Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
sakata z kolekce lacrimosa
Autor: kráčajúca (Občasný) - publikováno 8.7.2007 (21:27:46)
další>

-       Kristínka. Do piče. Teba som nevidel už asi mesiááác.

 

A vrazil nonšalante ku mne na dámy. Usmiala som sa.

 

-       Haj. Čo oslavujete?

-       Kristínka mojaaa. Jeb na to ti hovorím. – zavrel mi vodu a zobral mokré ruky do tých svojich. – Poď na jedného.

 

Dušan za triezva skoro nehrešil. Takto som ho tipla  na 3/4 litra tvrdého.

 

      Na izbe bolo zopár neznámych chalanov plus dve baby, jedna z nich Dušanova frajerka. Tá druhá sa na mňa vďačne usmiala. Opätovala som.

 

-       To sú externisti – povedal môj únosca a nalial vodku.

-       Brzda došla. Na zdravie.- na tejto izbe ma to vlastne ani veľmi neprekvapilo. Študenti nie sú takí bohatí aby si mohli dovoliť kupovať nealkoholické nápoje.

-       Tak jo. Na zdravie.

 

 

Bol to blbý deň, Angie v Blave, ešte som nič nejedla, Dušan sa pohádal s frajerkou a nápadne ma držal dlhšie ako mal. Bolo to jedno. Lieh príjemne pálil na jazyku. Popraskaných perách. Raz. Dvakrát. Prestala som počítať. A ten chudý, čierny, ktorému som zabudla meno sa okolo mňa stále obšmietal a rozprával čosi veľa o Sakate, olympiáde a podobných kravinách. Tak som teda prikyvovala a snažila sa tváriť, že akože áno. Tváriť sa, že akože áno mi nikdy moc nešlo, čo potvrdil Čaba, keď si k nám prisadol.

 

-       On je člen olympijskeho výboru. – usmial sa. Obzrela som si ho. Veľký chlap. Mierne strnisko. Okrúhla tvár.

-       Aha. -  

 

A keďže neviem, čo znamená byť členom olympíjskeho výboru, tak som sa spýtala, že

 

-       Čo to znamená byť členom olympijskeho výboru?

 

A ten chudý čierny mi opäť hovoril o Sakate a ešte čosi a ja som mu opäť nerozumela, ale ďalej som prikyvovala. A on bol zo mňa šťastný a dlho sa mi zadíval ako králik do tých mojich, kým z neho vyšlo, čosi ako:

 

-       By si sa páčila M.

-       Hej? – Odpila som si.

-       Hej, on je na také inteligentné baby.

-       Tak jo.

 

Potom mu prišlo zle a utekal na záchod. Čaba chvalabohu ostal a dolieval. Mal hnedé oči. Temné a hrejivé. Naklonila som sa k nemu.

 

-       Kto je to ten M.?

 

To ho rozosmialo. Dušan si nás nevšímal. Potichu zazeral na frajerku.

Čaba ma oboznámil s vecami, čo mi ušli a že M. vyhral zlatú niekde na majstrovstvách a ešte čosi so slalomom a lyžami. Na takého veľkého chlapa mal tenký, trocha nateplastý hlas. A možno to robil ten maďarský prízvuk. Každopádne mu veľmi pristal. Asi by som mala čosi povedať.

 

- S tou mojou inteligenciou to teda až také vážne nebude - hrozne sa mi páčilo ako sa usmieval - a čo to znamená, že člen olympijskeho výboru?

 

Naklonil sa ku mne.

 

-       Nooo tak ti poviem. 60 000 mesačne.

-       Hahaha. To mi mohli hneď povedať. A nevieš? Je slobodný?

-       Neviem. Ale ja som. A podnikám.

 

Pohladila som stoličku medzi nami. Pochopil a prisadol si celkom ku mne.  Usmiali sme sa na seba ako malé deti.

 

-       V čom to podnikáš?

-       Vyrábam fľaše pre Alláha.

-       Aha. A vrátili ti už čosi? S nie celkom takým odtieňom ako vrchnosť povolila? Volajú to tuším Alláhová zeleň. Človek to trocha preženie s oxidom meďnatým a sú schopní obratom vrátiť celú dodávku.

 

Pozrel na mňa trocha udivene. Potom kývol, že nie.

 

-  Konvertoval si.

-       Igen, konvertovala. Som teraz mohamedán, ľahšie  s nimi takto komunikuje. Ako?

 

 

Ako stále. Som inkarnácia Sherlocka.

 

-       Podľa amuletu.

 

 

A náhle atmosféra zamrzla a on mal v tvári diaľky a bolo ticho, kým nezačal:

 

-       To mi dal jeden chlap, keď umieral. – som nevedela čo povedať a tak som nehovorila, kým pokračoval – Bol mi ako brat.

-       Vojak?

-       Igen. Pobrežie slonoviny.

 

Zamrazilo ma. Spomienky. Hŕby spomienok na jediného muža. Čaba potom opäť rozprával o Alláhovi, Dušan ležal na frajerke a ona mala pohľad voskovej bábiky a len tak pod ním ležala a ani nežmurkala a Dušan plakal a Čaba mi hladil koleno. Všetko tak jednoduché a absurdné, že sa to prestalo zdať skutočné. A Dušan bol prvý, čo to nevydržal a sadol si na ňu, triasol jej plecami, slzy mu tiekli ako hrachy a hovoril ticho a rýchlo. Vyzeral asi tak, ako som sa ja cítila.

 

-       Kurva ako ťa milujem. Povedz, prečo? Do piče. Ja som nikdy nikoho neľúbil ako teba a ty si s ním jebala, do piče.

 

 

A ona nič nevravela. A on si na ňu opäť ľahol a všetko ako predtým. Dookola.  Bolo mi zle.

 

-       Idem na záchod.

 

Som povedala a dvihla sa. Chytil ma za ruku.

 

-       Číslo 512.

 

Pohladila som ho po tvári. Určite vedel, že viac neprídem - napadlo mi ešte pred tým ako som si ľahla oblečená do postele a čakala na strop.

 

Padal nekonečne pomaly.



Poznámky k tomuto příspěvku
Joockey (Občasný) - 9.7.2007 > to neni špatný!
Body: 4
<reagovat 
mephisto (Občasný) - 10.7.2007 > divné?Ale povabné zároven
<reagovat 
Antiutilitaristka (Občasný) - 15.7.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
0 (1) 2 4 5 6 8
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter