Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 17.4.
Rudolf
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
vyklizeno z kolekce lettøl
Autor: Ondrej Kern (Občasný) - publikováno 23.12.2006 (22:43:16), v časopise 28.12.2006
další ve sbírce>
pokoj zdá se
vytišen
jako
by tu nikdy nikdo nebyl

přílišná bělost zdí
s rukama
v příštím klíně

slovo se dořeklo
a už
nesouzníš

v polovině noci
noci v hlíně

uzamčeno
zaklíčeno
ráno

v bukovém rámu dveří
je otevřeno přesto příliš
odtud tam
že ani není vidět
kdo překračuje
tikoty

odcházíš k hodinám

Jsi tu sám?

Jsi to ty?



Poznámky k tomuto příspěvku
Barča (Občasný) - 23.12.2006 > Moc zajímavé ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Barča (Občasný) - 23.12.2006 >
<reagovat 
lejla (Občasný) - 24.12.2006 > skvelá impresia!
Body: 5
<reagovat 
Jemine (Občasný) - 26.12.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 27.12.2006 > Zajímavá. I já doporučím.
Body: 5
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 27.12.2006 > vážně? :D
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 28.12.2006 >

Vůbec to není špatné, přesto si dnes už podruhé dovolím jednu citaci: Zdá se, že valná část současné poezie se redukuje na schéma: básnický subjekt, okno (dům, nádraží, hospoda, vlak), imprese a pointa. Horizont světa - touha po jeho poměření - je zcela zapomenut... Přežívá vjem a následný vypointovaný "konec", jenž má impresivní náladu vyzvednout do básnických výšin... 

 

http://www.souvislosti.cz/clanek.php?id=425


<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 28.12.2006 > miroslawek> á, taky už jsi kápnul na Boháčovo schéma - zřejmě to souvisí s nastěhováním většiny textů do intimních obývacích prostor - tzv. poezie bytová nebo též kuchyňská
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 28.12.2006 > Výborný článek, nemůžu než souhlasit. Tomu epigonství by napovídalo, že toto je desetiminutový výplod ve čtyři ráno. To svědčí pro "mustr" zažraný pod kůží. Taky si už delší dobu kladu otázku, kudy z toho ven. Uřvanost to ale nebude.
Tyhle pokoje, okna, nádraží atp. jsou jak železa. Otázka je, proč zrovna na tuhle "poetiku" jsme teď takový citlví? Jiná se prosazuje těžko. Proč? Kdo takovou píše? A dobře?
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 28.12.2006 > Ondrej Kern> 

Neřekl bych, že ji někdo píše dobře. Ona je to tak trochu bezradnost, podlehnutí snadnosti instantního plození... a tak žádná dobrá poezie nefunguje, není v tomto smyslu snadná. Je třeba nalézat nové a vlastní sobě cesty... byť třebas hodně vyrůstají z oněch starých, již vyprázdněných. A tobě jsem to psal nikoli proto, abych tě obviňoval z epigonství - toho jsem dalek - nýbrž proto, abych tě tak trochu odvrátil z nastoupené cesty ke slávě, resp. do pekel.

 

Mimochodem docela dobře píše egil  a rovněž mimochodem se podívej kolikrát pod jeho texty vytýkám ony završující pointy = také na to jeho texty trpívají, ale méně než druhé a ne vždy. Což je trochu poznámka i pro Jonáše - navysvětlenou,  že mi zas nebylo třeba tolik objevovat, jako že spíš Boháč dobře pojmenovává, co sám cítím již dlouho, ale nejsem to schopen tak hezky čistě a strukturovaně podat. Zabývám se spíš poetikou vlastní - a ta má úskalí trochu jiná.


<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 28.12.2006 > Na to ti odpovím, Ondreji: okolo pol.90. let s tím přišli Hruška, Borkovec a Kolmačka: s Obývacími nepokoji Mezi oknem, stolem a postelí Viděl jsi, že jsi. Působilo to, jak jsem přesvědčen, jako mocné rozdýchnutí. Dnes se tahle poetika ale pořád rozřeďuje, a tedy dusí v nedostatku kyslíku: píší se Příbytky, Aby dům a další sbírky obrácené převážně nebo aspoň částečně do kuchyní a komor, které tak jsou stále zatuchlejší. Vysvětluji si ty tmavé místnosti tím, že jistota nejbližšího, pojmenovatelnost intimního je prostě mimořádně lákavá. 90. léta = rehabilitace intimního prostoru, domnívám se.
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 28.12.2006 > Jako nařčení z epigonství to nechápu, vůbec. To "epigonství" o němž jsem mluvil, znamená, že "takovéhle věci se dneska u nás dělají už jen ze cviku" a během deseti minut. Tudíž něco na způsob cvik= (nechtěné) epigonství. Nad tím, že jest cosi shnilého v Království dánském, se budu zamýšlet přes Silvestra. Pš07. Ještě se k tomu vraťme potom.
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 29.12.2006 > baví mě to :o)
Body: 5
<reagovat 
kink (Občasný) - 2.1.2007 >

poznámka k bytovosti: máme "tě" celého doma :-)

 


<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 2.1.2007 > Nechápu, ale čupr ;)
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 2.1.2007 >
Body: 5
<reagovat 
igracekcestovatelka (Občasný) - 3.1.2007 > Když už jsme se o tom bavili, tak: nálada se mi líbí, ale vadí mi některá slova, který pak možná navádějí k tomu vnímat to jako onu už zažitou poetiku, o které se tu mluví - "vytišen", "nesouzníš", "klín". Naopak "tikoty" líbí, ale ty "hodiny" mi pak už připadají zbytečné. Ach ten můj minimalismus.
<reagovat 
Claw (Občasný) - 23.1.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
holger (Občasný) - 29.1.2007 >  Koukám, že některé zde jímá nepokoj z pokojů, žeby poetická klaustrofobie? Já bych to tak tragicky nebral, ostatně většinou se básně píšou z určitého vnitřního přetlaku a pnutí (alespoň doufám), a někdo rád vdolky a druhý zase třeba pivo.
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 29.5.2008 > intimní pocit prázdna, pocit intimního prázdna, intimita prázdného pocitu?
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(2) 3 4 6 7 8 8 9 10 11 12 13 14 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter