Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Delší rozhovor z kolekce lettøl
Autor: Ondrej Kern (Občasný) - publikováno 19.10.2006 (12:26:10)
další ve sbírce>
v zápalu řeči
efekty plic
jeden
druhý

některé pohledy v některých oknech
pod očima
vřes jako stíny tužka nebo řasenka
obtéká parapety

rozmočené origami pod hodinami

skloněné domy klečí
nad něčí smyčkou věty

vztah prověřený lety
mezi dvěma zvěrokruhy
svahem
a ostružinami






Poznámky k tomuto příspěvku
dj_salinger (Občasný) - 19.10.2006 >
Body: 5
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 19.10.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 19.10.2006 >  5-, D +
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
tichotam (Občasný) - 19.10.2006 > Myslel jsem, že to bude delší. Není tam štědrost, je tam jen kostra.
<reagovat 
 Ondrej Kern (Občasný) - 19.10.2006 > tichotam> To je mi líto, že jsem tě zklamal... :). Prolínají se tam dva časy rozhovoru a pointu tvoří ten delší, proto ten název. Dovolil bych si poznamenat, že podle mě je to správně.
Jinak co na délku - to jsem starý lakomec...
<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 19.10.2006 > Ondrej Kern> Snázvem jsem se vyrovnal, i když asi jinak, než bylo psáno. Vidím v tom obraz života dvou lidí, maželé to jsou, rozprostření mezi sebou, svými maskami, maskami svých obydlí a přírodou. Delší to je, je to celý život. P5esto bych čekal , že bude báseň delší. Především jazykově štědřejsí. Obrazy jsou okleštěny na to nejnutnější plus rým. celek působí jako mozaika, ale nemyslím, že jako elegantní mozaika. Proto říkám, že je to kostra. Má to smysl, má to obsah, má to všechno, ale nemá to eleganci, štadrost, odvahu. Mám pocit, že když jsi svou nepochybně geniální vizi realizoval, bál ses slov a klepal se ti jazyk.
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 20.10.2006 > s tímhle si nevím příliš rady... Darth Vader mluví naposled s Obi-wanem?
<reagovat 
MCMXLI (Občasný) - 21.10.2006 > dobrý
Body: 5
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 29.10.2006 > Mně ta úspornost nevadí. Dá se víc domýšlet. Hodně se mi líbí závěr.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 30.10.2006 > mně se líbí druhá půlka, od origami... :o)
<reagovat 
anae (Občasný) - 2.11.2006 > asi jsi už trochu unavený a trošku víc usazený :-)
<reagovat 
 Ondrej Kern (Občasný) - 2.11.2006 > anae> No, víš, milá anae, čtenář nechť laskavě přísně rozlišuje mezi autorem a vypravěčem. To jsou dvě úplně rozdílné věci.
<reagovat 
 anae (Občasný) - 3.11.2006 > Ondrej Kern> U prózy to beru, ano, ale báseň je většinou krátký útvar, očekávám jistý vnitřní náboj, pohyb, život .. toho dosáhnou většinou jen vyvolení.
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 3.11.2006 > Milá anae, to ti nikdo nebere. Proti gustu žádnej dišputát, že? Ale reaguji na to, že mi říkáš, že su unavený a usazený. A na tomhle místě znovu musím opakovat, že autor a vypravěč (chceš-li, lyrické "já" v tomhle případě, ale nemám tenhle termín rád) jsou dvě rozdílné věci. Lyšítko je stylizace. Takže to, co ti přijde unavené a usazené, nemůžu být já, protože mě neznáš, ale je to právě tohle "das lyrische Ich". Rozumíme si, nebo zas jeden o voze a druhý o koze? Jinak tvůj názor na zdepřítomnou respektuju, ale... Snažím se, aby si tyhle básničky žily vlastním životem, žádný zpovědi,pocity - na ty je tu jiná kategorie.
<reagovat 
 anae (Občasný) - 4.11.2006 > Ondrej Kern> 

Es geht nicht um "das lyrische Ich", jak říkáš, jde o jistý náboj vycházející z tvůrce, který by měl do básně přejít, stát se jejím jádrem, jadřincem, milý Kerne. Nejde mi o formální záležitost žití díla mimo autora, jde tu o princip "životnosti", či naopak jisté míry statičnosti (kterou vnímám např. i u egila), až přílišnou  dumpfige Abwesenheit tvůrce :-)


<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 4.11.2006 > Liebe Anae,
dann handelt es sich aber nicht darum, was die Kritik unabhängig von dem Persönlichen beurteilen kann, sondern vielmehr um Deine persönliche Stellung. Das ist wohl richtig. Aber: was mich ankotzt, dass Du weder das Gedicht noch die Poetik kritisiers, du sprichst ständig vom AUTOREN, von dem du NICHTS weißt. Darum geht es. Ich meine- du als Kritiker hast fast kein Recht darauf, Verfasser zu beurteilen. Ich bin nicht müde und gesetzt, das Gedicht dagegen vielleicht schon. Dein Kriterium "životnosti" nimmt Dir keiner weg, aber sprich bitte nicht von mir sondern von dem Werk. Es ist wirklich nur dein höchstpersönliches Kriterium und bedeutet nicht einmal vielmehr als: "das hier gefällt mir nicht", und das ist ja keine Kritik.
Es ist AUSSCHLIESSLICH Deine Ansicht, das eine gewisse Energie solle vom Autoren ins Werk übergehen. Übrigens, die tut es ja - sogar in allerschlimsten Gedichten findest du eine Art dieser Energie. Das, wovon Du sprichst, deutet nicht "gewisse Energie im Gedichtkern" an, sondern Du willst VIEL ENERGIE. Und erst dann magst du ein Gedicht gut finden, nicht wahr?

Ondřej


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 3 4 6 7 8 8 9 10 11 (12) 13 14 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter