Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ranní probuzení
Autor: Nicole (Občasný) - publikováno 11.2.2002 (10:05:02)
Zachumlám ti polibek
na krk do chmýří
dokud se noc se dnem
nad ránem nesmíří.

Dech konejší víčko spící,
jež v návalu tepla vstane,
ospale si párkrát zívne,
boj se spánkem neustane.

Pak obklíčím ústa svými rty
laskám je: Už se proberte!
Slova se s tichem něžně perou:
"Dobré ráno, Roberte!"


Poznámky k tomuto příspěvku
Paula (Občasný) - 11.2.2002 > Sranda...poslouchat vas dva jak se verejne skadlite nad tim kdo rano driv vstava...:o)))))))))))))))))Jinak basnicka je to moc pekna Nicol!!! :o)))
Body: 5
<reagovat 
 Nicole (Občasný) - 11.2.2002 > Paula> Díky Paulo za pochvalu. Znáš ješitný chlapy. Myslej si, že za vším stojej oni. A když náhodou ženská, tak se bráněj, že z ženy mluví ďábel.:) Sama víš, jak to je s tím ranním vstáváním. Někdy je to fuška toho chlapa vzbudit. Ale já si vždycky namastím svaly a dám se do práce.:)))
<reagovat 
Martina (Občasný) - 11.2.2002 > Tohle se snad ani hodnotit nedá, ne... :O))
<reagovat 
 Nicole (Občasný) - 11.2.2002 > Martina> To by mě zajímalo, proč se to nedá hodnotit? Chtěla bych znát tvůj názor.
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 11.2.2002 > A jak mám něco takovýho prosím pěkně hodnotit? Milosrdně pominu skutečnost, že jsem to většinou já, kdo se budí jako první. Nezmíním se o tom, že tě po ránu musím někdy lákat do říše živejch deset minut. Takže ani nebudu mluvit o tom, že v podstatě popisuješ to, co dělám já TOBĚ.
Dobrejtro, cácorko...
Body: 5
<reagovat 
 silent fighter (Občasný) - 11.2.2002 > To je dobrý, takže jsi s Nicole v důvěrném vztahu, no to je fajn.
<reagovat 
 Nicole (Občasný) - 11.2.2002 > farářskej> Když pominu ty tvoje donchuanské řeči, tak skromě říkám díky za jedničku.
Na druhou stranu se ptám: Tak já jsem tě nikdy nebudila jo? No to si spolu vyřídíme osobně mezi čtyřma očima. Bude to jistě zajímavá debata s názornou ukázkou.:)))
<reagovat 
seamed face (Občasný) - 11.2.2002 > Nic moc vyznání lásky přes Totem. První sloka je špatná obsahově, poslední pak až na závěrečné zvolání přímo jazykolamná.
<reagovat 
stefan (Občasný) - 11.2.2002 > ja bych asi kazdemu z predchozich dal trochu za pravdu..)) ale mile stejne.)
Body: 3
<reagovat 
silent fighter (Občasný) - 12.2.2002 >
Body: 5
<reagovat 
Print (Občasný) - 12.2.2002 > Fakt milý!:-) *!
Body: 5
<reagovat 
 Nicole (Občasný) - 13.2.2002 > Print> Doufám, že tě i příště pohladím na dušičce.:)
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 12.2.2002 > Uff, ježto se honosím lautr stejným jménem, jen si tiše představuji, býti já oním R. :o) Sladké.
<reagovat 
 Nicole (Občasný) - 13.2.2002 > Kajman> Robert je krásné jméno, ať už ho nosí kdokoli. Zajímaly by mě ty tvé představy:) Třeba se někdy pochlubíš.
<reagovat 
Hellen (Občasný) - 11.2.2002 > hezký :-) ještě, že jsem toho farářskýho nezabila, ubylo by dvojnásob básniček :-)SILENT!!! nezoufej :-)))
Body: 5
<reagovat 
 Nicole (Občasný) - 13.2.2002 > Hellen> Raději to prosím nedělej, je to přeci jen můj chlap. A já si ho chci vzít! Mrtvej by mi byl k ničemu. Nejsem milovnicí uren.:)
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 11.2.2002 > tahle vyznání-to je moje.... nemůžu jinak než dát jedničku.... a mimochodem.... na probuzení marjánky nestačí ani dvě hodiny, takže nicol obdivuju... obzvlášť, když ji budí farářskej;-)))
Body: 5
<reagovat 
 Nicole (Občasný) - 13.2.2002 > marjánka> Díky za obdivy. Když mě budí Robert je to stejně krásný, jako když to dělám já. Jen to někdy chvilku trvá. Spím jako dřevo.:)
Ten zbytek si vyřídím s Robertem osobně, dík za podporu.:)))
<reagovat 
zjihu (Občasný) - 11.2.2002 > Tak farářskej je zadanej?? No, popláču si....
:))
<reagovat 
 Nicole (Občasný) - 13.2.2002 > zjihu> Nevěš hlavu, na světě je víc než x miliónů mužskejch.:)
<reagovat 
Martina (Občasný) - 11.2.2002 > Myslím, že jde spíše o "privátní poezii".
Jinak je to byť láskyplný, nicméně kýč.

<reagovat 
 Nicole (Občasný) - 13.2.2002 > Martina> Na privátní poezii tu není kolonka. Ale nemělo to být žádné vyznání. Škoda, že někteří víc hodnotí to, komu je básnička napsaná než to, že v ní jsou nějaké obrazy, viz. první i druhý odstavec (že není zas tak primitivní, jak se na první pohled může zdát). Nechápu, v čem se ti zdá kýčovitá. Nedávno jsem na žurnalistice psala práci na téma kýč a popisovali jsme si jeho přesnou definici. Zjistila jsem, že je mnoho lidí, kteří ani nevědí, co to znamená a přes to ho používají. Promiň, ale nějak mi to sem nezapadá. Můžeš to ještě jednou upřesnit? Ať přesně vím, co jsi měla na mysli.
<reagovat 
Gavrik (Občasný) - 11.2.2002 > A mně to připadá milý, takový všedně upřímný a na nic si nehrající.
Body: 5
<reagovat 
 Nicole (Občasný) - 13.2.2002 > Gavrik> Díky, nechci si na nic hrát.
<reagovat 
keram (Občasný) - 11.2.2002 > Ale flanďáku, jen deset minut? To je Nicol docela čiperka. Jinak básničce dávám:
Body: 3
<reagovat 
 Nicole (Občasný) - 11.2.2002 > keram> Jakejch deset minut? Prosím o upřesnění. Dokážu toho mnohem víc.:)
A čiperka, to já jsem v každou roční dobu.
<reagovat 
 keram (Občasný) - 13.2.2002 > Nicole> Nu, Fararskej tvrdil, ze te musi probouzet nakejch 10 minut. Me to obvykle trva driv
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 11.2.2002 > Někdy je to fuška chlapy vzbudit, ano, Nicole? Tak nejspíš proto chlapi vymysleli budíky, který nedokážou vzbudit tebe - naštěstí já ten svůj slyším a můžu předat požitek z buzení i tobě :))
Čiperka v každou roční dobu... nastojte... to si budu muset pamatovat a v obzvlášť vypečenejch situacích ti to přehodit :)
keram: těch deset minut nejsou důkaz, že Nicole je čiperka, ale toho, že jsem důkladnej.
<reagovat 
 keram (Občasný) - 13.2.2002 > farářskej> Pravda, taky jedna z možností. Nechť ti (i vám) to vydrží
<reagovat 
Martina (Občasný) - 13.2.2002 > Upřesnit...obrazy v básni nic moc a to ostatní ani obsahově - pokud bych opravdu měla hodnotit - patří tu rozhodně tato básnička - a je to samo... můj osobní názor k těch slabším.
Právě v tom o čem ty si myslíš opak - ano, jak píšeš příjde mi trošku "primitivní" , laciná aj., byť jistě upřímná - to je na ní to pěkné - ale použité obrazy jsou neumělé!
------------
A rozhodně hodnotím text - nikoliv nějaká věnování - je mi dost jedno komu své básně věnuješ. :) Je prostě pouze milá a to je asi vše.
<reagovat 
Hellen (Občasný) - 14.2.2002 > Nicole že jsi to ty, pokusím se pro tentokráte přemoci a sebezapřít a když mě farářskej svatosvatě a před svědky slíbí, že mě nebude provokovat a zlobit a bude teplo, sluníčko svítit a zeměkoule se dál točit, že ho TŘEBA nezabiju :-)))))
<reagovat 
stefan (Občasný) - 17.2.2002 > ale nedalo ti to se nepridat?))) .. a neni to jak ja rozumim dojak.. ta posleni radka.. to prave popira.. Ja bych to vzal jako legracku..a je po kyci, ne?))
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 16.2.2002 > V tomto případě musím souhlasit s Martinou - co se týče obsahu a obrazů básně.
Je to osobní záležitost a je otázkou, zda ji prezentovat jako dílo, ale to je libovůle autora.
Osobně mi to celé připadá jako hodně špatný Hollywoodský doják i s tím hroznem "kritiků".
<reagovat 
 Nicole (Občasný) - 24.2.2002 > Rezi> Domnívám se, že poezie je v každém případě osobní záležitost. A to především autorova. To, co tím myslel, buď někdo pochopí nebo nepochopí. Já jsem člověk, který dává přímo najevo, co si myslí a co cítí, ať už je to strach, panika, hrůza, láska nebo city. Uvědomuji si, že pokud něco takového dávám na odiv ostatním, může se o to kdokoli opřít nebo mě kritizovat, ale to už je holt úděl publikujícího autora. A já se s tím poperu. Jen aby se s tím uměli poprat i kritici. Za to už neručím.
<reagovat 
anonym1 (Občasný) - 24.2.2002 > stefan. Jo, jako recese nebo parodie na hollywoodský dojáky, je to dobrý i s tím tleskajícím publikem.
Je -li to myšleno vážně, dost autorka podceňuje soudnost čtenářů i úroveň intimní lyriky.
<reagovat 
Print (Občasný) - 25.2.2002 > Myslím si, že potřeba do světa řvát (třeba i to, s kým se ráno probouzím) je motorem toho, proč vlastně píšeme. Ano, potřeba řvát - byť třeba šeptem. Bulvár je právě naopak vykalkulovaný žvást byť by měl třeba skvělou formu. Každá báseň, pokud je upřímná a je tudíž básní, je jistý druh zjevované intimity.
Já tu upřímnost z téhle básničky cítím a za báseň a navíc ještě dobrou, ji považuju.
<reagovat 
anonym1 (Občasný) - 26.2.2002 > Print. Chlapče máš v tom Freudovi nějakej bordel .))).
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 26.2.2002 > Print? To myslíš vážně?
<reagovat 
Print (Občasný) - 27.2.2002 > Fines, Rezi - myslím to vážně a respektuju, že i vy to myslíte vážně - byť s tím nesouhlasím. Ale přemýšlím o tom. Proto si vyměňujeme názory a ne urážky, ne?:-) *!
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 24.2.2002 > Ono je otázka, zda se tu snížíme na úroveň bulváru, nebo si budeme snažit udržet jakous takous laťku dejme tomu umění.

Já jsem taky upřímný člověk. A nemám potřebu do světa řvát, s kým se ráno probouzím a ještě kolem toho udělat haló....
<reagovat 
 Nicole (Občasný) - 27.2.2002 > Rezi> To nebyla potřeba řvát, s kým se ráno probouzím. Chtěla jsem připomenout všem zamilovaným (i dlouhodobě) krásná rána, která společně ve dvou prožívají. To, že farářskej je na TOTEMu proslulej, tudíž se hned objevujou ohlasy víc na náš vztah než na to, co jsem chtěla ostatním říci a jakou příjemnou náladu jsem chtěla navodit, za to už nemůžu. To neovlivním, ani kdybych chtěla.
<reagovat 
Gavrik (Občasný) - 27.2.2002 > o))) Rezi - snížit na úroveň bulváru?:-))) To mě bavíš! Celou dobu, co jsi tady "redaktorka" (tuším), nic jinýho neděláš, (jak čtu tvé "zasvěcené" kritiky a výlevy ve fóru), než, že úroveň bulváru stabilně a systematicky udržuješ! Proč asi? Že by ve tvém zájmu?:-) Cokoliv se z toho vymyká, tak zmijovitě zjebeš a frázemi hodnými úrovně ZŠ nazveš neuměním. Leč opak je pravdou, beruško!:-) Kýč na Totemu se tu živí také tvou zásluhou!
S tvou laťkou "umění" nechci mít nic společnýho, leda bych jí přetáh tvou drzou, sebevědomou, ale hloupou a nevzdělanou pýchu po její exhibicionisticky vystrkované holé zadnici!-) Upřímný člověk - Gavrik!:-) PS: Nicole - ta tvoje básnička JE dobrá! Na opruzený panny, který zuří, že se ráno probouzej samy a pak si hrají na umělkyně, moc nedej!:-)
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 27.2.2002 > Seš zlej, Gavriku :)))
Při vší úctě si ale nemyslím, že máš pravdu - každej má svůj oblíbenej druh básniček, který v něm něco probudí, a Rezi má ráda holt něco jinýho. Jedinej rozdíl mezi ní a jinejma kritikama je v tom, že ona se vyjádří, zatímco oni zavřou okno a jdou se podívat na jinou básničku. Každej jsme ňákej.
A to, že je redaktorka, s tím nemá nic společnýho...
<reagovat 
stín (Občasný) - 27.2.2002 > Tak tady se vmísím - řeší se zase dokola to, co už stokrát. Není problémem říct svůj názor - jakýkoliv - ale to, JAK ho říct. Zda s úctou k tomu druhému anebo s urážkami. A že je Rezi redaktorka, s tím souvisí - její slovo má jakoby větší váhu. Pro nás, co si s nějakou tou kritikou i ostřejší povahy sami pro sebe poradíme, je to v podstatě jedno, ale jsou lidi, kterých se to dotýká a já myslím, že právem. Nikdo si nezaslouží být urážen. Ani skrze své pocity ani skrze způsob jejich vyjadřování.
To je všechno, co k tomu chci říct.

<reagovat 
Gavrik (Občasný) - 27.2.2002 > Farářskej:-) Rezi může mít ráda holky nebo vdolky, to jí vůbec nevyčítám a je to její věc a je mi to fuk. Ale co jí vyčítám, pak je to nepokora a erigovaná pýcha - sama k sobě. A pokud je něco pyšného, ptám se, na jakém fundamentu to aspoň spočívá? Ale nikde nic nevidím! Ani vzdělání z její vymlácené slámy slov netrčí, ani sečtělost, ani vlastní tvorba... Prostě nic. Jen ty vystrčené pavoučí, vdovské, jedovaté, zlé a bulvární checilery. A to je moc málo na to, aby byla na své "názory" hrdá, ale hlavně, aby je bezostyšně a bez pokory mohla jen tak vydávat za normu "poezie", a tím zároveň šířit atmosféru strachu mezi plachými, kteří pak z obav opravdu raději zavřou okno a jdou jinam, než aby měli odvahu svůj názor říct veřejně a byli touhle neurózní slečnou uštěkáni. A tady je naopak důležité, že je na postu právě redaktora! A tento post zastává špatně a v podstatě ho nestoudně zneužívá.
A to říká ten, který taky kouše a bolí. Ale taky ledasco oprávněně schytá a dobře ví, jak moc se může ve svých soudech mýlit.
To, že jsme každej "ňákej" je fajn - ale jen potud, pokud sami sebe nebudeme považovat za neomylnou normu ostatním.
Všechno dobrý!-)
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 27.2.2002 > Gavríku - broučku. Tak ses dostal přesně k tomu ubohýmu a jedinej, kdo je tady primitivní - jsi Ty.Útočit proti někomu jako člověku je veskrze jednoduchý. Rozdíl mezi náma dvěma je v tom, že já nikoho neurážím jako člověka, nehodnotím ho jako člověka. Jsi záměrně sprostej a docela Ti to jde. Opruzená panna? Hm, tak to se Ti povedlo. Ha, ha. Příště urážej někoho, koho aspoň osobně znáš. A pokud mám ráda v literatuře spíše klasiku, tak je to věc mého osobního vkusu, do kterýho tobě zrovna,vůbec nic není. Jsi ubožák. A nic jinýho, protože jestli sis náhodou nevšiml, tak rubrika hodnocení autora jako člověka tu ještě jaksi zavedena není.
A když jsme ještě u těch kritik, že sem si nevšimla, že bys umělče, zrovna ty, psal autorům prózy své zasvěcené kritiky.
P.S. A nezapomeň že levou, je to jak vod cizího!
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 27.2.2002 > Víš co, Gavríku, tak do tý redakce pojď, pojď pomoct, hodnotit, můžeš se realizovat. Doufám jen, že máš dostatek volného času. A připojení na net zdarma.
<reagovat 
Gavrik (Občasný) - 27.2.2002 > Drahá beruško!:-) O tom, že útočit a urážet člověka je skutečně jednoduchý, jsi dokázala nejen právě teď vůči mně, ale už nesčíslněkrát před tím, než jsi mě znala, lásko!:-) A nic jiného jsem od slečny tvého vychování a intelektuálních rozměrů nečekal!:-) Pokud se ti dostalo z mé strany "urážek", pak právě a jedině na základě tvých předchozích a nesčetných slovních rekací vůči řadě zdejších kolegů. A jen jako reakce na ně, ty moje spanilá!:-) Rozhodně ne na základě toho, že bychom se osobně znali! Nestraš!-) Předpokládám tedy, podle tvého vyjádření, že panna nejsi, i když opruzená někdy určitě, jako každej!:-) A bezpochyby ten, díky němuž panna nejsi, má rád klasiku jako ty!:-)))) Čili znovu, lásko: nehodnotím tě jako člověka, páč na to nemám naštěstí osobní zkušenost, hodnotím tě a s rezervou, jen jako obsedantní autorku pro tebe zde tak typického slovního kanálu, kterým tak hojně častuješ a zaléváš ostatní kolegy: ubožák, sprostej, primitivní, neumělec atd., což jsou jen slepé náboje z tvého čistého, poetického a panenského(?) arzenálu divy zdejší bulvární poezie:-)
Přeji ti mnoho úspěchů ve tvé zdejší záslužné práci!:-) Budu tě s rozkoší sledovat na každém kroku! Tím si můžeš být jista!:-)
PS: Raději svojí pravačkou, než levačkou od tebe, nenasytná moje!:-)
<reagovat 
Gavrik (Občasný) - 27.2.2002 > Uklidni se lásko...tohle přece není o orgasmu!:-) Mně nic nedlužíš, mně jsi nijak neublížila...:-)
<reagovat 
Martina (Občasný) - 27.2.2002 > Nikol - poslala jsi mi avízo bez textu - jak vidím sem... a nakonec jsem ráda, že tu mohu trochu pročíst další názory...můj názor jsem Ti už napsala...nicméně nemám nic proti lyrice a tedy už vůbec né proti lásce a "vykřičení" jí světu :))), protože, jak to tu už někdo výše napsal... to opravdu je jistým motorem života. :O)
Text mne ale prostě nijak nevzal po stránce zpracování. To je vše a hodně štěstí!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter