Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Mlčení
Autor: drfaust (Občasný) - publikováno 6.8.2007 (09:11:21)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

Mlčení

 

 

celý říjen
otáčím listy pozpátku,


převrácený jazyk

– jako bych mluvil,
polykal.

 

 

Kdo umí vstoupit příběhy,
zamknul se ve mne.

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
tichotam (Občasný) - 6.8.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
Květoděj Šmatlák (Občasný) - 6.8.2007 > nene, doktore ...
Body: 1
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 6.8.2007 >

pěkný


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Barča (Občasný) - 6.8.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Čtenář - 6.8.2007 > to je možné...asi. Ale v podstatě mi to potvrzuje, co už jsem řekl. Ta jazyková finesa mi spíše "háže" ono broušení a vybrušování, ale to, co mně chybí, je silná konkrétní reflexe, nikoliv preciznost. V některých případech mně ta precisnost spíše nudí. Tedy v případech jako je tento: máme tam finesku, ale zbytek je průměr. Ale to jsme zase na začátku, ty jsi spíš pro, já k tomu mám chladnej postoj. :)
<reagovat 
 Čtenář - 6.8.2007 > čtenář> ŠS
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 6.8.2007 > **
Doporučil 
<reagovat 
pomerančová (Občasný,Redaktor) - 6.8.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
pomerančová (Občasný,Redaktor) - 6.8.2007 >
<reagovat 
sojka (Občasný) - 7.8.2007 > *
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 7.8.2007 > Zajímavě napsané:-)
Body: 5
<reagovat 
Irena s racky (Občasný) - 7.8.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
susa (Občasný) - 7.8.2007 > Byť mi "zamknul se ve mne" přijde zatraceně strnulé.
Body: 5
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 7.8.2007 >

S oběma souhlasím i ne.

Vůbec mi nevadí neoriginální začátek a precizní, prostý pokračování. Naopak takový věci bývají často nejúčinnější a tak.

Jenomže potom přijdou poslední dva verše a nad těmi se pozastavuju.

Dám 4D, ačkoli pro mě úplně přesně to je 3.5/D - jenže tři by bylo nespravedlivě málo.


Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
rohe (Občasný) - 7.8.2007 > nějak mi vadí ta lokace do října.. která to směřuje k jistému směru interpretace :-) jež se mi zdá být mělký,  těžko pak hledat hlubší vody..(ale možná je to jen můj problém) co je fajn je ten pocit vytržení co mám ze všech tvých textů, jakási extatičnost skoro barokní v kombinaci s infikací jazykovou tématikou ..  chybí mi tam ale větší  přesah do hloubi jazyka, větší zkrat.. jakoby druhá a třetí sloka říkaly téměř totéž.. zdá se zůstáváš zde na povrchu efektu podzimního/pozdně letního sentimentu.
Body: 5
<reagovat 
 Irena s racky (Občasný) - 8.8.2007 > rohe> Myslím, že ne. Ten text přes ten říjen není přírodní. Je to přístroj z nablýskané oceli, je to ryze lidská konstrukce. Ale jestli chceš přírodu... etymologizuj ten říjen :))
<reagovat 
michalie (Občasný) - 8.8.2007 >
Body: 5
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 8.8.2007 > Zvláštní pocit..bez děje
Body: 5
<reagovat 
markýza andělů (Občasný) - 9.8.2007 > Zvláštní...doktůrku...
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 9.8.2007 >
Body: 5
<reagovat 
rtymá (Občasný) - 10.8.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 10.8.2007 >
Body: 4
<reagovat 
skold (Občasný) - 10.8.2007 >
Body: 4
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 10.8.2007 > Vida, Faust je zpátky.
Na druhé přečtení docela líbila.
<reagovat 
Regio (Občasný) - 11.8.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 12.8.2007 > magická nehybnost...ukládám, zaujalo velmi...Líbí se mi právě ten předěl před posledním dvouverším, jakoby z toho volného plynutí a vizualizace obrazu musel člověk klesnout níže, do sebe, aby si to celé uvědomil...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 6.8.2007 > Mám s tím problém. Jednak mám pocit, že je tam drobná chybka typu mne/mně, ale to mně zas tolik nevadí. Spíše mě provokuje, negativně, ta slušná básnická atmosféra podaná jaksi příliš otřele. Už první verš "otáčím listy pozpátku" - příliš fádní, bez "vůně" konkrétna, originality nebo jednotlivosti. Vítězí to obecné nad tím jednotlivým.
3-4
<reagovat 
 Irena s racky (Občasný) - 6.8.2007 > Šílená svině> To není chybka. Zamknu se v pokoji / zamknu se do pokoje.
Nebo dokonce zamknu se v (čem) ložnici / zamknu se v (co) ložnici. Pravda to druhé je takové starodávné... ale právě to pěkně sedí s tím tvarem mne (a ne mě). Že jo.

A jinak souhlasím i nesouhlasím. 3–5.
<reagovat 
 jeřáb (Občasný) - 7.8.2007 > Irena s racky> ha ha, 3-5 bodů bych taky dovedl dát a nestálo by mě to víc než dvě sekundy přemýšlení. protože na 3-5 bodů to skutečně vidím, ale teď kolik přesně, ptám se sebe?
<reagovat 
 Irena s racky (Občasný) - 7.8.2007 > jeřáb> Irena sice tohle nedělá, píše si svoje docela obyč. písničky, ale je to g morrovo téma. Proto se mně to hodnotí hodně špatně. Nelíbí se mně to proto, že to mluví o tom? Pamatuju, zejména na Písmáku, kolik lidí dostávalo tipy za to, že v básničce se mluvilo o tulipánech a tulipány já prostě zbožňuju.

Nechci se z toho vylhávat čtyrkou průměru.

Když se budu taky ptát sama sebe a budu vědět, že musím dát číslo, dám pět. Ale nikdy si nebudu jistá. A dělají to poslední dva verše, že si nejsem jistá.


<reagovat 
 Irena s racky (Občasný) - 7.8.2007 > jeřáb> a asi už čtu hodně po svém, když v tom vidím absurdní dotažení teze, že mlčet je opak od mluvit. opak od mluvit může být jenom mluvit pozpátku nebo mluvit dovnitř.

a nebo je opak od mluvit poslouchat?
<reagovat 
 jeřáb (Občasný) - 7.8.2007 > Irena s racky> 

opakem mluvit je mluvit pozpátku. o tom si báseň přečtu!

 

já dám ten průměr z toho rozmezí. pro mě tomu chybí odvaha vložit nějakou lidskou omylnost. ale má to takový chladný styl

Body: 4
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 12.8.2007 > Irena s racky> velice zajímavá úvaha, děkuji za ni...
<reagovat 
touha (Občasný) - 13.8.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Bix (Občasný) - 17.8.2007 > Záhadná.
Body: 5
<reagovat 
zase zkrvák (Občasný) - 22.8.2007 > mám tvou knihu...
Doporučil 
<reagovat 
ulita (Občasný) - 13.9.2007 > a V. je ráda že L. žije...no vážně.
<reagovat 
Palec (Občasný) - 7.10.2007 > Fauste raději mlč.
Body: 1
<reagovat 
Šedo (Občasný) - 19.1.2008 >
Body: 4
<reagovat 
Hedviga Bavorova (Občasný) - 6.5.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
Severka (Občasný) - 7.5.2008 > Zvláštní atmosféra...vyvolávající ticho...;)
stačily by mi čtyři řádky na výbornou miniaturu;)

"celý říjen
otáčím listy pozpátku
- převrácený jazyk
zamknul se ve mě"

ale nechci Ti do toho kecat;) *
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 7.5.2008 > díky za zastavení
<reagovat 
vlna (Občasný) - 20.5.2008 > tak už dost mlčení :-) otevři už ten nacpaný šuplík a potěš své fanynky
Body: 4
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 20.5.2008 > zatím je stále zamknuto :-)
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 1.7.2008 >
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
#posledny (Občasný) - 30.6.2009 > hou...silne
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
#posledny (Občasný) - 30.6.2009 >
<reagovat 
#posledny (Občasný) - 8.8.2009 >
<reagovat 
invisible (Občasný) - 11.10.2009 >

... zamknul se ve mne... ve smyslu do koho? protože jinak by asi mělo být zamknul se  ve mně (v kom)....

 

jo, říjen je zrádný měsíc, protipól února, svým způsobem stejného druhu zrada...


Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 11.10.2009 > To s tím pádem, to záleží víc na tobě než na mně :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter