Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Záblesky vzpomínek
Autor: celej on (Občasný) - publikováno 4.9.2006 (22:37:07)

Vzpomínal jsem na jakousi situaci a zjistil, že se mi nevybaví naráz, ale po detailech. Já si pak ty střípky složil do kompletní scény. Říkal jsem si, že takhle by šlo i psát. Sterilnost jednoduchých sdělení by se mohla spojit se zkušenostmi a vzpomínkami čtenáře. Možná, že by tak šly psát texty lidem bližší a zároveň zapojit čtenáře daleko víc do děje. Stal by se sám obrazotvůrcem. Možná to je na čtenáře moc, možná tudy nějaká cesta vede. Jak to působí na vás?

 

Bohatý Muž. Krásná žena. Dva lidé. Pár.

Láska. Peníze. Nějaké city. Slova jako miluji tě. Prázdné řeči. Jasné cíle.

Iluze. Hra na život. Přetvářka. Slova jako štěstí. Vztah. Domeček z karet.

Svatba zbytečností. Tradice staromilnou záležitosti. Rychlovka na úřadě.

Čas plyne. Ze snu rutina. Sebeklam. Slova jako napořád. Tiché zasmátí.

Peníze. Všechno. Nic nechybí.

Těhotná. Brzda. Záchrana. Spojka. Důvod se přiblížit. Vrátit se k sobě. Opět. Konečně.

Dítě. Zdraví. Dostatek peněz. Nic nechybí.

Holčička. Radost. Milá starost. Žena a dítě. Žena a domov. Samota. Muž a práce. Muž a sekretářka.

Anonym. Pláč. Dotek reality. Šok. Věty typu šlo jenom o sex. Pocit zrady. Vztek.

Pošlapaná čest. Hádky. Tahanice. Právníci. Dítě a matka. Peníze a otec.

Nový přítel. Alkohol.

Mladá dívka. Černá. Všude spoustu černé. Nepříjemné pocity.

Lítost? Milovala? Nenáviděla? Co cítila? Co cítí?

Smutné tváře. Divadélko. Kostel. Tvrdé lavice. Kolena. Otravná nuda. Hroby. Kříže. Rakev.

Otec a blondska. Věnec. Nikdy nepoznaní příbuzní. Černá. Slova jako vzpomínáme.

 

Matka má rum. Otec má jinou. Křik. Hádky.

Pach alkoholu. Bezvládná matka. Otec nemá čas.

Nenávist. Strach. Nesnášet sebe. Nesnášet strach.

Nechtít být doma. Nevidět. Necítit chlast.

První noc venku. Zima. Tma. Černo a strach. Strach a zlost.

Kamarádičci. První cígo. Blití. Vztek

Krabička denně. Špek. Láhev vodky. Smrad alkoholu. Blití.

Nuda. Špeky. Nuda. Matka v prdeli. Otec v zahraničí.

Něco tvrdšího. Jehla. Strach. Zlost. Menší štípnutí. Světla. Stíny. Barvy. Lehkost. Lepší svět.

Poslední drobný. Obrovská chuť. Stres. Strach. Vztek. Hlavák.

Plno lidí. Zmatek. Vlaky. Hluk. Chlápek. Úsměv. Vousy. První sex. První výdělek.

Pepa. Pasák. Milenec.

Hádka. Facka. Druhá. Třetí. Úlek. Vztek. Monokl. Modřiny. Špatný kšeft. Vztek.

Vlastní odraz. Podlitiny. Vztek. Už nikdy více.

Facka. Poslední. Kov. Studí. Výstřel. Hřeje. Usměv. Volnost.

Domov. Šero. Smrad a chlast. Mrtvo. Smrad a mrtvola.

Pohřeb. Černo. Vzpomínky. Nevědět, co cítit.

Policajt. Mříže a malé okno. Zima a vlhko.

 

Hezký zadek. Krásné nohy. Pěkná tvář. Solidní vztah.

Čtyři stěny. Strop. Podlaha. Kancelář. Dřevěný stůl. Papíry. Spoustu papírů.

Nespokojenost. Domovu. Postel. Žena. Všechno jakoby cizí.

Semletý. Sny. Plány. Zbylo jen papírovaní. Papír a peníze. Jsem stroj?

Ženy. Velká zábava. Žena. Velká otrava.

Flirt. Dívčí smích. Všechno jakoby ožívalo.

Porod. Dcera. Plíny. Plíny a papíry. Jsem stroj?

Výlety. Zahraničí. Hotely. Povyražení. Jiná žena. Jiný život.

Žena a hádky. Ženy a hrátky. Žena chlastá. S ženy chlastá.

Domov. Peklo. Nový byt. Klid.

Blondýnky na týden. Práce. Papíry. Flirty.

Psaní. Dcera? Oznámení o úmrtí. Žena?

Kostel. Zlé tváře. Hádka z tchýní. Známe rysy. Z druhé strany hrobu. Dcera.

Fialové kruhy. Zapadlé oči. Vyhublá. Bílá kůže mezi černí.

Lítost? Ne. Jen chvilková slabost. Už je pozdě.

Mávnutí rukou. Ruka kolem ramen. Nová přítelkyně. Vidina hezkého večera.



Poznámky k tomuto příspěvku
Lhostej (Stálý) - 5.9.2006 >

já to sice nevidím, nenaskakují mi obrazy, ale přesto to docela funguje.

subjektivně - některá místa tolik ne, některá naopak naprosto supr.

 

rozhodně zajímavý nápad.

 

nevím, ale jestli to chceš mít spisovně, tak "nepoznaní"

"Nikdy nepoznaný příbuzní."

 

nechápu:

"S ženy chlastá."


Doporučil 
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 5.9.2006 > Lhostej> 

Díky, nepoznaný jsem opravil. Jsem rád, že to docela funguje.


<reagovat 
nicollette mongolská (Občasný) - 5.9.2006 > jo, tohle je ... kulišácký :o)) mně nejvíc snad ta prostřední! :))) jo a píšu teď povídku o záblescích, tak ne, že si budeš myslet, že sem tě po tomhle přečtení zkopčila! :)
Doporučil 
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 5.9.2006 > nicollette mongolská> 

Já tam vlastně žádný záblesk nemám, takže v poho:)

Díky


<reagovat 
ztratila (Stálý) - 5.9.2006 >

Je to oživení a tím to končí.

Přemýšlím, jestli tenhle standardní příběh s omšelou slovní zásobou oživí právě jen tento princip. Jestli by se tím dal napsat opravdický příběh, který by fungoval bez vysvětlivek. V některých místech mám pocit, že se od běžnýho textu neliší, jen místo určitých slovesných tvarů pozužíváš infiniv.


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 5.9.2006 > ztratila> 

Přemýšlet nad tím nemusíš. Protože to snad ani příběh neni. Je to takové kopito (které používají ševci, nebo v ski servisu místo lyžáku) - prostě náhražka na vyzkoušení. Tohle opravdu o příběhu neni. Divím se, že tě to neťuklo hned.

 

A co se týče omšelé slovní zásoby, zase tam je schválně. Chtěl jsem sterilitu a jednoduchost. Určitě jsem se s tím textem nemazlil tolik, kolik by si zasloužil. Mě ty děsně vymazlené texty s květnatou zásobou příjdou v poslední doby jako ze zkumavky. Jako kuře s dokonalým DNA, které nikdy nebude chutnat jako to babičino, co žije ve vlastních kuřincích. (netvrdit, že mazlit se s textem je špatné...jen přemazlení)

Dík za zastavení


<reagovat 
ztratila (Stálý) - 5.9.2006 >

Floskule "je to o příběhu" se mi líbí, je taková roztomilá, kopyto:)

 

A přiznávám, že jsem nečetla stopro pozorně, přesto tam nějak příběh nacházím. čím jinak by to bylo zajímavý?

 

jazyk: při všerch tvých textech se ho tak trochu dotýkáme, že?:) - někdy si až říkám, jestli to není nějaký můj myšlenkový stereotyp. souhlasím, někdy opravdu není nejlepší cesta "přemazlenost", ale, víc víc víc o tom přemejlet, páč nejsou jen dvě cesty, nepozornost a přemazlenost, pokud přemejšlíš o jazyku, můžeš psát i stroze, pokud máš jazyk samá kudrlinka, neznamená to automaticky, že o něm přemýšlíš a že ho máš pod kontrolou, ten svůj jazyk:)  - ale pozděj se vrátím a pročtu pozorněji:)


<reagovat 
2OO1 (Občasný) - 5.9.2006 > trochu mi příde, že to neni oživení, ale umrtvení... zkrátka mě to nebavilo číst :))
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 5.9.2006 > 2001> 

to neva, ani jsem nedoufal, že to bude číst nějaká planetka...


<reagovat 
ztratila (Stálý) - 5.9.2006 > Chápeš: já jen zase (možná zbytečně) verbalizuju určitej nedostatek, kterej u těch tvých textů pravidelně nacházím, ty jsi schopen ovládnout téma, příběh, ale jazyk nějak ne. A já vždycky koukám i na ten jazyk.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 5.9.2006 > ztratila> 

ne naopak to je dobře... já se snažím pracovat i na tom jazyku a jsem rád, když mi ho připomínáš.

Tady mi šlo, ale výhradně o styl, proto jsem dal takový nijaký spíš pocitový příběh a neperlil jsem krasomluvou. Snad aby to vyznělo...


<reagovat 
Lola (Občasný) - 12.9.2006 > zajímavý nápad, ale nesedí mi
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 12.9.2006 > Lola> jo kdyby si dokázala popsat co ti na tom vadí, tak bych byl rád...
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 13.9.2006 > DondedoG> 

Já mám radši popisné věty, dokáže se mi vybavit jen pár věcí, co popisuješ, třeba na konci ano, ale první věty ne... Musela jsem se na to hrozně moc soustředit a stejně jsem to nedokázala všechno videt....


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 13.9.2006 > Lola> jo neříkám, že je to lehké, pokud si něco takového nezažila... pak jsou to prázdná slova... teda pokud nemáš fantazii na 200%.
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 14.9.2006 > DondedoG> 

správně, jak to říkáš...


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter