Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí Zahoďte všechno co máte z kolekce Přemítání za nočního klidu
Autor: 3022 (Občasný) - publikováno 20.11.2001 (09:02:33), v časopise 3.12.2001
další>
Nic není trvalé.
Žádný zisk nepřetrvá věky.
Kdo chce uchovat svou moc, musí o ni den co den svádět boj.
Kdo bojuje na mnoha frontách, bude poražen.

Jen tomu nehrozí ztráta, který nemá co ztratit.
Jen ten je nezranitelným, koho není kde zranit.
Jen ten může jednat, kdo má volné ruce i mysl.

Moudrý proto opouští co může, aby si uvolnil ruce k tomu co musí.


Poznámky k tomuto příspěvku
Jarmila Svobodová (Občasný) - 20.11.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Martina (Občasný) - 20.11.2001 > Krásná úvaha! Je hodně pravdivá, přímá a upřímná.
Body: 5
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 20.11.2001 > Zajímavý...ta poslední věta...
Body: 5
<reagovat 
stín (Občasný) - 20.11.2001 > Jenom nerozumím tomu "Kdo chce uchovat svou moc" - moc - to jako síla?
Body: 5
<reagovat 
 3022 (Občasný) - 21.11.2001 > Olina> Olina:
Ne nezbytně. Pojmem moc jsem chtěl vyjádřit spíš jakýsi stav kontroly, možná i závislosti. Může jít o sílu fyzickou, duševní, početní, vojenskou ale i o moc, společenský vliv, vlastnictví - cokoliv co si v tom směru dokážeš představit. Pointa je v tom, že cokoliv budeš chtít uchovat, musíš to hlídat, udržovat, chránit... atd, atd.
<reagovat 
AlexBobrLetadlo (Občasný) - 20.11.2001 > Je to pěkné - líbí se mi to.
Ale (a teď nevím jak se jmenoval) jeden antický (ani tím si nejsem jist) filozof dokonce žil jen s miskou na vodu a nějakým měchem na chleba. Tak se prodíral životem "s rukama volnýma". Není to už příliš?
Body: 5
<reagovat 
 3022 (Občasný) - 21.11.2001 > AlexBobrLetadlo> Myslíš Diogéna? Toho chlapíka se sudem? Ano v ZŠ o něm dětičky čtou zajímavý příběh. Ovšem škoda je, že se učí pouze neúplnou verzi, ta úplná je mnohem poučnější...

Inu musíš to chápat s rezervou. Nadpis byl kupříkladu značně nadnesený, spíš pro jakýsi "dramatický efekt" a přiblížení motivu. Viz poslední věta - pojem "co může" je individuální, chápáno spíše z hlediska psychické závislosti, než materiální nezbytnosti. Stejně tak pojem "co musí" není vyjádřením toho, co by měl podle ostatních, nebo co by vyloženě bylo nevyhnutelné, ale toho, k čemu se sám rozhodne a z čeho není schopen slevit.
<reagovat 
Abendstern (Občasný) - 20.11.2001 > Jistě, ale ... co s tím v obyčejném všedním dnu všedního života, obojí plné nedokonalostí a neustále porušovaných příkazů a pouček rozumu a mysli?! Dodal bych: moudrý tohle všechno ví a snaží se dozvědět ještě víc, aby žil plnohodnotně, ale aby zůstal člověkem, musí to všechno neustále porušovat, dokud ho to věčné opakování stále stejných chyb neunaví. Teprve z pohodlnosti a z lenosti se pak začne opravdu řídit tím, co píšeš.
Neber to zas tolik vážně, jenom tak plácám, co mi slina na jazyk přinese.
Body: 5
<reagovat 
 3022 (Občasný) - 21.11.2001 > Abendstern> Inu pokud to dobře chápu zdá se ti, že většina filozofických pouček a vývodů je téměř neužitečná pro běžný život. Zastáváš stejný názor jako kdysi římané, kteří tvrdily "nejdřív žij, potom filozofuj"? Možná že tomu tak i je. Mojí odpovědí k tomuto stanovisku ovšem je, že filozof by naopak měl filozofovat tak, aby to k něčemu bylo i ve "skutečném životě".
<reagovat 
stín (Občasný) - 21.11.2001 > Jo, tak to jo - mně okamžitě naskočilo "sebeovládání" - k čemuž mi "moc" moc neseděla, ale tak, jak jsi to vysvětlil, ano. Pointu jsem kupodivu pochopila:) Jsem holka šikovná:)
Díky.
<reagovat 
romann (Občasný) - 21.11.2001 > není důležité se vzdát všeho a být jako chudák, ale nelpět... Bůh je bohatý, a není útěkem před životem, to trestá, znám Ho...
Body: 1
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 21.11.2001 > Cokoli napíšu, bude irelevantní... Sedm neotřesitelnejch pravd uzavírá osmá tuplovaná. Je to takový čínský :) A ta poslední věta je fakt drahokam, kterej září na dvě stě mil. Díky.
Body: 5
<reagovat 
AlexBobrLetadlo (Občasný) - 21.11.2001 > Jo, mohl by to být Diogén. Měl jsem filozovii jen jeden rok a to na střední. Moc si už z toho nepamatuji.
Jo, a to co jsem tam dal napsal, bylo mysleno take odlehcene, nez ze bych to v tom videl (i kdyz me ta asociace taky uchopila). Je to pekne
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 3.12.2001 > Ta sedmá je nejlepší...
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 3.12.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 7.12.2001 > Rádoby intelektuální...ale jen kecy...
<reagovat 
Čtenář - 7.12.2001 > Máš pravdu, kolego.
<reagovat 
Gavrik (Občasný) - 7.12.2001 > Zklamanej.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 4 (5) 12 13
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter