Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Můžete se jim divit?
Autor: romann (Občasný) - publikováno 22.2.2002 (11:29:15), v časopise 28.3.2002
božské myšlení je víření archetypy, klikni na mou hmpg
božské myšlení je víření archetypy, klikni na mou hmpg
Představy o vědě a realita vědeckého života je něco zcela jiného. Povídat si o úžasných výkonech horolezců v Himalájích a skutečně tam vylézt je také velký rozdíl. To chápou všichni, ale kupodivu se to netýká duchovnosti, ta je dosud hájemstvím romantických představ. Shrneme-li duchovní i náboženské knihy, upoutá nás ohromné množství informací, jen je těžké si pro sebe vybrat něco použitelného.
Nakonec to bohužel dopadne skoro u všech stejně. Zmatek v hlavě zůstane a duchovnost se zúží na snahu konat dobré, nejíst maso a zabývat se pohodlnými myšlenkami na odchod ze světa dějů, již se nenarodit a mít navěky ode všeho pokoj. Někteří se realizují přepisováním klasické literatury do svých knih, jiní alespoň přednášejí.
Pokud se vyskytne špatná myšlenka nebo pocit, rychle ji zaplaší. Tak narůstá v nevědomí hromada potlačeného balastu, který dobrou vůli občas přemůže. Jejich zjemnělé duchovní ego si stále vymýšlí, co by se mu líbilo, i když je to nereálné. Chyby druhých vidět umí, ale ty vlastní? Frustrace z nenaplněných přání jim dělá trochu bolest. Proto trpí ale nakonec rádi, je to jakási oběť zlému a ne-duchovnímu okolí.
Duchovnost se spíše stává hobby pro seberealizaci a něčím, čím se dá vyniknout nad neznalé materialisty. Na stáří i toto utichá a již se téměř neliší od ostatních lidí. Poznat skutečného Boha či nirvánu se jim sice nepodařilo, ale prožili to v knihách, a alespoň nějakou naději přece jen mají.
Můžete se jim však divit? Jaký byl jejich přístup, takové mají výsledky. Boha nelze obelhat. Není tím senilním dědečkem na mráčku, který občas zahrozí, ale nikdy nám nic neudělá, protože nás přece tak miluje. To jen nehody a náhody nám kazí život, také ta hrozná politika.
Podvědomě jako by tušili, co by je čekalo, kdyby se jejich duchovní proces opravdu rozběhl. Vždyť je nakonec nikdo nekritizoval, mnozí jim přikyvovali. Kdyby opravdu byli vedeni dobrým guruem, nebo božskými silami channelingem, tak pohodlně by z toho nevyšli. Poznali by, že duchovnost je v první řadě odhalování toho, co úzkostlivě skrýváme v nitru duše. Udělalo by se jim z toho zle. Projevit skryté, tu nešťastnou 13. komnatu, prožít a vyčistit, tj. odmítnout nečistotu. Jenže takových Augiášových chlévů máme v sobě spoustu a čistit jeden po druhým zabere moc času a bolí to strašně.
Už by si nemohli dělat, co by chtěli. Měli by Učitele a ten vidí každou chybu, slepotu ducha. Poznávali by, že mnohé je zcela jiné, než si mysleli či chtěli. Již by si nemohli vymýšlet co se jim hodilo a věřit tomu. Kdepak poznat, že Bůh je daleko větší, vzdálenější a zcela Jiný než by chtěli… Bylo to i v bibli, ale nevěnovali tomu pozornost.
Myšlení ega nechce přijmout nekonečnou složitost Všeho. Zážitky Velikosti božského vědomí by byli zcela ohromeni, šokováni. Tam není žádný klid, oni pracují a rychle a na mnoha místech a v mnoha časech současně. To už není lidský svět, volali by s touhou po přízemním a nevědoucím. Nekonečnost, Věčnost a Dokonalost Boha je přece jen silná káva.
A Vševědoucnost? Kdo ji opravdu chce? Nechat si vytlačit z rozhodování své myšlení nevyzpytatelným nadvědomím, kdo o to stojí? Iluze jsou tak lákavé, brát svá přání jako realitu a i když se to trochu nedaří, přivře se oko. To Bůh nemůže. Proto bylo v dějinách mystiků tak málo.


Poznámky k tomuto příspěvku
stín (Občasný) - 22.2.2002 > Připadá mi to moc zajímavé. S pasáží věnovanou 13. komnatě a jejímu vyklízení se téměř ztotožňuji:)
Díky, Romanne.
Body: 5
<reagovat 
čtenář Saša - 22.2.2002 > Veľmi dobré a pravdivé. Akoby som čítala sama o sebe.
Len malú poznámku:nejíst maso,to nie je len preto, aby so sama sebe tlieskala, aká som dobrá alebo duchovná, ale načo zbytočne ubližovať zvieratám?
Body: 5
<reagovat 
hyperbolik (Občasný) - 22.2.2002 >
Body: 3
<reagovat 
romann (Občasný) - 22.2.2002 > neuvěřitelné, taková chvála, to jsem nečekal. když jíš maso, vždy si uvědomuji, jak jsem agresivní a už to léčí. nejíst ho znamená pokrytectví, jako bych řekl já jsem bez hříchu...
<reagovat 
Martina (Občasný) - 22.2.2002 > Souhlasím nemůžeš prozřít a pochopit, cítit, vnímat, vidět ...- dokud nesejdeš do "pekel" sebe sama - bolest je to mnohdy strašná, ale stojí to za to prozření. :)
Body: 5
<reagovat 
čtenář Olina - 22.2.2002 > :) to je úsměv. jako pozdrav.
Nikdy mě to tak nenapadlo o tom mase. Něco na tom je. - Ale asi jak pro koho, Romanne.
<reagovat 
čtenář Olina - 22.2.2002 > jo - to jsem Ti ještě chtěla říct - že vlastně jedny z důvodů, proč jsem si DOVOLILA koupit tu koženou bundu, bylo právě TOHLE - že jsem si říkala, že bych si ji nikdy předtím nekoupila taky proto, abych si připadala ta děsně čistá a HODNÁ -ale je to všechno o míře a dosavadních zkušenostech, minulosti, neřekla bych, že je tp nějak obecně platný...
jo, bylo to ono, to je zajímavý :)
<reagovat 
three mile smile (Občasný) - 23.2.2002 > tak nevím, bible taky říká něco o tom, že nemáš soudit, budeš souzen.. a tenhle článek mi připadá jako drsné všeobecné odsouzení všech lidí. všech, kteří zrovna nedělají chaneling nebo nemají osvíceného gurua. nebudu se v tom nadále pitvat..
ještě mě zarazilo - bůh je daleko vzdálenější? tak tohle ve mně ale opravdu automaticky evokuje představu vzdálené oddělené bytosti, a může být sebevětší a sebejinačejší než stařeček na obláčku.

<reagovat 
Martina (Občasný) - 23.2.2002 > three mile smile > promiň, že do toho vstupuji asi chceš odpověď od romanna (a snad Ti i odpoví), ale zaujalo mne co zde píšeš - souhlasím nemáš soudit druhé, ale posuzovat jejich a nakonec i své činy a v tom je dost velký rozdíl -a pokud jde o Boha jistě: "vzdálený", "oddělený", též skoro souhlas, ale jde o to, že je tak vzdálený a oddělený, jak to cítí daný člověk..."směrem k němu" a chci podotknout, že osobně se channelingem jako takovým vpodstatě nezabývám.
<reagovat 
romann (Občasný) - 25.2.2002 > three mile - až ho prožiješ, pochopíš...
ALL: Přes víkend jsem připsal pár vět, ale už je to dost ostré...:

Jak vysvětlit, že tak málo duchovních lidí nikdy božské neprožilo, ač to není problém?
Počátek pravé duchovní práce není ve stálém zlepšování harmonie jak by rádi, ale vynořují se problémy.
Nejen theologové, ale i osychologové a filozofové se brání do hloubky poznat svůj obor do hloubky.
Vše je u Boha vidět, jak je to jiné a není kam uhnout očima.
Také prožití Věčnosti nahání strach být Tam nenávratně stržen.
Každý žije ve vlastním dosti pohodlném světě představ a mezilidská komunikace je plynulým ovlivňováním těchto světů. Na tuto pevnost je každý hrdý a snaží se ji co nejlépe přizpůsobit svým potřebám. Ultraradikalita mystiky je v tom, podívat se na tento svět z ohromujícího božského nadhledu a vidět jeho sebeoklamávající malost a naivitu.
Žádný člověk se nemůže rovnat Bohu, šok je neodvratný. Buď pak potlačí vzpomínku a bude se snažit upravit svou pevnost, nebo ji nechá rozpadnout. To je však vyjímka.
Transformační proces není žádná selanka, vytíží každého do maxima.
Problém není zažít Boha, ale v tom, že o to není vážný zájem.


<reagovat 
centaur (Občasný) - 25.2.2002 > Romann: Nejen theologové, ale i osychologové a filozofové se brání do hloubky poznat svůj obor do hloubky.
Podle čeho tak soudíš?

Jinak článek celkem rozumnej, na druhou stranu nic nového pod sluncem, ale dobře žes to napsal.
Chystám se na tu tvou knížku, co máš na internetu (těch 40 str.) a pak ti odpovím na ty otázky, nejvíc mě zajímá ta dvanáctá: jak poznat, že to není sugesce? To mi přijde nejdůležitější, protože kdykoli mluvíš o tom, že channelista se dívá na věci z Božského nadhledu, instinktivně tomu nevěřím a pochybuji (svádím na autoseugesci).
<reagovat 
romann (Občasný) - 26.2.2002 > centaur- protože by poznali daleko víc než znají. Pokrok v těchto oblastech je na rozdil od techniky směšný. V meditaci zažiješ jak je vlastně vše již hotovo, tihle vědci se ti zdají usměvně hloupí....
Stranek tam mam daleko víc, těch 40 je jen vyběr. Poznáš to podle kvality, zjištuješ věci, které jsi neznal ani znát nemohl,
<reagovat 
čtenář felicitae - 7.3.2002 > Bez komentare. Mluvi to samo za sebe
<reagovat 
Čtenář - 7.3.2002 > zapomnela jsem tam dat smajlik. Tak az ted
Body: 5
<reagovat 
čtenář Pehara - 21.4.2002 > Přátelé,když už máte jak vidím zájem o zkoumání lidských hlubin,dovoluji si doporučit k vaší pozornosti knihu,která rozhodně stojí za přečtení: Miguel de Ruiz-Čtyři dohody . Až na závěrečné ,,modlitby" skvělé čtení ... ;-)
<reagovat 
mangal (Občasný) - 16.6.2002 > To o tom mase-to je trochu legrační-říkat-kdo nejí maso,tak si musí myslet,že je bez hříchu .Jako kdybys řekl-zabíjím lidi-kdo nezabije člověka,tak si myslí,že je bez hříchu,proto je správné zabít alespoň jednoho člověka za život.Divné,ne?
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter