Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
1. kapitola / Bylo po deštích z kolekce Nescelený román
Autor: 7er (Občasný) - publikováno 28.10.2006 (00:46:42)

 

 

 

1

i.

Bylo po deštích. Procházel měděnými místnostmi, kam postupně poschovával oči svých nejbližších. Rozmístil je do skleněných vitrín, na nábytek a do všech koutů tak, aby byl sledován na každém kroku. A oči koukaly. Chtěl zachytit sám sebe ve všech běžných denních momentech; jak příjímá potravu, defekuje nebo se ukájí s Beatricí.

            I hmyzí těla vyndal hned ráno z podmáčeného sklepa, poskládal je na parapety oken a sušil je na slunci. Větší mršiny zůstaly venku dlouho, než seschly na skelet. Pak vyleštil všechna zrcadla. Večer se oblékl do fraku, uhladil si nagelované vlasy a nechal si vyhrávat z gramofonu trumpety. Nad zámkem se stmívalo a z komnaty u schodiště byl slyšet tenký pláč.

 

 

ii.

Ten večer se neobešel bez dojemné nálady a stesku. V okamžiku, kdy sfoukl poslední svíci, prorazil mu z úst první kořínek. Na posteli si přitáhl Betarici k sobě a koukal se do stropu, kam pověsil vypreparované oči svého otce. Druhý den, když se vzbudil, zaregistroval šimrání na bradě. Beatrice mu česala kořínky, které mu přes noc vyrašily z úst. Byly pružné a jemné, voněly přírodou. Chtělo se mu dávit, ale místo toho se snažil co možná nejlaskavěji usmívat na Beatricii. Když odešla, vběhl na záchod a zvracel. Podíval se do zrcadla. Kořínky mu připomínaly vousy, které mu jako holobrádkovi nikdy nenarostly.

 

 

iii.

Odpoledne si vyšli na procházku do zámeckého parku, kde si spolu jako děti často hráli. Cesty, sypané bílým kamením, se symetricky protínaly v kruzích, všude okolo rostla elegantně upravená zeleň. Po cestě před nimi přeběhla liška a skočila do křoví. Všiml si její velikosti a nezvykle napuchlé hlavy. Z křoví se ozvaly zvuky boje a šelma z něho vykročila s bažantem v tlamě. Zastavila se uprostřed cesty a ohlédla se po něm a Beatrici. Pustila bažanta z tlamy a pozorovala je, jak si pomalu  vykračují. Měla uhrančivý pohled. Ostražitý a nenávistný. Liška si olízla krev z tlamy. Pak chňapla úlovek a rozběhla se směrem do lesa.

 

 

iv.

Betarice přišla k němu a sedla si na postel. Rukou zalovila pod peřinou a začala ho hladit  v rozkroku. Poddal se. Když sladké pnutí vrcholilo, zpanikařil. Při orgasmu zvrátil semeno ústy. Vstal a očistil se kapesníkem. Pak se oba ustrojili a sešli dolů na večeři. Maso jim oběma chutnalo. Beatrice se tajně zavřela do komory u schodiště a hledala, odkud se včera ozýval pláč. Mezitím šel nahoru dodělat započatou práci. Sotva usedl do křesla, průvan práskl dvěřmi. Vzduch v místnosti se zklidnil, slunce se lomilo ostře na podlahu. Pokoušel se číst dokumenty, ale moc mu to nešlo. Znepokojeně přemýšlel. Okno se rozlítlo. Dovnitř vletěla liška a vrhla se rovnou na něj. Chytla ho za nohu a rvala z ní maso. Chmatal po něčem, čím by mohl šelmu praštit, kopal nohama, aby ji odehnal. Liška nenávistně skučela, sápala se po něm, trhala a paralyzovala ho zlýma očima. Ty mu naháněly větší hrůzu než bolest, která mu třeštila v údu. Uchopil porcelánovou mísu a mrštil ji po zvířeti. Liška slabě kníkla a v letu vyskočila oknem ven.

 

 

v.

Jakmile ho Beatrice našla, musela ho křísit z mdlob. Když se probral, jeho obličej se zkřivil. Uvědomil si bolest. Beatrice si nevědomky smáčela šaty v louži krve, která se pod ním vytvořila, a když šla pro obvazy, nechávala na parketách krvavé cákance. Všimli si toho až později, ale to už se krev nedala smýt z povrchu úplně. Pokud možno pracovnu teď vůbec nenavštěvalovali, jen v nejnutnějších případech.

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Rawen (Občasný) - 28.10.2006 > několik překlepů tam je, ale to je docela fuk - zřejmě máš "vyprávěcí talent", v tomto případě však dal vzniknout pouze nekonzistentní fantasmagorické fabulaci, která kdyby byla delší, čtenáře by zřejmě nadobro odradila, 3-4
Body: 4
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 28.10.2006 > V první části s celkem neladí slova koukaly a vyndal - volila bych vyšší styl (hleděly, vyňal), když už postava defekuje a ukájí se. V druhé části opět místo podíval se - pohlédl. V předposlední části bych hledala výstižnější a jiná, dosud nepoužitá přídavná jména. První věta poslední části mi přijde velmi kostrbatá - a vůbec postupně mám pocit, že se ti postupně jenom trošinku, nepatrně, možná sotva postřehnutelně, rozjíždí styl. A já tě vnímám jako precizního člověka/autora, k němuž určitý stažení patří... Celkově bych nebyla tak rozhodně odmítavá jako Rawen, mimochodem něčím, snad jménem hrdinky a prostředím, v němž se příběh odehrává, mi to připomíná úžasnou a kratičkou Poeovu povídku Beatrice. Nebo Benerice? Prostě jak jí vyrazí ty zuby kladivem...


<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 28.10.2006 > ... je opravdu nutné mít zrovna tohle bílé písmo na černém podkladu?
(nedočetla jsem protože v tomhle formátu je to pro mne téměř nečitelné...) :(




<reagovat 
ztratila (Stálý) - 28.10.2006 > člověče, mně to nijak nevadí???
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 29.10.2006 > jj dneska mám brejle, tak to přečtu poměrně slušně... ale když mám v oku kontaktní čočku a za sebou pár hodin zírání do monitoru... to se nedá .-)

<reagovat 
ztratila (Stálý) - 29.10.2006 > to jo, já pak vidím jen obrysy a někdy je to takové přítulnější - ale za to erich nemůže:)
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 30.10.2006 > erich???? kdo je to???

... no ale i přesto, bílé tučné písmo na černém pozadí... to není nejlepší volba
<reagovat 
zirael (Občasný) - 15.11.2006 > horor! připomnělo mi to asi pět věcí najednou. Poea, Klímu a Amélii Nothambovou. a další. řekni, řekni, chlapečku, copak čteš?
Doporučil 
<reagovat 
zirael (Občasný) - 15.11.2006 >
<reagovat 
 7er (Občasný) - 16.11.2006 > zirael> šmajra, zirael, ty jsi na mne hodná:) psal jsem to, když se přečetl Pestrý vrstvy. ale jo, Kníže Sternenhoch, ten se mi tam odráží...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter