno 5.6.2006 (08:41:44)
další ve sbírce>

Analýza chvění niti

ztenčí vlákno obavy

jiskří křemen nedoličný

drobnokresbami

 

klávesnice zakopává

prst řetězem

klesá stále sálem

vřídlo kiksu

 

dno hostům zcizeno

by blahoříhali

aplaus a -

rozsedlina klobouku

 

blýská světová nepříjemnost

slazena perfektním obalem

slyšíš cukr ?

kaskády rozehraných nehod



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 5.6.2006 > to je o volbách?
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 5.6.2006 > anae> Šmarjá,ne.Básnička vznikla daleko dřív na daleko obecnějším základě.
<reagovat 
tahar (Občasný) - 5.6.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 5.6.2006 > za_jazyk
Body: 5
<reagovat 
-mds- (Občasný) - 5.6.2006 > nemůžu sloužit vysvětlenim toho proč, ale pokusím-li se kvantifikovati tento vícekriteriální problém ohodnocení cizí básně, které nerozumím (což není špatně, jak už je nám dávno známo :), dostávám se k tomu číslu.

ale jedna věc by mě zajímala: je to tvůj záměr, nebo spíš je za tim cílená snaha vytvářet "nesmyslný" (nevylučuju variantu, že smysl tam je, pouze tolik ukryt, že obecně nepřenositelný, možná dokonce jen autorovi čitelný, čímž de facto z mého hlediska zaniká) slovní obraty, nebo ti to tak prostě samovolně vytejká z hlavy na papír?

Body: 4
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 6.6.2006 > -mds-> 

Asi jde také o použití hodnotících "prvků" z pozice čtenáře.Sdelení, smysl,úmysl,dojem, pocit, asociace, a nevím co ještě ( v tomhle se zas tolik nevyznám, protože bych místo psaní četl).Nemohu cpát záměrně tvorbu směrem k nesmyslu, to by potom mohl každý seskupovat slova do absurdních skupin a říkat jim básně .Spíš náznaky takového znění ve své tvorbě toleruji jako vedlejší produkt.

Snažím se vytvářet verše po svém, hledat mimo cesty a vlastně také chci něco vzdáleného, co mne láká a neumím to popsat.Poezie je dobrodružná cesta cizími krajinami.Kdokoliv se může připojit ke karavaně.

Samovolné vytékání na papír  - no je to , mysllím, ještě v kurzu.Částečně to dělám, ale přesívám přes síto postupů při tvorbě.Musí to mít pevný základ , jinak na prd.

Ještě malou poznámku.K určité nečitelnosti  vede třebas i několikeré prohlubování metafory.Vládne jazykem - panuje písním - monarcha gramatiky....

 

Tohle si musím uložit, protože svoje kydy zapomenu a zítra bych tvrdil něco jinýho. 


<reagovat 
malcolm (Občasný) - 6.6.2006 >
Body: 5
<reagovat 
vikinga (Občasný) - 13.6.2006 > Mno, to už je víc akademické než lichotící mému vkusu...
Body: 4
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 13.6.2006 > Vikinga> 

Kromě 6.6. jsou to básničky z výše uvedeného období ,


<reagovat 
 vikinga (Občasný) - 13.6.2006 > Raimund> To se s mým vkusem nijak nevylučuje :-))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 0 0 1 2 3 4 6 7 8 9 10 11 (12) 13 14 15 16
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter