Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky konečná z kolekce lacrimosa
Autor: kráčajúca (Občasný) - publikováno 12.7.2007 (14:42:15)
další>

     A čo s tými jazvami – pýta sa ma – čo s tými jazvami?

 

      Neviem – odpovedám. Hladí moje stehná a plače. Rovnako by sa mohla volať Mária Magdaléna, nevolá sa tak, vlastne je to jedno, o chvíľu sa na to všetko budeme snažiť zabudnúť. Mokro na mňa pozrie, kým ja uhýbam pohľadom.

 

-        Prečo?

 

Už som na vo dverách, keď sa to pýta. Neobzerám sa, len skláňam hlavu.

 

-        Pretože tam to nevidno.

 

 

 



 

 

 

-  Tak čo podnikneme počas nášho posledného dňa? Mohli by sme ísť k Váhu. Ty rada chodíš k Váhu. Oprieme sa o seba na moste ako v tej scéne z Titanicu a ja budem Leonardo a budem ťa držať za prsia. – nepamätám si tu scénu. Vie, že mám program, tak neodpovedám. Tlačí ma čas.

 

A ona to má prepočítané. Rozpráva sa so mnou krajšia ako kedykoľvek predtým a pohybuje nohami na centimeter presne. Možno som ju len dlho nevidela. Vie to a baví sa o pekingských kačkách na masle.

 

-        Červenáš sa.

 

Nečervenám, ale aj tak sa ukradomky chytím za líca. Nemala som jej povedať, že chodím s babou.

 

-        To preto, lebo takto necudne ma ešte nikto nebalil. –  ďalej nedvíham hlavu a ona sa hlasno smeje a pohybuje tými nohami. Vzdávam to a pristupujem na jej hru– Akej farby máš nohavičky?

 

Pozerá mi do očí a pomaly ich rozťahuje. Ružové. Nie je čo dodať, opäť dýcham, skláňam sa a snažím sa to dopočítať.

 

-        A ty?

 

Usmievam sa a odvrknem, že pánske slipy.

 

-        Kokoti to majú jednoduchšie, všetko naj?

-        Hej, tie. – odpovedám - A teraz už buď minútku ticho Angie.

 

Vstáva. Chvíľu sa tvári, že sa prechádza. Potom stojí pri okne a tvári sa, že rozmýšľa. Potom sa na mňa uprene pozerá a vyzerá, že ju prestalo baviť to ďalej odďaľovať.

 

-        Čo sa stalo, kým som bola v Blave? – znie to naliehavo, ale som skoro pri konci, tak ju nechávam chvíľu čakať, potom odvrknem, že nič a že prečo sa ma pýta také veci.

 

 

-        Pretože sa vrátim a všetci chlapi na plagátoch majú vydlabané oči. A z mojej najlepšej kamarátky je lezba – hovorí čím ďalej tým tichšie a ja si čím ďalej tým viac pripadám ako v trápnom americkom filme.

 

-        Nič. – odpovedám už trocha jemnejšie. Neverí mi. Mením tému.

 

-        Umrela Betka.

 

Sadá si blízko mňa na posteľ.

 

-        To je tá z izby, čo jej vybrali maternicu?

 

Prikyvujem. Pohládza mi rameno, kým ja pokračujem

 

-        Keď som vtedy na jeseň odchádzala z oddelenia tak ju brali naspäť na sálu. Neboli si istí, či to je von celé a tak jej vyoperovali celé podbruško. Všetky ženské orgány. Pre troma týždňami jej našli ďalší nádor tentokrát v prsníku. Odrezali jej ho a za pár dní umrela. – rekapitulujem dnes už asi desiaty raz.

 

-        To je strašné takto umierať.

 

-        Hmmm. To sa stáva – hovorím a vstávam aby som sa prezliekla – chýbalo jej tak málo, aby ju dorezali do anjela. – snažím sa odľahčiť, , keďže je Angie podozrivo ticho. Potom sa otáčam. Pozerá mi na nohy. Je to nekonečný čas, kým sa obe spamätáme a ja sa zakrývam.

 

-        Čo si to urobila preboha? Tebe už vážne jebe? – kričí a trhá mi šaty z rúk. Myslím na to, že by som mala cítiť hanbu. Alebo hnev. Alebo plakať. Nič z toho sa nedeje mám stále pocit, že nič necítim.

 

 

-        Ja...  nič necítim.

 

Hovorím nahlas. Opäť ticho. Čakám, že bude kričať, ale ona mi  podáva šaty a čaká kým sa oblečiem. Trasú sa jej ruky.

 

-        Si blázon. Si kurva blázon. – opakuje dookola. Vlhnú jej oči. – Čo do piče myslíš tým, že nič necítiš? – potom vstáva a dáva mi facku – Toto si cítila? – pýta sa. Dvíham bradu, líce ma páli. Ona ma rýcho objíma.

 

-        Áno. Toto áno. – hovorím  - musím ísť. Mám rande.

 

Drží ma pevne a odmietavo krúti hlavou. Potom sa pýta, či o tom tá moja frajerka vie. Odpovedám nie, náš vzťah má tri týždne, frajerka odchádza za prácou do Prahy, ja do Francúzska. Angie ma zviera stále silnejšie. Je mi jej ľúto. Sľubujem, že o chvíľku som späť. Že sa idem iba rozlúčiť. Nakoniec ju od seba odstrkujem násilím. Nikdy som ju nevidela na kolenách. Podávam jej ruku. Odmieta. Hlboko vzdychnem a ešte raz sa skontrolujem v zrkadle.

 

-        Už to nikdy neurobím Angie, keď prídem, tak sa o tom porozprávame, dobre?

 

Vyzerá  nepríčetne. Hladí mi sukňu, ale už ma nedrží.

 

-        Čo sa stalo, kým som bola v Blave? – pýta sa

-        Nič – odpovedám.

 

Neverí mi.



Poznámky k tomuto příspěvku
mephisto (Občasný) - 16.7.2007 > trošku nesúrodé

<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 16.7.2007 > ten formát bez uvozovek mi opravdu dělá problémy, ale to bude i tím, že nejsem už tak zvyklá na Slovenštinu. Jinak mě to bavilo. jen poznámečku, teď i v minulé části jsi několikrát za sebou použila potom, možná je to úmysl...
Doporučil 
<reagovat 
 kráčajúca (Občasný) - 16.7.2007 > Lamarski> :), ono to je viac problemom mna ako slovenciny tie odrazky - nejak sa neviem prinutit pisat ako normalny clovek, potom mi to skratka nemysli.. , ale beriem, vycitku, ze to posobi hadam menej prehladne

robilo ti to problemy, ale precitala - za tuto poznamku dakujem
<reagovat 
mephisto (Občasný) - 16.7.2007 > trošku nesúrodé

<reagovat 
 kráčajúca (Občasný) - 16.7.2007 > mephisto> retrospektiva, alebo pribeh - specifikuj pls cast, v ktorom si sa zacal stracat - ď
<reagovat 
mephisto (Občasný) - 19.7.2007 > je to taký prezentovaný vnútorný dialóg s retrospektívou možno vlastných, možno fiktívnych zážitkov......trošku škoda že chlapov všeobecne vo svojich príbehoch degraduješ na k.....v :-) keď nám sa všeobecne babské hrátky ľúbia
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
0 1 2 4 (5) 6 8
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter