Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dáma z kolekce Lino
Autor: Mishka (Občasný) - publikováno 14.3.2007 (17:57:10)

 

 

 

 

 

 

undefined

 

 

 

První rychlotest s linem ;)

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
orval (Občasný) - 14.3.2007 > Človeka aj naštve, že nevie o čom je reč...
<reagovat 
jawka (Občasný) - 14.3.2007 >

hm vieš lepšie veci a pravda je že i mne sa niekedy pači viac taký nedokonalý otlačok vyzerajú niekedy ďaleko zaujimavejšie len neviem či i teraz to tomu pomohlo zda sa mi skôr že tam nezanechalo nič také čo by zaujalo nejak obzvlášť

hm ale ja viem že ďalší pokus s linom bude lepši  


<reagovat 
 čtenář mishka - 14.3.2007 > jawka> díky za support a poradny nazor!
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 14.3.2007 >

Ctenar Min je neviditelny redaktor Minimalista.

Ja nehodnotim, uprimne se mi to zda chtene a ne citove


<reagovat 
Prokletí (Občasný) - 15.3.2007 >

Nene, já jsem tady... a přiznávám, že se mi na tom třeba právě hnutý štoček líbí, ta nedoválená černá plocha už míň... mimolenochodem mají lis už v každé druhé zákldce nebo se dá domluvit s liduškou, rukou nikdy opravdu kvalitní lino neuděláš, to je smutná pravda. Pokud bude tvář odtrytá, prosím, tohle samovolné skvrnění nebrat.

Každopádně bych to nezatracoval ;o) A měj mě ráda, herdekfilek


Body: 4
<reagovat 
čtenář Min... - 15.3.2007 > Správný terminus technicus je (obecně) tisková forma, ze které se bude tisknout (dřevo, linoleum, kov, kámen atd.). V literatuře se používá "deska" - např. dřevěná d., měděná deska atd. V polygrafii se používá (požíval) pojem "štoček" (tisková deska s obrazem vyleptaným do kovu, která je určená pro knihtisk = tisk z výšky. = i např.u linorytu můžeme použít tento pojem). Pro hlubotisk i tisk z výšky můžeme hovorově (obecně)použít i pojem "matrice" = to je forma s negativním tvarem výrobku, z ní lisováním apod. vytváříme výrobek, množíme výrobky - což plně odpovídá našemu problému. Slovem matricí nazýváme i průhledný podklad s kresbou určenou ke kopírovaní (v polygrafii). Ale to je už hraní se slovíčky. Jinak ještě doplním - kvalita tisku je jedním z určujících faktorů ceny grafického listu (pro sběratele). Proto např. hodně grafiků si náklady nechá tisknout u profesionálního tiskaře.
<reagovat 
 ich (Občasný) - 16.3.2007 > čtenář> No, díky za vyčerpávající přednášku, ovšem musím podotknout, že nebyla potřeba. Na termíny jsem bohužel háklivá, vzhledem k tomu, že je můj obor právě již zmíněná polygrafie, proto se omlouvám, pokud jsem se dotkla Vašeho ega svou nejapnou otázkou. Myslím totiž, že není zrovna vhodné mást nováčka takto zavádějícími pojmy.
<reagovat 
 čtenář Min... - 16.3.2007 > mamirka> Žádné mé ego není vůbec dotčeno, rád vysvětlím i terminologii, i když na termíny nejsem háklivý (spíše na výsledky výtvarného snažení), ale musíme být přesní. Termín matrice pro hlubotisk i tisk z výšky užívám skoro třicet roků bez problémů i mezi grafiky, jedná se o všeobecný pojem obecně používaný. Myslím si, že žádného nováčka nematu žádným zavádějícím pojmem, tomu nerozumím.
<reagovat 
 ich (Občasný) - 19.3.2007 > čtenář> Mě byly vtloukány do hlavy jiné pojmy (TIF, štoček, klišé …). Nemám školy umělecké, ale technické - z tohoto pohledu je pojem matrice nepatřičný. pokud je to ovšem zaběhlá praxe mezi umělci, pak se hluboce omlouvám (ale ozvat jsem se musela - nic ve zlém) :o)
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 25.3.2007 > mně se to líbí tak jak to je
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 8.4.2007 > ryj dal, ale tvoje sokoli oko a prst na spousti se zdaji v tento okamzik lepsi. jenze vsechno muze byt jinak ))))))))))))))))))))
<reagovat 
čtenář Min... - 14.3.2007 > Čistě technická poznámka: špatně vytištěná grafika. Při snímání matrice nebo při tisku se Ti matrice posunula (viz vpravo nahoře nebo vlevo nahoře - "stíny", pravé oko), dále - tisk je moučný - není jednolitě černý. Toto je nepovedný tisk, patří do koše. TIskneš ručně (např. lžící), nebo v lise?
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 14.3.2007 > čtenář> zmiňované "chyby" vím, ale mi se to právě zamlouvalo takto "nedokonalé" se "šmouhama", "moučným" tiskem...
možná budu jediná, testuju...

tisknu ručně (váleček)

a jinak s kým že mluvím? Prokletí? ;)
<reagovat 
 čtenář Min... - 14.3.2007 > Mishka> Ručně válečkem to nikdy dobře nevytiskneš, to bys musela být kulturistka. Zkus obyčejnou polévkovou lžíci, nebo třeba dřevěný hříbek na štopování apod. a tři místečko po místečku. Můžeš se o průběhu tisknutí i přesvědčit - jednou rukou přidržuješ papír na matrici, druhou papír opatrně nadzvedneš a podíváš se. Nejlepší je ale lis s válcem z tvrzené gumy, nebo knihařský lis. Při tisku s kovovým válcem se často matrice pohne a vznikají smyky. Tak pro začátek zůstaň u lžíce nebo u hříbečku nebo něčeho podobného. A není dobré dělat z chyby cnost.
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 15.3.2007 > čtenář> diky za dobre rady!

z chyby cnost jsem nedelala z neschopnosti vytisknout to lepe, proste takto se mi to fakt libilo. nejsem "rozmazlena" castym koukanim na linoryty, takze jestli MUSI byt tisk uplne cistounky ci ne me nejak moc zatim neovlivnilo a resila jsem to pouze dle sveho citu.

ted jsem ale zase moudrejsi a asi si to pohlidam vice. :)
<reagovat 
 Magid (Občasný) - 26.12.2007 > čtenář> Nebo knihařskou kostici.
<reagovat 
 čtenář Min... - 15.3.2007 > Mishka> Aha, rozumím. Grafika, jako reprodukční technika, se skládá ze dvou důležitých kroků: 1.- kvalitní zpracování matrice a její příprava k tisku; 2.- kvalitní tisk. Samozřejmě, že drobné úlety jsou mnohdy ceněné, ale to si mohou dovolit zkušení grafici.
Osobně jsem viděl dřevoryty P. Gauguina, jsou úchvatné, ale mě osobně velice ruší nekvalitní tisk černých ploch. Jenže Gauguin je Gauguin.....
<reagovat 
 ich (Občasný) - 15.3.2007 > čtenář> Předpokládám, že máte s linorytem zkušenosti, proto se chci zeptat, kde jste slyšel název matrice - v souvislosti s linorytem nebo tiskem obecně? myslím, že matrice slouží k něčemu jinému, než k tisku - třeba ke sleporažbě nebo tvorbě výlisků.
Jinak k obrázku: líbí se mi, jako seznámení se s technikou - využití předností a efektů.
Body: 5
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 26.5.2009 > "

."
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter