Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Zrawá rada lékařská 6 z kolekce Sana Consilia Medica 1771
Autor: Skafloc (Občasný) - publikováno 15.6.2007 (12:47:44)
Pokračování>

Proti noční fantazý, mocý v které člowěk w noci chodí, a co se mu zdá, činiti chce (Noctambulatio)

 

1.      Užitečné jest takowému žily otewření, neb baňek postawení, a nohau v teplé wodě kaupání.

2.      Potřebné jest jej prutem na lůžko hnáti, aneb wodau políti, aby ze sna procýtil, a k sobě přišel.

 

 

Proti nočnímu dáwení (Incubus)

 

  1. W této nemoci zdá se lidem, jakoby je we spaní něco přilehlo, a dáwilo, tak že se ani pohnauti ani křičeti nemohau: ale to jest přirozená nemoc, pocházející jednaz z přeplnění žaludka, jednak z plnosti krwe, jednak z tvrdých pokrmů, jednak z chladné postele.
  2. Takowým jest potřebný lafýř na dáwení noční.
  3. Essentia amara.
  4. Žily otewření.
  5. Mají antispazmatický prášek s bílým zlatým práškem smíšený v piwoňové wodce užíwati.
  6. Mají subtylných, lehkých pokrmů užíwati, a twdrých, a chladné postele, i ležení hore znaky se warowati.

 

 

Proti smradlawé prašiwině na hlawě, a chrastám

 

  1. Zhání je zelina koliandrowá na ně přiložená.
  2. Wysušuje a hojí je zoft cytronowý na ně pomazaný neb rojowníková wodka na ně potřená.

 

 

Proti holé hlawě

 

  1. Umýwej hlawu wodkou z obecní cybule, neb z modrého lilium, neb rozmarýnowou wodkou, bude brzy wlasy ozdobena.
  2. Lopuchowý kořen we wodě wař, do ní málo octu winného wlej, a často hlawu umej.


Poznámky k tomuto příspěvku
ultrainfernal (Občasný) - 15.6.2007 > To je jak ze zápisníku Jakuba Vandrovce :o))
Body: 5
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 15.6.2007 > Začínám z toho mít pocit, že bych měl -jen tak pro jistotu - chodit s otevřenými žilami.
Body: 5
<reagovat 
 Skafloc (Občasný) - 15.6.2007 > Ondrej Kern> No, to každopádně... a v tom minulým díle o vzteklině mě nejvíc dojalo vymývání rány kohoutím hownem  eště že se nepatlalo na smradlawau hlawu
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
1 2 3 4 5 (6) 7 8
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter