Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Z POUTĚ z kolekce ČAS PLYNE
Autor: jezekp (Občasný) - publikováno 3.10.2006 (00:52:56)
další v kolekci>


Poznámky k tomuto příspěvku
Minerva (Občasný) - 3.10.2006 > !!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 3.10.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Minerva (Občasný) - 3.10.2006 > Perfektní, dokonalé, klasické, omračující... Co ještě chceš?
<reagovat 
 jezekp (Občasný) - 3.10.2006 > Minerva> Dožít se ve zdraví penze ... :-)))
<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 3.10.2006 > jezekp> Trochu necitlivě přeostřené a taky snad až moc klasické? Díval jsem se na tvůj web, ty se s filtry zrovna nepářeš. Zvláště u snímků s oblohou je to vidět, místy jsou vysloveně praseodymní. Ale co mi opravdu vrtá hlavou - kde se na téhle fotce vzal tmavý obdélník?
<reagovat 
 jezekp (Občasný) - 3.10.2006 > Minerva> Tmavý obdélník? Nevím - nevidím (na LCD). Pokud tam něco takového je, může to být "pozůstatek" či nějaká chyba/vada při skenování.

Praseodymní obloha? No, přesto, že jsem starý šedivý vlk, tak nevím, co přesně si pod tímhle pojmem mám přesně představit. Předpokládám však, že jde o kritiku a tu mám docela rád. Mám na svých webech jednu (nejen jednu, ale zejména jednu) stránku, kde je několik fotografií s extrémně silným účinkem C-PL, popř. s dodatečnými lokálními úpravami právě v oblasti oblohy. Předpokládám, že právě to máš na mysli. A snad je i vidět, že s oblohou bylo "experimentováno". Koneckonců mám tyhle fotky jen na svém webu a nikam je "necpu", do žádných soutěží nebo tak nějak podobně. Je-li to to, co máš na mysli - vím o tom, byl to z mé strany úmysl přímý, třeba i samoúčelný :-). Díky za názor i doporučení.

<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 3.10.2006 > jezekp> Kdyby fotka byla dopisní obálka, je tmavý obdélník zhruba v místě, kde se píše adresa, jen je na výšku trochu menší.

Co se oblohy týče, je vidět použití oblíbeného filtru Shadow/Highlights (nebo ekvivalentu) pro ztmavení světlých částí. Bohužel "průměr světlých oblastí" (jeden z parametrů filtru) máš často nastavený tak, že kolem věcí na horizontu vzniká světlé halo. Jestli se ti to tak líbí, budiž.

Příklady: http://jezekp.f.cz/umgebung/zebraktocnik/ipage00007.htm, http://jezekp.f.cz/bohemia/loket/ipage00008.htm

Taky je možné, že to na svém monitoru nevidíš, když nevidíš ten tmavší obdélník.
<reagovat 
 jezekp (Občasný) - 3.10.2006 > Minerva> Furt to nevidím, ale věřím, že to tam je (tmavý obdélník).

Světlé "olemování" v rozsahu jednoho či několika pixelů vidím. Filtr, který zmiňuješ však ve fotoeditoru nepoužívám (užívám ZPS8, resp. AdobePS7), úprava vzniká tak, že použiju např. magnetické laso, vrstvu a pak lokální úpravu kontrastu prostřednictvím histogramu a ne vždy se "strefím" do rozsahu prolnutí vrstev, aby "to nebylo vidět" na první pohled. To je samozřejmě moje chyba, že jsem líný postup i třeba několikrát opakovat k dosažení potřebného výsledku (což mě ani nešlechtí, ani neomlouvá :-). Je jen shoda okolností, že zrovna ty dvě fotky, které konkrétně zmiňuješ žádnou lokální ani jinou úpravou neprošly a jsou ve stavu po naskenování a jen mírném doostření. U Lokte n./O. dokonce žádné halo nevidím, u Žebráku jen v levé části.

<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 3.10.2006 > jezekp> U http://jezekp.f.cz/umgebung/zebraktocnik/ipage00007.htm je to naprosto evidentní, všude nad čarou horizontu (tam, kde se stýká obloha s tmavším popředím) je silné světlé halo o rozměrech od oka asi 30 pixelů. Je klidně možné, že na LCD to opravdu vidět není, ale tady u mne to přímo razí. Ty fotky filterm S/H nebo nějakou obdobnou úpravou prošly, to je zcela nepopiratelné. Pokud ti to dělá automaticky skener, tak potěš pámbu.
<reagovat 
 jezekp (Občasný) - 3.10.2006 > Minerva> Tak ti nevím. Asi to budu muset zkoumat (skener).
<reagovat 
Janahe (Občasný) - 3.10.2006 >

Taky ten obdélník vidím, řekla bych že je to pozůstatek celého vodorovného pruhu, na jednom místě je prostě výraznější. Ostatně podobný pruh je nahoře, tam jsou z něj viditelné okraje, zejména ten spodní. A pak je na obrázku ještě jeden úzký světlý proužek vertikální při pravém okraji. Já bych to všechno přisoudila scaneru. Teda až na to přeostření, to mi trochu vadí a za to scaner nemůže.

 


Body: 5
<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 3.10.2006 > Janahe> Aha, máš pravdu. Teď vidím i ty další pruhy a artefakty. To bude skener.
<reagovat 
jafa (Občasný) - 3.10.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
jafa (Občasný) - 3.10.2006 >
<reagovat 
romim (Občasný) - 3.10.2006 >
Body: 5
<reagovat 
Ógyst Pisoár (Občasný) - 4.10.2006 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
0 1 2 (3) 4 5 6
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter