Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
ANEKDOTA
Autor: Emmet_RAY (Občasný) - publikováno 26.7.2006 (13:31:15)

 

 

15.7. 22.00

 

Příjezd do Zlína. Cigareta cestou na trolejbusovou zastávku. Postavil jsem se kousek od tabule s jízdním řádem. Ve Zlíně už několik měsíců platí, že po deváté hodině večerní se do vozidel MHD nastupuje pouze předními dveřmi a řidiči se cestující musí prokázat jízdenkou, nebo kartičkou. Přesto stále vídávám mnoho lidí, kteří jako by snad do našeho mrtvého města podnikatelů přijeli jen na výlet a byli tady poprvé. Stejně jako dnes. Pivní fotříci, vracející se z fabriky, pochopitelně už po rychlé zastávce v hospodě, jsou rozptýleni v pomenších hloučcích po celém prostoru zastávky. Přijíždí spoj. Nechápu a musím se smát, když udiveně hledí na zavřené dveře, v hlavě jim neviditelný skřítek pomalu začíná točit klikou, dokud do sebe ty správné součástky konečně nezapadnou, a oni se překotně hrnou k předním dveřím, zatímco já už jsem pohodlně usazen uvnitř.

 

18.7. 12.05

 

Návrat do Ostravy. Na hlavním vlakovém nádraží jsou pojízdné schody. Spouštějí se na fotobuňku. Přestože na tento fakt upozorňuje poměrně dobře viditelný nápis, mnoho lidí schody považuje za nefunkční a plahočí se po těch klasických starých, které jsou hned vedle. Nechápu je a musím se smát. Obzvlášť miluji ten okamžik, když se had zpocených lidí, prohýbajících se pod krosnami a vlekoucích těžká příruční zavazadla, plahočí do schodů, zatímco já vykročím na eskalátor, který tímto uvedu do chodu, a projíždím kolem nich. Většina se pak zastaví a v duchu zvažuje, zda se jim ještě vyplatí sejít dolů a následovat mne, anebo už tu trnitou cestu vlastní hlouposti vyšlapat až do posledního schodu.

 

19.7. 14.30

 

Krátká pauza v práci, jdu si do pekárny koupit svačinu. Přecházím silnici. Nechápu a musím se smát, když vidím ty lidi, kteří u přechodu nervózně čekají, dokud nepřejedou všechna auta, potom opatrně vykročí, stylem pražské holky zimomřivě smočivši palec u nohy ve studené vodě venkovského rybníka, a náhle, jako by hajný vystřelil, rychle přeběhnou jako srnka na druhou stranu do bezpečí. Mne naopak, od rozšíření práv chodců, baví sebevědomě vkročit do silnice. Vím, že mám přednost, a jsem rád, když auta přinutím zastavit, nebo alespoň snížit rychlost. Především v případě podnikatelských synků s nagelovanými vlasy, sedících ve Volkswagenu Golf s tmavými skly či Hondě Civic s upravenými spoilery.

 

20.7. 19.27

 

Na přechodu mne srazila dodávka. Krom několika středně těžkých zranění mi trvale poškodila míchu. Nejprve ostrý bílý záblesk, potom dlouhá měkká tma.

 

28.7. 14.23

 

Do mého pokoje přišla sestřička a rutinním pohybem mi vytáhla penis z bažanta. Při odchodu zakopla o vlastní nohu, sklo jí vypadlo z rukou, roztříštilo se a  na podlaze se vytvořila kaluž moči. Mé vlastní moči. Koukám do stropu a nechápu, co mi připadá tolik k smíchu.

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
MCMXLI (Občasný) - 26.7.2006 > ale jo... pobavilo mě to... ikdyž nic kulervoucího...
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 26.7.2006 > ano..všichni krom Velikého jsou blbci
<reagovat 
kalais (Občasný) - 26.7.2006 > ...začátek se moc táhne

ale pak už to nabírá tu správnou vodu/moč?*

líbílo se mi
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 26.7.2006 > ne
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 26.7.2006 > Nemocný> Nezajímá mne ano či ne, zajímá mne proč.
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 26.7.2006 > Václav Mráz> nevěřim, žes to psal
až na pár záblesků (jako třeba "stylem pražské holky zimomřivě smočivši palec u nohy ve studené vodě venkovského rybníka") je to mdlý
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 26.7.2006 > Nemocný> Kurňa, to je zajímavá kritika smíchaná s lichotkou ;-)) Ok, díky. Není to žádný můj stěžejní text, ale docela jsem s ním spokojený.
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 26.7.2006 > Blbý je v životě to, že zadostiučinění se rovná pásce kryjící oči spravedlnosti.Jinak by setřička otálela s odejmutím bažanta v potřebných cyklech korunovaných zpětnou vazbou a určitě by ho potom nerozbila, žádostiva ukázat ostatním spolusestrám, jakou hromadu byl dotyčný schopen při stimulaci... 
Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 26.7.2006 >
Body: 5
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 26.7.2006 > Chce to víc vybrousit. V některch částech - třeba na začátku a v třetí od konce, moc slov. Je to jako pilník, každá rána musí padnout přesně na svý místo. jinak repete:)
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 27.7.2006 > Musel jsem se smát když jsem si v půlce vzpomněl na "...a všichni kolem se notně nasmáli. A nebo jiná příhoda.."  začáten není špatný, máš super postřehy, i mě neustále udivuje kolik lidí si eště nezvyklo na tlačítka na otvírání dveří nebo nastupování předními dveřmi....ale konec mi přijde ujetý... nebo nedotažený.
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 27.7.2006 >

 mne práve oná pražská holka v tom prekážala, ale povznesiem sa, jednoduché, úsmevné a navyše, ľudské

 


Doporučil 
<reagovat 
back (Občasný) - 27.7.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 27.7.2006 > bažanti se dělají z umělé hmoty a někteří maj dokonce víčko - právě proto. Jinak docela pěkný ale zas ne tolik. I anekdotu bych si dovedl představit hlubší. 3-4
Body: 4
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 27.7.2006 > Opíječ tchýní> všechny snad ještě ne - nebo jsem tak staromódní? :)
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 27.7.2006 > Václav Mráz> Těžko říct Václave, záleží na tom, jak se na to díváš. Možná, že v nějakém muzeu nebo soukromých sbírkách jsou archivováni i bažanti sklenění... Já osobně přišel do styku s bažanty tohoto druhu asi třikrát a všichni byli plastik.
<reagovat 
Ewonne (Občasný) - 28.7.2006 > vasku, chtel bych ti sem neco napsat, ale nevim co. zaujal me pouze tento obrat: "už tu trnitou cestu vlastní hlouposti vyšlapat až do posledního schodu". trebas neni originalni, ale je kvalitni. jinak ti dekuju za koment k me povidce, cenim si jej.
<reagovat 
back (Občasný) - 27.7.2006 >

Re : Opíječ - bažanti se dělají z umělé hmoty a někteří maj dokonce víčko - to je pravdivé konstatování, ale krom bažantů z umělé hmoty se dělají i skleněné. To mi věř, měl bys ten kvák do tmy odvolat :-))

 

http://www.excaliburarmy.cz/armyshop/zdravotnicky-material/nadoba-na-moc-sklo.html

 

Už z názvu a následných prvních dvou vět usuzuji, že si autor nekladl vyšší cíle, než pobavit. Hlubokomyslná nit se tímto minipříběhem neline.

 

Zarazila mne u tebe čistota podání. Připomíná spíše Tvou poezii, než povídky.

 

 stylem pražské holky zimomřivě smočivši palec u nohy ve studené vodě venkovského rybníka - ten obraz jako kdybych viděl. Jednou jsem u nás v obchodě potkal nakupující pražandy. Jedna z nich vytáhla v horkém létě z mražáku ruskou zmrzlina a bezelstně se zeptala prodavačky, zda-li není radioaktivní. Je to moc pěkná kudrlinka.

 

Malinká technická - přesnější by bylo konstatování," trvale poškodila míchu". 

 

Nejprve ostrý bílý záblesk, potom dlouhá měkká tma. Líbí se mi dlouhá měkká tma.

 

Vím jak je těžké napsat takto lehce působící text. Proto ocenuji a jako alternativu andělům, čarodějnicím, doporučuji

 

 

 

 

 

 

 

 


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 27.7.2006 > back> to jsem rád, že jsem se s bažantem nesek

ad páteř x mícha - řešil jsem to, nicméně jsem měl dojem, že mícha se z anatomického hlediska považuje za součást páteře (ale neověřil jsem si to, takže to může být blbost)
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 27.7.2006 > back> Ale netvrdím, že neexistují výjimky, ale situace, o které mluví václav předpokládá spíše umělohmotnou formu, čímž mu jaksi hapruje pointa- tedy je vystavěna na špatném podkladě. Vzhledem k tomu, že má někdo poraněnou míchu, dal by mu skleněnýho bažanta (a nechal ho s ním osamotě), jen absolutní nováček nebo blbec. tudíž musím trvat na tom, že se Václav mýlí a back v tomto případě také. Nemám s tím velké zkušenosti ( i když okrajové ano), ale prosté logické uvažování je myslím dostatečným důkazem. A jak sem říkal, ač nejsem znalec, dokáži si představit, že v některých - velmi vyjimečných situacích je použit i sklo. Z mého úhlu se ovšem o nějakou velkou vadu na kráse povídky nejedná. Nazval bych to spíše omylem, než nějakým zásadním problémem:))Prostě se mu líbil ten nápad a nedomyslel ho dokonce, neověřil si fakta. Ale mé hodnocení jeho "anekdoty" se neopírá o bažanty, ale o celkový dojem. Výkřik "do tmy" - nechápu přesně, co je tím míněno, a mou teorii o bažantech a mou zkušenost s nimi bych odvolával jen velmi nerad:) a nejspíš asi, když už, tak na základě nějakého důkatu či rozumného vysvětlení, než na nepromyšlené polemiky:) Ale v dobrém, Backu. Včera jsem si vytiskl tvoji povídku matura a celkem se mi líbila. Asi ti tam dám pětku. Jen si nejsem jist, jestli v ní nezaměňuješ slovo "kapitalismus" za "imperialismus". :)
<reagovat 
 back (Občasný) - 27.7.2006 > Václav Mráz> Mícha tvoří provazec uložený v páteřním kanále. Poranění a případné poškození páteře, i značné, nemusí znamenat trvalou poruchu hybnosti, pokud není porušena mícha. Opak není možný. Tak jsem to myslel. Šlo o uvěřitelnost. Ale to už bychom diskutovali o trnu na růži :-)) 
<reagovat 
 back (Občasný) - 27.7.2006 > Opíječ tchýní> 

Opíječi, mne trošku "nadzvedlo", že shazuješ celou povídku Václava kvůli bažantovi. Říkal jsem si, že přece nejseš takový vůl, protože Tě považuji za jednoho z nejobjektivnějších tady a prostě mi přišlo, že chceš Václavovo dílko shodit za každou cenu. Objektivně není špatné.

 

Já s těmi bažanty mám osobní zkušenost :-))

 

Sestřičky v LDN dávaly ležícím pacientům, pokud neměli pernamentní katetr, mezi nohy bažanta. Těch bažantů bylo půl na půl skleněných a umělohmotných. Ty skleněné dávaly ležákům, protože byly těžké. Skleněný bažant je těžký a jenom tak se nepřevrhne i s obsahem.

Zašli jsme skutečně do zbytečných podrobností, protože nakonec by stejně ten člověk s poraněnou míchou dostal pernamentní katetr, ale to by Vaškovi pokazilo pointu :-)) bez zášti zdar :-))

 

A s těmi imperialisty máš asi pravdu, ale nechci to řešit u Václavova díla.

 

 


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 27.7.2006 > back> ok, díky, opravím
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 28.7.2006 > back> zdá se, že se vyznáš...medik? Né, neshazuju celou povídku a ani není důvod. Ale zas tak dobrý to neni. Věty sou "nasekaný", kraťoučký, což není špatný, ale zároveň je to styl (podle mě) dost primitivní. Ale jak sem řekl, nic proti tomu. Je to v podstatě skutečně spíš taková ironická anekdota. v podtstatě si o tom myslim, že je docela dobrá ale rozhodně zas tolik...ale to už se opakuju a možná i poněkolikátý. Zášť - rozhodně není žádnej důvod. Menší až středně velké polemiky sou spíš takový, aby zas nebyla nuda - škádlení. Tak sem to myslel i s bažanty... :)
<reagovat 
 back (Občasný) - 27.7.2006 > Václav Mráz> Václave, více publikuj. Rád bych Ti dal také sežrat nějakou pičovinu :-))
<reagovat 
 back (Občasný) - 28.7.2006 > Opíječ tchýní> 

Ano Opíječi. Jsi jeden z mála, koho na Totemu skutečně beru. Proto ta přehnaná, až poněkud hysterická reakce, pramenící ze zklamání tebou :-)) Ale beru zpět.

 

V záplavě toho klišé zde je Vaškova povídkoanekdota živou vodou.  Já tipuji, že ji psal tak dvě hodiny z jakéhosi pocitu dlouhého nepřispění a možná si rovnal myšlenky, či potřeboval výplach :-))

 

Mráz má daleko větší potenciál a myslím si, že o něm ještě uslyšíme :-))

 

V podstatě se shoduji s tvou kritikou, ale v kontextu Totemu jsem doporučil, líbila se mi. Ale na prdel jsem z ní nespadl :-)))


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 27.7.2006 > back> Já bych rád, ale mám toho moc. Mám rozepsané dvě knížky, jednu povídku pro časopis, k tomu chodím do práce a doma mám hromadu korektur. A ještě si každý den musím zoufat, že nemám z čeho žít a s kým si zapíchat. Jak vidíš, jsem vytížený ;-))
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 29.7.2006 > back> necelých 30 minut, dvě hodiny bych se s tím nesral ;-)
<reagovat 
 back (Občasný) - 27.7.2006 > Václav Mráz> Ano. Budiž prokleto Tvé bezstarostné mládí :-))
<reagovat 
Jonáš (Stálý) - 29.7.2006 > jo, žádný kulervo
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 30.7.2006 > já zasejc vidim v barvách, jak si to šineš na vozejku k tý fotobuňce na ostravským hlaváku...a cvak...vona nejde...
<reagovat 
tykve (Občasný) - 31.7.2006 > opakování ,, Nechápu a musím se smát" se mi líbí,znázorňuje to jakousi prostoduchost:)..dala bych to i nakonec místo ,,nechápu, co mi připadá tolik k smíchu" :)..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 1.8.2006 > tykve> neviem, klasická repetice se závěrečným vyrušením, asi bych si netroufl nechat to stejné i v závěru
<reagovat 
zirael (Občasný) - 31.7.2006 > Hm.

<reagovat 
 Vihar (Občasný) - 1.8.2006 > zirael> hm2
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 31.7.2006 > zirael> buď tak laskava a neser mne
<reagovat 
 zirael (Občasný) - 2.8.2006 > Václav Mráz> 
<reagovat 
veršoun (Stálý) - 7.8.2006 > technická: VW neboli Volkswagen, Honda je v pořádku
<reagovat 
ulicnice (Občasný) - 11.8.2006 > docela dobrý, líbí se mi přirovnání had zpocených lidí..to je fakt bezva! jo taková menší oprava, na kterou už upozornil veršoun: wolksvagen se píše: volkswagen s jednoduchým v na začátku a uprostřed s w.
Body: 3
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 11.8.2006 >

bojim ze bazanty jsou ted vetsinou plastikovy

Ale dost pobavilo


Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 11.8.2006 > Máte pravdu - opraveno. Díky
<reagovat 
ulicnice (Občasný) - 14.8.2006 > možná bys mohl naspat i další básně!!! Proč už nepíšeš?!
<reagovat 
Regio (Občasný) - 3.9.2006 >
Body: 5
<reagovat 
travička (Občasný) - 15.8.2006 > mně se náhodou začátek líbí, pobavil mě :-))), zato konec je hustej, i když se vlastně neni čemu divit - možná trochu zaslouženej .... jo pár takovejch případů bohužel znam...tati předělává auta pro postižený lidi...
sice si se s tim "sral" necelých 30 minut, ale URČITÝ pocit to ve mně zanechalo ;-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 travička (Občasný) - 4.9.2006 > travička> 
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 1.10.2006 > Mně se tento text docela líbil. Žádná velká myšlenka, ale zkrátka čtivé vyprávění tak trochu k zamyšlení, tak trochu k pobavení, no a ten konec mi teda pro změnu nic neříká.
Překvapila mě ta vytříbená forma tvého vyprávění, není to ani trochu podobné ostatním prozaickým textům, které jsem od tebe četl.
1. odstavec..jako Zlíňák vím přesně o čem mluvíš a nemálo se tím pozorováním některých přiopilých strejčků bavím.
2. odstavec..právě mi došlo, proč ty pojízdné schody dnes ve Svinově jednu chvíli jely a druhou už zase ne.., kruciš..
3.odstavec..většinou volím podobný přístup na přechodu
Po taď vyprávěno ušlechtile. Této formy bych se držel, protože tvé vyjádření absurdit a rozličných kýčů, v kterých si tak libuješ, má takhle podstatně větší prostor vyniknout.
4. odstavec..šok, začíná to dostávat spád, pointa se blíží
5.odstavec..pointa se nekoná.., je to kýč
"Koukám do stropu a nechápu, co mi připadá tolik k smíchu."
Jak říkám, četlo se to dobře.
Body: 4
<reagovat 
Uther Pendragon (Občasný) - 30.11.2006 > Á, Zlín, rodná hrudka...
Body: 4
<reagovat 
Ta Beáta (Občasný) - 30.11.2006 > Václave Mrázi, většina tvých věcí se mi velmi líbí....:-)
Body: 5
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 1.12.2006 > Ta Beáta> To zájmeno v tvém nicku mne tak trochu znejisťuje - nespali jsme spolu někdy? ;-)
<reagovat 
.duke. (Občasný) - 24.1.2007 > dobrý, vtipný, po tom přecházení mne hned napadlo napsat ti, ať tě někdo nesrazí.. v dalším odstavci už sem nechtěl :) nevím jestli ten konec je ideál, ale každopádně příjemné čtení..
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter