Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Vypůjčený dolar
Autor: petrkurka (Občasný) - publikováno 5.1.2002 (06:23:52), v časopise 16.1.2002
Vypůjčený dolar. (příběh téměř pohádkový)

Také vás otravují lidé, kteří si od vás rádi půjčují peníze ? Nejprotivnější jsou kupodivu takoví chytráci, kteří si půjčují relativně nízké částky, ale půjčují si je až nepříjemně často, počítajíce zpravidla s tím, že věřitel na půjčky časem zapomene.
Jistý Enias Cohen z Kentucky (říkejme mu důvěrně "pan Kohn") si půjčil od svého přítele Jerryho Raubiczeka jeden jediný dolar a nápadně dlouho otálel s jeho vrácením. Jenže notorický pedant Roubíček měl rád své domácí účty v pořádku a proto občas poslal Kohnovi upomínku, aby mu ten dolar vrátil. První upomínka začínala, jak bylo u Roubíčka obvyklé, velice slušně: Drahý příteli Kohne... (Dear amigo Cohen ! ). Avšak pan Kohn nejen že vypůjčený dolar nevrátil, ale ani na Roubíčkovy upomínky neuznal za vhodné odpovídat. Vždyť i známka na dopis stojí peníze. Takže osmnáctá Roubíčkova upomínka už začínala poněkud rozhořčenými slovy: „Ty starej smradlavej pejzatej všiváku !“ (You dirty old man, you pongy bastard with the whiskers ! )
Za takto formulovanou upomínku by už mohl Kohn Roubíčka žalovat ! Jenže žalovat svého nejlepšího přítele ? To by přece nemohl Kohn panu Roubíčkovi nikdy udělat, zejména proto, že i u soudů se musí platit, o advokátech nemluvě, a stejně se předem nikdy neví, kdo vlastně proces vyhraje. Takže pan Kohn raději zůstával takticky zticha. Pak se však dočetl, že v místním ilustrovaném časopise Kentucky Revue, který si Kohn tak rád půjčoval od známých, se bude pořádat soutěž "O nejzatvrzelejšího dlužníka." To bylo něco pro Kohna ! Vycítil neopakovatelnou životní příležitost a zaslal redakci zmíněného časopisu všech pětadvacet Roubíčkových upomínek - prostě literární skvost ! V soutěži vyhrál pan Kohn první cenu, která činila plných 1000 dolarů ! Abychom byli úplně přesní, vydělal na tom pan Kohn přesně 1001 dolarů. Kohn totiž ke svému zisku z vyhrané soutěže nezapomněl připočítat ted jeden dolar, vypůjčený kdysi od Roubíčka. Vypůjčený dolar, který mu přinesl životní štěstí, pan Kohn samozřejmě nikdy Roubíčkovi nevrátil !


Oldřich viděl Boženu, ana u potoka prádlo prala. Byla to Anna Proletářka.




Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Joan - 5.1.2002 > Autor zřejmě neví, zda existuje rubrika AFORIZMY. Přiznám se, že já to nevím také. Poslední oddělená věta by určitě mezi (politické) aforizmy patřila. Autor takto nemuměle demonstruje nedostatky systému TOTEM. Já jsem byla nucena udělat totéž, aby se povídka Případ čínského kanárka vůbecv TOTEM-u objevila. Ráda bych si zazpívala se zesnulou Evou Olmerovou Mottlovu písničku:

Žít ve stínu TOTÉM-u,
být přítelem každému,
příroda tě záhy naučí.

Snít při zvucích kytary,
rvát se s žitím nezdary,
což ti Osud dá do náručí...

Mládí, to naše zlaté mládí,
touhou devede rozesmát.
Mládí, proto tě máme rádi,
... atd. Musela bych se na text podívat do zpěvníku, ale nemyslíte, že tahle písnička by mohla být hymnou TOTÉM-u ? Pokud si ovšem nějakou
hymnu vůbec zaslouží. Dvě ztracené povídky nejsou zrovna dobrou vizitkou. Ještě, že mám původní text ve Word-u, odkud ho můžu kdykoliv okopírovat přes Schránku.
<reagovat 
Jarmila Svobodová (Občasný) - 7.1.2002 >
Body: 3
<reagovat 
čtenář Mara - 10.1.2002 > bohuzel, tento clanek nebudu hodnotit.
Jiz nekolik let jsem neprecetl nic delsiho nez par radku. Sorry, ale zkus vymyslet neco trojradkovyho, ale vystizneho a nadupaneho. Marek
<reagovat 
_JiKo_ (Občasný) - 7.1.2002 > Tomu říkám radikální závěr s tou Boženou :-))
<reagovat 
 Čtenář - 10.1.2002 > _JiKo_> tam jsem se nedocetl
Marek
<reagovat 
_JiKo_ (Občasný) - 10.1.2002 > Marek: Myslím, že tohle je jedno z kratších dílek zde na totemu. Pokud ti nejde číst delších věcí vytiskni si je! To zabírá
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 17.1.2002 > Příběh na mne dělá dojem trošku víc rovzvedeného klasického židovského vtipu. Mám dojem, že už jsem něco pododbného někde slyšela, četla... Nicméně zpracováno je to slušně. I když tedy závěr s Annou a Boženou je více než překvapivý...
<reagovat 
čtenář Petr Kurka - 18.1.2002 > Pro Rezi - příběh je původní a závěr "ana" Anna & Božena neměl být závěrem - neznal jsem v té době obsluhu Totemu. Petr Kurka.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter