Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Najít štěstí i ve tmě
Autor: Fantagiro (Občasný) - publikováno 23.8.2006 (21:00:00)
Viděl jsi někdy opravdovou tmu? Takovou co ukazují lidem na prohlídkách v jeskyních… Zhasnou světla a černotu ukazují jako atrakci… Atrakci, za kterou zaplatíš, která trvá deset sekund, ne-li míň. Za ukázku pohřební barvy mají obdiv. Já jsem v takové jeskyni- v tunelu samoty, černoty, v té nejsmutnější barvě, ale i v tunelu, kam dopadají paprsky lásky, citu a něhy. Nejhorší není ta nekonečná tma, ale ta hromada soucitu, co padá na mou hlavu. Ta to jen všechno ztěžuje. Ten pocit nepráva a křivdy proč zrovna já, kterým mě zahlcuje svět. Ta všechna dokonalost toho okolí, toho světla… Tak to vidím já, ostatní to nemohou posoudit, pro ně je to automatické a přirozené. Pro mě dokonalost dokonalosti, pro ostatní dokonalost nedokonalosti. Někdy je těžké zorientovat a pochopit mé pocity a cíle, když kolem je jen tma a v ní miliony schodů a pádů, co čekají na mě. Ale já to celkem zvládám, protože vím, že nemůžu spadnout nikam jinam než do tmy. Do tmy, ve které jsem. Někteří lidé se mě straní a jiní jsou na mě až přehnaně hodní, jak kdybych se neuměla bránit a zastávat sama. Oni nechápou, že já taky vidím křivdy, lži, přetvářku, faleš. Myslí si, že tohle vidí očima, ale nechápou, že tyhle věci se vidí duší, srdcem a intuicí. Tohle všechno dokážu rozeznat. Však nejtěžší je najít štěstí. Najít štěstí tak, aby neuteklo, není jednoduché ani pro „normální“. (Ale co je vlastně „normální“?). Mě se štěstí schovává do tmy, do tmy, kterou dobře znám. Přesto, že ji znám, třeba jako vy svůj domov, je těžké najít v ní štěstí. Štěstí, které se zas schová za kápí černého smutku.


Poznámky k tomuto příspěvku
Fantagiro (Občasný) - 24.8.2006 > Jen jsem chtěla říct, že tato úvaha vyhrála celorepublikovou soutěž věnovanou nevidomým lidem a byla publikována v časopise pro nevidomé. Takže až tak špatná asi nebude.
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 23.8.2006 > řekla bych, že nápad to není až tak špatný (byť notně provařený) ale to zpracování pokulhává... nenadchne ani neurazí a za pár okamžiků člověk zapomene, že to vlastně četl...
Body: 2
<reagovat 
 Fantagiro (Občasný) - 24.8.2006 > Quotidiana> Jen jsem chtěla říct, že tato úvaha vyhrála celorepublikovou soutěž věnovanou nevidomým lidem a byla publikována v časopise pro nevidomé. Takže až tak špatná asi nebude.
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 24.8.2006 > nojono... záleží na kontextu v jakém se posuzuje...
mimochodem, jaký byl věkový limit do té soutěže? 15 let?

pokud bys tohle napsala jako studentka ZŠ, nepochybuju, že bys dostala 1*
nicméně tady na totemu jaksi chybí údaj o věku, čímžto odpadá možnost hodnocení "na tvůj věk je to velmi vyzrálé dílo" - tím pádem všechny věci tu publikované hodnotím a porovnávám s tím nejlepším co jsem kdy četla...

k výhře v soutěži samozřejmě gratuluju .-)
nicméně můj názor to nemění a bodíky ti nepřidám :p ... musíš se holt víc snažit
ps - neboj - bodový průměr tady snižuju téměř všem a zavděčit se mi je velmi obtížné .-)

howg

<reagovat 
MiKa (Občasný) - 24.8.2006 >

bylo by dobré např. proplít ukazovací zájmena:

 

"Nejhorší není ta nekonečná tma, ale ta hromada soucitu, co padá na mou hlavu. Ta to jen všechno ztěžuje. Ten pocit nepráva a křivdy proč zrovna já, kterým mě zahlcuje svět. Ta všechna dokonalost toho okolí, toho světla… Tak to vidím já, ostatní to nemohou posoudit, pro ně je to automatické a přirozené."

 

ale stylistických neobratností je v textu víc

 

jinak souhlas s Q


Body: 2
<reagovat 
rajta (Občasný) - 24.8.2006 > viz Quo Quo (co to je? :-) ) Quotidianina poslední poznámka
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 24.8.2006 > rajta> 

no ony se ty poznámky zas zamotaly, myslelo jsem tohle:

"za pár okamžiků člověk zapomene, že to vlastně četl..."


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter