Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 27.5.
Valdemar
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Bratříček stát
Autor: 3022 (Občasný) - publikováno 9.12.2001 (01:38:45)


 3022 (Občasný) - 10.12.2001 > MARYLA> Myslíš? A proč by v tom měly být demokratické státy jiné? Žádný stát nestojí o opozici, odpor nebo zasahování občanů do věcí "politiky" a moci. Proč by měl? Stát je odedávna především monopolem moci. Vždy tomu tak bylo. Totalitní systémy jen chtěly mít nad občanem moc absolutní a rozhodovat prakticky o všem, zatímco demokratické vlády teoreticky umožňovaly svým občanům zasahovat do věcí politických a ponechávaly jim jistou svobodu.

Ohledně zasahování občanů do politiky si dnes nedělám nejmenší iluze - kdo se zajímal o názor občanů když dělily Československou republiku? šly do NATO? EU? zakládaly senát? rozhodovaly o Temelínu? když dnes rozhodují o nákupu nadzvukových stíhaček a profesionální armádě? Když mají občané na cosi jiný názor nežly vláda, není nic jednoduššího, než to obejít prohlášením v tom smyslu, že jde o příliš složitou problematiku kterou běžný občan není schopen objektivně posoudit (jaká škoda). Tím se naše možnosti ovlivňovat politický vývoj této země scvrkávají pouze na volbu našich politických zástupců, které nám ovšem ve formě kandidátů předhazují stávající strany a které buď vůbec neznáme, nebo je bohužel známe až příliš dobře. Jistě máme tu taky možnost jít do politiky sami... ovšem to tu bylo už za komunismu a stejně tak jako dnes, člověk musel nejprve získat vliv v nějaké té straně...

Ani co se týče našich práv, si nedělám iluze - kdo stojí o to abychom je znaly? Policie? Promiňte, ale kdo tomu věří, měl by se nechat vyšetřit na psychiatrii. Zákonů tu dnes oproti tomu máme tolik, že se v nich nevyzná ani právník a musí se specializovat jen na určitou oblast práva. Ovšem jak jsem již řekl - "neznalost zákona neomlouvá". Jak může být takto pojatý zákon spravedlivý, toť otázka.

Co se týče molotovova koktejlu... na copak narážíme? Pokud jde o nejrůznější "demonstranty", kteří nám tu před čase plundrovaly Prahu, asi není co dodat (nicméně bylo by asi na místě, ptát se co je k tomu asi vedlo). Ovšem co se týče vlastnictví zbraní, tam se pravděpodobně neshodneme. Právo nosit a vlastnit zbraň je podle mě jedním ze základních rozdílů mezi svobodným občanem a otrokem, nebo nevolníkem. Jistě, souhlasím s tím, že by občané neměly mít možnost vlastnit "těžké zbraně", nebo zbraně hromadného ničení, ale zbraně na osobní obranu? Nedávné pokusy vlády připravit slušné občany o jejich legálně nabité zbraně a dezinformace která s tím souvisela je skutečným výsměchem "demokracie". Naprosto nepravdívé informace byly podsouvány veřejnosti jako skutečnost a naopak pravda se úzkostlivě tajila (v souvislosti s tím mě napadá, pročpak nám neřekly o kolik stoupla kriminalita od roku 1989). Inu odzbrojit občany, to je koneckonců prvním krokem každého totalitního státu - ozbrojení občané by se totiž jen tak snadno nedaly nacpat do dobytčáků a odvést do koncentráku nebo na Sibiř. Vůbec už se ale nechci zmiňovat o pokusech utajit informace o tom, jak se kupříkladu vyrábí onen molotovův koktejl, napalm, nebo "dokonce" výbušniny. Jde o očividný pokus popřít základní lidské právo na shromažďování informací a studium. Něco jiného pochopitelně je, pokud se to někdo pokusí vyrobit - viz. "nedovolené ozbrojování" a "obecné ohrožení".
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli 3022
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter