Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Lhostejnost a arogance lidí
Autor: Lather (Občasný) - publikováno 6.2.2002 (00:35:42)

          Vybrala jsem si asi docela zvláštní téma. Všem známé a přesto stále aktuální. Možná že už to ani spoustu lidí nezajímá, protože už je to takový každodenní stereotyp. Na srdci mám lhostejnost a arogance lidí.
          Lhostejnost lidí už snad ani nemá meze o tom by se dalo psát až až, ale já, jakož to mladistvá mám na srdci aroganci starších lidí vůči NÁM MLÁDEŽI. Možná si teď myslíte, že všichni jsou to MLADÍ A DRZÍ SPRATCI, ale opak je pravdou. Spousta lidí si na nás MLÁDEŽI vybíjí zlost. Nepočítám sem učitele :o).
          Takové střetnutí s MRZOUTEM zažívám každé ráno v metru. První co nastane při nástupu do vagónu je to, že mě ty ŽENSKÝ sjedou očima od hlavy až k patě. Řeknu vám moc příjemnej pocit to není. Chápu že v metru na sebe lidi koukají, ale to byste museli vidět ten pohled, je v něm stoprocentní rozdíl. Vždycky když na mě ňejaká taková, od oka nepříjemná ženská, ČUMÍ, hned mám zkaženou náladu. Velkej problém je v tom, že takovýhle lidi (hlavně starší ženský) si všimnou každýho nedostatku jakej na sobě máte. První chybu, jakou jste udělali je, že jste se namalovali a upravili, to pak těm lidem vře v žilách krev. A když v létě máte krátký triko a máte co ukazovat, tak to by vás ty ženský, který pod svejma volnejma tričkama schovávají pár kil navíc, nejradši zabily. Nechápu to. Vždyť když oni byly mladý, tak nechodili v hábitu ne? Jo časy se mění, já taky za pár let nebudu nosit uplý trička, ale přece mě kvůli tomu nikdo nebude kritizovat a odsuzovat.
          Ale teď k tý aroganci. Víte, vždycky jsem patřila k těm, co starší lidi pouštějí sednout a když si na něj někdo stěžuje, tak to odkejve a stydí se. Zjistila jsem, že je mi to prd platný, když si na mě stejně všichni dovolujou. Jo, starší lidi nechávám sednout, ale jinak si už nic nenechám líbit. 
          Nedávno jsem šla s kamarádkou po Praze a kolem nás na chodníku prošla ňejaká paní s dvěma taškama. Chodník byl dost širokej na to, aby tam prošel ještě čtvrtej člověk, ale paní se rozhodla, že nebude uhýbat a vezme to rovnou přes nás. Vrazila do mojí kamarádky tak nehoráznym způsobem, až se na mě kamarádka svalila a ta ženská k tomu ještě dodala: ,,UHNI!". Tak to byla moje poslední kapka. Otočila jsem se na tu ženskou a říkám : ,,Nechcete si strčit ještě jedou? Já jsem tu taky."Na to se ta ženská na mě tak podívala, že už jsem čekala kdy mi vrazí facku, urazila se a šla dál. Pak si všichni lidi kolem nás šuškali: ,,To je ale drzá holka. To je ale mládež." Víte, v tu chvíli jsem se necítila jako hrdinka, když si tohle o mě všichni šuškali, ale copak jsme mi MLADÍ ňáký boxovací pytle nebo co? Víte, kdyby se ta paní otočila a řekla pardon, místo dodatku uhni, tak bych ani nepípla. Mi mladí se za všechno musíme omlouvat a oni si jen tak strčí, projdou kolem a budou povídat o tom, jakou dneska máme zkaženou mládež? Vždyť to není fér.
          Každý den zažívám to, jak do mě někdo v metru dloubne, no dloubne, spíš dá pěknou herdu do zad loktem. Což vám můžu říct, že to dost bolí a je to ten nejlepší budíček po ránu. Nechci tu víceméně urážet jen starší lidi, ale když do mě dloubne ňákej mladší člověk (15-25), tak se s vjímkou vždycky omluví a usměje se, ale když mě čirou náhodou někdo starší praští svojí velice důležitou kabelou, div mě nesrazí na zem, jsem to já kdo je vinen a plete se. To pak na vás hoděj takovej hnusnej obličej, že je vám z toho až špatně.
          Já nesnáším ten výrok "Co je to dneska za mládež." protože starší generací se už nikdo nezaobírá. Starší , respektive staří lidé mohou všechno, a mladší nic. Jediné co mladší můžou je snášet kritiku a drzost ostatních. Řekněte mi, kolikrát denně do vás strčí starej mrzutej pán a seřve vás, a kolikrát tohle udělá šestnásctiletej kluk? Neříkám ,že všichni jsou takoví, vždycky se najde i červivé jablko mezi těmi náctiletými a zase naopak neříkám, že všichni starší paní jsou děsné semetriky. Určitě to tak není, ale já mám na takovéhle STARÉ MRZOUTY a ZAKŘIKNUTÉ ŠESTNÁCTKY zatracený štěstí.
                                                              



Poznámky k tomuto příspěvku
farářskej (Občasný) - 6.2.2002 > Jako (skoro) třiatřicetiletej STAREJ MRZOUT bych ti doporučil, aby sis předtím, než sem nějaký svý dílo strčíš, zkontrolovala pravopisný chyby a překlepy, bude se to pak číst daleko líp.
K lepšímu pochopení toho, čemu ty říkáš "arogance", doporučuju návštěvu zoologický zahrady, nejlíp pavilonu opic. Když je budeš nějakou chvilku sledovat, zjistíš sama, že i ta nejposlednější opičí samička, která dostane přes držku od samců, si vždycky dokáže najít mládě, na kterým si vylije vztek. Ergo kladívko i ženská kolem padesátky, zmítající se ve víru menopauzy a seřvaná manželem ještě před snídaní, která jede do nudný a nezáživný práce, za kterou dostává směšný peníze, se odreaguje na slabším tvorovi.
Na tobě pak je, abys byla natolik silná osobnost, že to dokážeš přejít s úsměvem, mávnout nad tím rukou a hlavně nebejt za třicet let stejná jako ONI. Totiž MY ;)
<reagovat 
zjihu (Občasný) - 6.2.2002 > Ale ale farářskej, nebuď tak přísnej, je to prostě taková normální "generační výpověď", i s těma chybama. Trochu si do nás Lather šťouchla, no, tak že bysme jí to voplatili?! :))
<reagovat 
Martina (Občasný) - 6.2.2002 > Chce to asi opravdu brát takové věci s nadhledem, byť je to možná někdy i těžké... :O)
---------
Pokud bych hodnotila psaný text, chtělo by to dost na něm popracovat...- viz Rezi
<reagovat 
3022 (Občasný) - 7.2.2002 > Farářskéj to podle mě shrnul dokonale - mladí jsou prostě pro starší "snadnej cíl". Přirozeně se pak stávají terčem nejrůznějších idiotů víc, než ti "silní", kteří se mohou lépe bránit. Nejhorší ovšem je, že příliš často nejsou těmi kdo se strefuje cizý lidé, ale třeba rodiče. Děti se jim prakticky nemůžou nijak bránit. Pokud je nikdo přímo netříská, nebo sexuálně nezneužívá, je všechno "v pořádku". Jak to pak s člověkem má dopadnout, pokud denně slyší jakej je vůl, blbec, a že nic nedělá správně?

Svinstvo. Za některý věci by se mělo střílet. Bez soudu a na potkání...
Body: 5
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 6.2.2002 > Pokud tedy vezmeme úvahu za určitý literární tvar a chceme se do ní vejít, má svá velice přísná a daná pravidla. Navíc se v ní, jakožto lety daném útvaru, vyjadřujeme v řeči spisovné, neb hovoříme na nějaké obecnější téma, které se nedotýká jen nás, úvaha jest zamyšlením pro druhé a proto bychom ji měli těm druhým podat v náležitě stravitelném "obalu", jedndouše v co nejlepší formě. Což se v tomto případě nestalo.
Dále mi tu chybí právě nějaký úvod do problematiky, rozvedení myšlenky by tu jakés takés bylo a hlavně závěr, který shrnuje to, co z předchozího vyplynulo. Takhle to totiž vypadá na stále tak populární "příběhy z MHD".
Zpracování i použitý jazyk mě nijak neoslnil.

P.S. jen se děsím toho, jaká v těch 50 budu, už teď ve svých 26 letech pozoruji, že mi v jistých směrech ujíždí vlak, i když krátkých sukének sotva halících to nejnutnější a triček končících výrazně nad pupíkem jsem si užila docela dost.
<reagovat 
 3022 (Občasný) - 7.2.2002 > Rezi> Co to pindáš?
<reagovat 
Lather (Občasný) - 7.2.2002 > No když jsem si přečetla veškerou kritiku (s kterou jsem v jistý míře počítala), tak mi to trvalo celkem dlouho. Víte, nebylo to myšleno jako pravá úvaha, jen jsem chtěla vyslovit svůj (podle někoho špatnej) názor a nenašla jsem správnou rubriku do které to zařadit. Vím, z čeho se skládá Úvaha (i když vám to tak asi nepřipadá), ale když píšu vlastní názor, většinou to nejde zformulovat do jakýs nalinkovaný ulity. Neměla jsem v úmyslu psát opravdovou úvahu se vším všudy, spíš jen tak to co jsem si v tu chvíli myslela. Vy když začnete jen tak psát, o čem přemýšlíte, píšete odstavce a rozdělujete si text na části(úvod, závěr, zápletka....)? JO možná vy jo, ale já taková nejsem. Uznávám, že tahle "Úvaha" nebyla to pravý sametový a každopádně moc díky za to, že jste mě poučili o tom, jak se správná úvaha má psát. Chybama se člověj učí. I když já těch chyb udělala moc, tak o to se mi to třeba příště víc povede. A uznávám že moje jazykový znalosti nejsou bůhví jaký, spíš jsou otřesný. třeba to příště vyjde :o).
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 9.2.2002 > Nicmoc. Lather: trocha velkorysosti, občasný pohled do pravidel pravopisu a příště to bude určitě lepší.

Proč dávám "tři"? Nemám rád tenhle styl - deníček na Inetu - tj. "tak jsem dneska vstal, všichni byli zlí, ale někteří né, ono vlastně se dycky něco najde atd..."

Zdravím a přeji lepší texty - inu, není každý den posvícení!
Body: 1
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 7.2.2002 > 3022 - Zlatíčko příště laskavě vol poněkud vytříbenější výrazy, žvástale.
Pokud totiž někdo píše úvahu, jestli jsi náhodou za celý svůj život dosud nezaregistroval, měla by mít určitou formu a tahle ji nemá.
<reagovat 
 3022 (Občasný) - 7.2.2002 > Rezi> Promiň, ale uniká ti zásadní fakt - totiž že tohle není univerzita, nebo vědeckej debatní kroužek. Chceš-li se tvářit jako odborník a metat kolem sebe nesrozumitelnými výrazy a fundované texty, klidně si posluž. Ovšem nečekej, že tě někdo bude brát vážně.

Ve svým příspěvku jsi podle mě mnoha velkolepejma pindama řekla v podstatě jen to, že to nemá formu a úvod, což se mi zdá vzhledem k jeho rozsahu dost ubohý.

Ovšem každej to možná vidíme jinak... například ten úvod tam já vidím, mám-li být konkrétní. A co se týče jakési pofiderní formy, ta hraje daleko menší roli, než to, jestli článek někoho zaujme. Jestli teda na ní v takovým případě vůbec záleží...
<reagovat 
 Lather (Občasný) - 7.2.2002 > 3022> jestli jsem pochopila dobře, tak si pochopil o co mi v tom článku šlo. Tak moc díky.:o)
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 9.2.2002 > 3022> Začínáš mi připadat jako OSAMĚLÝ REVOLUCIONÁŘ...no, přeji hodně štestí, i když budu většinou na straně těch "zlejch".
Tak nějak smajl...
<reagovat 
 3022 (Občasný) - 8.2.2002 > Lather> Nemáš zač, za názory se neděkuje... ale někdy se za ně zase lidi střílí, takže...

Hmm...

Nu prostě jsem s tebou v pár věcech za jedno. Ovšem po pravdě řečeno, raději bych nebyl - nebylo by lepší, kdybychom se mýlili?
<reagovat 
 3022 (Občasný) - 9.2.2002 > Bobr> Osamělý revolucionář? To je fakt dobrý...

Nu, poslední dobou už mě to samotnýho docela štve, nějak se čím dál víc utvrzuju v názoru, že většina ostatních lidiček jsou tupci, který ignorujou špatný věci jen proto, že to jsou "normální".

Nic osobního samozdřejmně. Nemyslím ani nikoho konkrétního.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter