Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Cena Josefa Škvoreckého
Autor: Veronika (Občasný) - publikováno 15.10.2006 (22:26:09)

Pan Josef Škvorecký kromě společnosti (Společnost J. Škvoreckého) a tří škol (Gymnázium, Vyšší odborná škola, Literární akademie) propůjčil své jméno další připravované události na poli české literatury. Pověstnou třešničkou na dortu jeho vlivu a významu pro českou literaturu se stává nová literární cena, jejíž první ročník vyhlašuje Literární akademie už tento podzim.

 

Jak sám název soutěže napovídá, cena Josefa Škvoreckého je určena pro nejlepší beletristické dílo. V tomto roce se soutěže mohou účastnit knižní tituly vydané od září 2006 do května 2007. Projekt sám nabývá významu už jen tím, že vítěz si odnese 250 tisíc korun českých. V porotě mimo jiné zasedne Josef Škvorecký se Zdenou Saliverovou, Jiří Dědeček, Michal Viewegh, Václav Krištof, Alexandra Berková, Petr Borkovec, Milan Uhde, Josef Chuchma, Petr Třešňák… atd. Novinkou, pro internetový svět literatury jistě ne nepodstatnou, je to, že v porotě zasednou i zástupci literárních serverů (Jitka Srbová, Rebecca Marten, Michal Konštacký a další).

 

Jakou prestiž si nová literární cena vydobude, ukáže čas. Slovy Jiřího Dědečka však není dobrých literárních cen nikdy dost a díky za vše, co dobrou českou literaturu podpoří.



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter