Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 29.5.
Maxmilián
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Joan Smithová: Případ čínského kanárka.
Autor: petrkurka (Občasný) - publikováno 10.1.2002 (01:10:35)


čtenář Joan Smithová alias - 10.1.2002 > Původní příspěvek byl 10.1.02 zcela vymazán a pak znovu celý vložen. Omlouvám se těm, jejichž poznámky se tímto zásahem vymazaly. V novém textu nejsou některé logické chyby, které byly v textu původním - například že notář dražil za Su-Wangovy peníze sám. Někdo přece musel proti němu přihazovat, aby cena stoupala...

Že je čínština tónově nebo melodicky orientovaný jazyk, to mně bylo posledně řečeno. Znám z poslechu, jak zní Vietamština, takže přibližně vím, oč se přispěvateli jednalo. Musím ho však odkázat na WEB-ové stránky např. Microsoftu, kde se nabízejí znakové sady pro (zjednodušenou) čínštinu, japonštinu a korejštinu, tedy pro jazyky, u nichž příslušní národové používají znakové písmo. Takže slovník čínštiny bez použití znakového písma existovat může. Pravděpodobně však nemůže být fonetický.

Spisovatel si musí vymýšlet. Pokud v příslušné zemi nikdy nebyl, může zkusit i trochu riskovat. Cestování po světě je nyní mnohem snadnější... pro zdravé lidi. Nelze však říci, že by bylo levné - a asi nikdy nebude (na naše české poměry).
Tímto se čtenářům omlouvám. Podle mého názoru je příběh po kriminalistické stránce korektní. Podvodník Su-Wang vůbčec nebyl usvědčen snadno. Byl však usvědčen zcela překvapivě a proto nekladl příliš velký odpor. Je tedy mou chybou, že psychologická stránka usvědčení viníka nebyla napsána způsobem, pro čtenáře zajímavějším. J.S.

<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter