Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Setkání (s autorem)
Autor: 7er (Občasný) - publikováno 22.10.2006 (22:17:42)

 

Setkání s autorem

/skica/

 

 

Na terase před upravenou zahradou stojí dřevěný stůl. V proutěném křesle sedí vysoký, holohlavý muž v ležérním saku a tmavomodré košili. Mne si ruce, na jedné z nich se blyští náramkové hodinky. Nohu pod židlí zaháknul za druhou, nervózně jí poklepává. Mlčenlivá ústa co chvíli sepne do křečovitého polibku, rty se vymrští až pod nos a rychle ucuknou. Jeho modré oči jsou vážné a klidné.

 

Na stole stojí dvě lampičky moderního tvaru. Za ním se na zdi pnou šlechtěné květiny a vytvářejí zvláštní mozaiku. Po obou stranách stolu se na vratkých podstavcích kinklají štíhlé reproduktory. Mluví z nich hlasy,  francouzština se střídá s angličtinou.  

 

Sedím na židli dva metry před stolem, upjatě naslouchám rychle plynoucím slovům. Setrvávám v předklonu, krk natahuji co možná nejvíc dopředu. Dlaně leží v klíně jako rozlousknutý ořech, oči jiskří úsměvem. Spisovatel mlčí, houpe se na židli, myje si v klidu ruce pod proudem slov. Přichází chladná noc, za zády autora se rozsvítí město. Sedíme takto tiše ještě chvíli, dokud autor nesáhne po ovladači a nepatrným pohybem palce hlasy vypne. Jak spadané listí shrabe na stole papíry a odejde do domu. 

 

Vstupuju do hospody se zelenými ubrusy. Nad hlavami lidí se tísní nízký strop, z chodby sem táhnou útroby kuchyně. Kmitající číšníci jsou nepříjemní a strozí. Skrz okno mě oslní světla tramvaje a v hlavě mi ještě rezonují obrazy z předčítaných povídek. Pak ke mně přistupuje nejuctivější z číšníků a důstojně mi zalévá hlavu vínem. 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
ztratila (Stálý) - 22.10.2006 > V prvním odstavci NERVÓZNĚ, nikoli NERVÓZNÍ. Mám pocit, že na takhle krátký text se ti rychle po sobě opakují základní slovesa: především SEDĚT a STÁT. V předposledním odstavci bych ROZSVÍTÍ změnila na ROZSVĚCUJE. Jinak (a tedy témeř) je to dokonalé. A taky oceňuju ten útvar - je to studie, pokus, ne román:)
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
7er (Občasný) - 22.10.2006 > nervózně překlep, rozsvítí překlep není.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 22.10.2006 > já vim, že to není tvůj překlep, je to jen moje alternativa:)
<reagovat 
7er (Občasný) - 22.10.2006 > díky, původně se mělo rozsvítit na stěně za autorem (jako plátno), ale pak jsem tu větu nechal volně vlát...
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 22.10.2006 > volně vlát? a to ti mám jako věřit, jo?;))
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 23.10.2006 > pro mne je to jen velmi dobrý popis...
Body: 3
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 23.10.2006 > no, je fakt, že když koukám na zařazení do rubriky, tak nechápu. Já bych nechala prostě prózu - není to ani tak vtipný, jako když si někdo šoupe autoportréty do rubriky domácí zvířata. Jinak proč "jen velmi dobrý popis" - pro mě je velmi dobrý popis víc než dvacetistránková hyperdějovitá slátanina...
<reagovat 
 7er (Občasný) - 23.10.2006 > ztratila> páč je to reportáž, nebo spíš výřez z ní...
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 23.10.2006 > ach tak - pak bych si asi taky přisadila, na repku příliš statický, popisný, reportáž to moc není...
<reagovat 
7er (Občasný) - 23.10.2006 > ten text je takový, jaký je. ta kategorie mi přišla nejbližší (i kvůli tomu, že podtrhuje, že text není tak docela smyšlený). opakuju: je to výřez, dojem, který jsem chtěl zachytit. reportáž viz na jiném, zde nejmenovaném serveru.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 23.10.2006 > nebraň se, já tě nenapadám:)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 23.10.2006 > prosimtebe, nejmenovaná redaktorka koukala na ten nejmenovaný server a žádnou jmenovanou repku tam nenašla. chyba v programe?
<reagovat 
7er (Občasný) - 23.10.2006 > dále jen do pošty...
<reagovat 
zirael (Občasný) - 24.10.2006 >

něco jako La Jalousie.. inspirace?  

chybí mi tam ta jedna věta, která z toho udělá příběh.


<reagovat 
7er (Občasný) - 24.10.2006 > tak to je dobré, skoro trefa:)
ve čtvrtek byl ve Francouzském institutu Toussaint, což je pokračovatel nového románu, resp. je psaní dostalo nálepku nový nový román. já to však napsal po svém, tedy s jeho inspirací, resp. on je už dýl mou inspirací. doporučuju, zejména román Milovat se. jináč ten můj text je spíš takový nápad, neaspiruje tu na povídku nebo tak...:)
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 28.10.2006 >

myje si v klidu ruce pod proudem slov...

 

 

jinak trochu deník, ale hezky sepsaný..


<reagovat 
kink (Občasný) - 22.11.2006 >

si ho ňák přivlastňuješ,

je můj, přece! ;) bububu

 

měla jsem se spíš dívat na tebe, jak tak koukám ;)))


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter