Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Pryč s fázovými rozdíly!!!
Autor: Markéta (Občasný) - publikováno 27.12.2001 (21:37:07), v časopise 11.1.2002
Říkám nahlas, když se mi něco nelíbí. Bolím své okolí a to je možná důvodem, proč se smějí, když brečím. City, pocity, přehazování horkých bramborů. Vyřčená slova jako rozlitá voda. Dva lidé jsou jako dvě sinusoidy. Záleží jen na nich, jestli budou nebo nebudou interferovat.
V encyklopediích se o koherenci píše: spojitost, soudržnost z hlediska fungování celku. Koherentní vlny přicházejí do daného bodu se stálým fázovým rozdílem, takže v prostoru jejich překrytí dochází k interferenci. Dojde k ní a dva lidi si dokáží bez zábran popovídat na jakékoliv téma, jsou tolerantní a chápající, odhodí předsudky a vlnění se složí ve vlnění výsledné. Intenzita výsledného vlnění může být mnohem větší než součet intenzit jednotlivých. Pokud je mezi lidmi porozumění, a trvá léta, výsledkem je to, co se nedá napsat do několika řádků, to, co se nedá napsat vůbec. Je to víc než přátelství.
A součty vlnění ? To jsou pocity při západu slunce, když se narodí děcko, když obhájíte diplomovou práci, když vedle Vás o půlnoční mši zpívá Vaše babička, když se vrátíte z Kyrgyzstánu a rodiče Vám řeknou, ať se jdete "umejt", když Vám ráno někdo připraví "toust" k snídani, když Vás po půl roce pozná pes, kdž Vás někdo obejme ve chvíli, kdy to potřebujete, když Vám na ulici někdo řekne, že Vám to sluší, když sněží a Vás někdo tiskne ve tmě na nábřeží, když si v den narozenin běháte po ledovci, když Vám přijde přání k vánocům až z druhého konce světa a když někdo čte to, co píšete. Hladí Vás a hřeje a lechtá to a směje. To je pravá souhra vln, to je splývající interference, jeden z mých smyslů života, který mi zatraceně moc chybí u nás doma...


Poznámky k tomuto příspěvku
j'en ai marre (Občasný) - 27.12.2001 > Pěkný nápad, dobrá práce a obohacující, inspirující. Dávam jedna.
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 28.12.2001 > Roztrhej ta souvětí na kratší celky a bude to myslím hezčí, dobrý nápad:-)
Body: 3
<reagovat 
farišta (Občasný) - 28.12.2001 > moc hezký fejeton. pěkně jsi to vystihla, jsi velmi citlivá k tomu, co se kolem tebe děje. je to dobře, ale z vlastní zkušenosti vím, že je to někdy těžký. nezbývá nám než věřit, že se fyzikální zákon (který jsem, přiznám se jen taktak sledoval, smajlík) hezky prokopíruje do našich nejužších vztahů. hodně štěstí v soužití se všemi, kteří za to stojí, Ti do nového palindromického roku 2002 přeje Pawel.
Body: 5
<reagovat 
centaur (Občasný) - 28.12.2001 > Ach ano, součty vlnění jsou Dokonalé okamžkiky. Hmm. Pěkná, lehká úvaha. Pravda je však, že v praxi spolu vlnění interferují takřka neustále. Kromě toho na stabilní vlnění je potřeba stejná vlnová délka :-))
Jeonm nevím, co to znamená, že "to je více než přátelství"? Myslím, že v tu chvíli popisuješ nějaký okamžik, zatímco přatelství je především vztah - relace. Pojato geometricky přátelství je přímka (nebo rovina či možná i prostor?), zatímco okamžik je bod.
Body: 5
<reagovat 
zjihu (Občasný) - 31.12.2001 > jo, fyzika je princezna (královnou je matika) a ty její zákony se dají aplikovat skoro všude. Pokud si to ještě dobře pamatuju, tak to vlnění se může "sečíst" taky ta, že se "požere", nedošlo snad k tomu i u vás doma? Možná by to chtělo trošku posunout ty vlnky.... hodně štěstí :)
Body: 5
<reagovat 
Jarmila Svobodová (Občasný) - 2.1.2002 >
Body: 5
<reagovat 
3022 (Občasný) - 11.1.2002 > Samotná ta myšlenka, nazval bych ji spíše připodobněním, s vlněním a interferencí je velmi pěkná a inspirující. Ostatní se mi zdá méně dobré, nebýt tak dobře naladěn, způsobem podání, mohl bych se dokonce vyjádřit slovy zcestné, lživé, úmyslně matoucí a zatemňující... ale co, nic na světě není dokonalé a dílo, ze kterého si mohu alespoň cosi vzít je povedené. Jen tak dál.
Body: 3
<reagovat 
čtenář Levandule - 1.9.2006 > Markétko, během asi měsíce-dvou jsem po třetí na Tvých stránkách a přes ně i zde...
Překvapuješ mě svým vnitřním prostorem v kontrastu s Tvým mládím... asi mi nějak připomínáš sebe samu, ale nevím, jestli je to dobře nebo ne :-)
V komentářích je již leccost zajímavého napsáno... tak já jen k pocitu "bolím své okolí", což odhaluje Tvou výbornou sebereflexi a také možná podvědomé cítění "bolí mě okolí", bolí mě svět... A tomu dost rozumím... Fandím Ti a přeji, abys nikdy na své trnité cestě nezapomněla na svoji úžasnou vnímavost, citlivost a svou bolest abys brala jako Paní učitelku, která to s Tebou myslí dobře :-)
Ze srdce Levandule
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter