Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Mí srpnové; senoseč v půlkruhu slepého srdce
Autor: mara (Občasný) - publikováno 30.8.2007 (10:49:20)
 

 

 

První den rozsévání:

 

Tratoliště nebe

přehnulo se přes okraj náhonu

- naběhlá žilka žhavého vosku

vydlabaného z mrtvých úlů včerejška


Z oprýskaných zdí drolí se úsvit...

předu kámen a sálající popel


---- nelením ----


opisuji stružkou úsměvu diagonálu

jež trhla uzdou ticha



Druhý den rozsévání:

 

Nad korouhvemi vzdálené smrčiny

žnec noci, po kolena mlhy a bláta nočních dešťů,

chopil se svého povřísla


Přezrálé svahy jsou zpité vůní řebříčku

který jsi včera se smíchem rozemnula

mezi hladinami svého těla

smíchala spolu s oddenky hvězd

a zašila do lemů

starých košilí




Podvečer v Albrechticích:


Nahmátla pod hladinou vlašťovčí křídlo

a naklonila k sobě obě zrcadla

tečnou dozvuku kaverny


Užaslýma rukama vířila vodu, tak

že se temně průhledné štěpy větví

slily v jediný

oslnivě bílý lept slunce



Čtvrtý den; Richardovi:


Dám ti sen o hvězdách...

V souhvězdí Persea

vidím jejich půl a půl tváře


                              A že dnes v polích

sáhl sis na svou nevratnost

a zásah do srdce byl tvým jediným přáním

- říkám: nechť hvězdy jsou ženci, nikoliv rozsévači...

a naše slepé tváře

                                  klasy nadosah














Poznámky k tomuto příspěvku
rohe (Občasný) - 30.8.2007 > s poklonou
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
.......... (Občasný) - 30.8.2007 > :) Markétka ... moc fajn
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 30.8.2007 >

hodně patetické .. ale věřím, že slepé srdce to tak cítí .. Albrechtice v Jizerských horách? :-) člověk žijící v přírodě píše jinak a lyričtěji  než městská pragmatická krysa :-)


Body: 5
<reagovat 
mara (Občasný) - 30.8.2007 > d) ...a nemohu za to, že "civilnost a hulvátství" se na literárních serverech "stává preferovaným dogmatem" (jak to onehdá hezky a trefně vyjádřil jeden z mých přátel)


<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 30.8.2007 > mara> to si nemyslím, Maro ( pěknej jeffersovskej nick )nejsem tu moc dlouho oproti jiným, ale co si pamatuju tak právě poetika, ve které se proklubala ven tvoje básnička se na totemu jeden čas dost nosila, právě tahle poetika byla trochu dogma.

Myslím nicméně, že tady na totemu už došlo k jisté poučenosti v tom, že tu není žádná kohorta příznivců nějakého stylu, ale zkrátka že se čte konkrétní báseň.

A právě -jde o to jaká silná a jaká slabší místa má ten který text, podle někoho druhého. A to si už samozřejmě přeber dle svého naturelu.

Tož tak
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 30.8.2007 > Nahmátl jsem pod hladinou vlašť ovčí křídlo .))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 30.8.2007 > Líbila se mi.
<reagovat 
mara (Občasný) - 30.8.2007 > skÖld: je s údivem s jakou rozhodností píšeš výše uvedené řádky. Já osobně jsem v kritikách ponejvýše bdělá, to abych si uvědomila onu věc, která většině z nás uniká. Že "tam" není "tady" a naopak... Vyvaruješ se tak mnoha omylů a trapasů, víš?

PS: Sex pistols jsem nikdy neposlouchala a "tisíc" je příliš málo v eónech věků, které lze přítomností obsáhnout...

Příjemný večír vespolek
<reagovat 
 skold (Občasný) - 30.8.2007 > mara> viz citizen a anae napsali, jak nejste bdělá v kritikách, prosímpěkně ,.) ...to je myslím dostatečný důkaz. nicméně sex pistols byste si poslechnout měla, opravdu doporučuji pro pochopení vůbec celého kontextu, který jste nanejvýš bděle nepochopila, když ho tady zmiňujete....taktéže přeji srdečně příjemný večír.
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 30.8.2007 > ">ale tak jo, mně se to v podstatě líbilo, jen mi přijde, že by to chtělo trochu proškrtat, zjednodušit...takhle se mi to zdá přeplácaný, místy takový až nesnesitelně poetický...


Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
.......... (Občasný) - 30.8.2007 >

Možná je dobré se vyvarovat kýče v přístupu k textům ... to na účet některých rádoby kritizujících.

jinak - je dobré se vyvarovat půjčovat peníze jistým lyryckým velyčinám - to na účet ...


<reagovat 
mara (Občasný) - 31.8.2007 > milej černej saniťáku: člověk, který má svou poetiku hozenou do takovýho rozměru, jako jsem si všimla u tebe, musí být hodně "shovívavý", při čtení poezie, která je svým laděním podobná té mé. Jistě také nechceš po krůtě, aby obdivovala tenké a dlouhé čapí nohy... :-))

jinak (pro pořádek) - nosím sukni...
Mara
<reagovat 
 druhý černej saniťák (Občasný) - 31.8.2007 > mara> tak tedy: ahoj, kočko. proč shovívavý? to je neskutečná píčovina. mám v knihovně středověkou lyriku a mám v knihovně majakovského, mám v knihovně máchu a o kus vedle hiršala s groegrovou. atd.

a protože obrázky tady nemám žádné (ostatně neumím kreslit ani malovat), dá se říct, že co se výtvarného umění týče nemám vlastně vkus a preference žádné...

poetiku mám kdovíjakou... ale to přece až tak nemluví o tom, co se mně bude páčit jako čtenářovi. a proč vlastně shovívavý v uvozovkách?
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 30.8.2007 > No jo, to se tu bude líbit: úly, tratoliště nebe, oddenky hvězd, povřísla v ruce. Básnička je určitě napsaná zručně a s citem pro intonaci, ale v konečném důsledku svou až třeskutě rurální imaganicí leží pro mě za hranicí kýče. A proč?

Protože si nedovedu představit, že by kdokoli , zvlášť dneska, mohl vyjadřovat své emocionální stavy či byvší zkušenost skrze tak přepjaté obrazy a vztahy, které ty nastoluješ ve své básni.

Všichni ti Ženci a rozsévači, nezlob se, budí úsměv . Je to tak malebné, že pro mě jsou teď možné snad jen dvě varianty a) nemyslíš to vážně, b) fenomenologii své básně stavíš na určitém vzoru.
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 30.8.2007 > cit-i-zen> pod tohle se podepisuju i já
<reagovat 
 druhý černej saniťák (Občasný) - 31.8.2007 > cit-i-zen> V podstatě jsem něco podobného naznačoval včera u nějaké starší Marovy věci. Jsou rozhodně pěkné... ale zdá se mně, že stavět účin na patině a omšelosti... je příliš jednoduché. Zvlášť když člověk zná s jazykem takhle obratně...

Ještě kousek, Maro, a bude z tebe místní kýčař Smetiprach :)))
<reagovat 
 mara (Občasný) - 31.8.2007 > druhý černej saniťák> jinak dodatečně dík za předešlá zastavení, všimla jsem si až teď. jsi hold jinej naturel - "brzda plyn a silonky".... předpokládám černý... :-)

hojda
<reagovat 
 druhý černej saniťák (Občasný) - 31.8.2007 > mara> johoho, sorry, koukám, že než já jsem dopsal... tak už od tebe mám tři vzkazy s korigendy. btw.... podívej na toho Smetipracha. Myslím to spíš jako varování, poněvadž on je sice zručný... ale cinta, kýčař a patetik; ale třeba tě to bude bavit :))
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 4.9.2007 >

Jakube, osobně s Tvým názorem můžu souhlasit jen do určité míry.

 

Ona kohorta byla příznivcem určitého trendu, který byl v té době považován za to nejlepší, co se tady objevuje. Zpětně je to dobře patrné, ale nikde není psáno, že současné "tvrdé jádro" totemu není ovlivněno módními trendy, které, jak známo, se v tak interaktivním prostředí jako jsou lit. servery mění velmi rychle, prostě proto, že se velmi rychle vyčerpávají jejich prostředky (klišovatí). Dobře si vzpomínám, že v době, kdy tady byla in poetika, kterou zmiňuješ, se přesto dal dobře rozpoznat rukopis (některých) jednotlivých autorů...a přesto, když se vracím, už se mi jejich texty vpodstatě slévají do jedné skupiny (působí vyčpěle). Spíš než to, že se čtou jednotlivé básně bych řekl, že jsou (stále) lépe přijímány texty, které jdou nějakým způsobem dopředu. To ovšem nevylučuje, že mohou být ovlivněny momentálním zdejším přístupem k poezii, stejně tak dobře, jako byly dříve ovlivňovány ty texty, o kterých mluvíš, a stejně tak mohou být (a jsou) ovlivněni i jejich čtenáři, protože kdyby jsi se nenechal ovlivňovat četbou, těžko by se Ti dnes líbila moderní poezie (dokonce bych řekl, přestože třeba nebudeš souhlasit, že jsme naučeni, co se nám má líbit, protože čím větší povědomí o poezii získáváš, tím jsi vybíravější).


<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 5.9.2007 > šedé> Hm, to je spíš na osobní rozhovor. ¨Protože by bylo třeba vyjasnit nějaké pojmy. Obecně by se dalo říct, že člověk samozřejmě má vytvořené nějaké prizma, skrze které do sebe puští jevy nebo různé artefakty. Teď je otázka, jakým způsobem je to prizma programnováno, a zda je vůbec nějak programováno. To by bylo dobrý si o tom promluvit, protože v hovoru se líp reaguje. Třeba na nějakém čtení někdy.
<reagovat 
mara (Občasný) - 30.8.2007 > cit-i-zen, MiKa: c) jsem Odjinud..., ale tam to, vidím, neznáte... :-)
<reagovat 
 skold (Občasný) - 30.8.2007 > mara> 

já su kupříkladu z překrásných Beskyd a tohle také, jako ti dva nahoře, vidím jako efektní kýč. hulvátsvím bych se tady moc neoháněl, kor u citizena!

 

2-3


Body: 2
<reagovat 
 anae (Občasný) - 30.8.2007 > skÖld> napsala jsem to trochu expresivněji, jen, že teď, co už nežiju v Jizerkách si jako krysa, která se večer plouží tmavými uličkami Prahy, někdy připadám .. v lese a na louce se jinak dýchá a určitě i jinak cítí svět .. co se nosí a nosilo nehraje velkou roli, pro toho, kdo se snaží psát za sebe, upřímně .. a že se na totemu nosí jistý styl je ale jasný jako facka :-) (drfaust, egil, tichotam, cit-i-zen, kern, kelly, kink, Naty ....;.)
<reagovat 
 skold (Občasný) - 30.8.2007 > anae> Hele, ono, je to docela složité s tímhle - nemůžeš to takhle zobecňovat. Já jsem kupříkladu taky už půlroku bez Beskyd v Praze - naučil jsem se, respektive, přesněji řečeno, jsem začal vnímat vše kolem sebe trochu jinak, nicméně ten pohled z těšínska mi zůstal a zůstane každému, kdo má rád místo odkuď pochází - pateticky řečeno. Takže bych teď popsal mé vidění světa, i v básních pod alternickem, mhe, jako cynický naturalismus :D...krysa nicméně nikdá nebudu - na to mám příliš rád pobeskydí a vůbec mimoměstské prostředí, a myslím, že Ty též. A ad štýl - každej literární servr nese svou stěžeň jinak, to je jasné a autorka to trochu přehnala s těmi kydy :))) ... nicméně tahle báseň je umělá, a to mám opravdu tuhle tematiku, jak jsem napsal výše, opravdu rád
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 5.9.2007 > anae> že se na totemu nosí jistý styl – drfaust, egil, tichotam, cit-i-zen, kern, kelly, kink, Naty...

tos jako myslela, že tebou jmenovaní mají jeden jistý styl? tím bych si nebyl jistý :)) například drfaust má skoro vždy bílá písmena na černém podkladu. to u ostatních není zvykem.

vážně: jestli ti jmenovaní splývají do jednoho, tak to potěš, máš nějaké otupené rozlišovací schopnosti.
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 5.9.2007 > g morr> seš nějakej potrefenej... náhodou, já si myslím, že skutečně nějaká spojení - výrazné podobnosti až stylové shodnosti mezi některými jmenovanými autory jsou. Neřekl bych, že zrovna přesně v té lince zmíněné Anae a tebou, ale mezi např. citizenem, egilem, jonášem a faustem určitě! Chce to jen mít určitou schopnost vidět věci také obecněji...:)
<reagovat 
 anae (Občasný) - 9.9.2007 > g morr> nesplývají, samozřejmě, jen jejich hlavním rysem je analytický konstruktérský přístup, záměrně introvertní, vše formulováno v jinotajích, bez žádných zjevných emocí, působí to často chladně, vykalkulovaně (a že to bylo těžce vypřemýšleno, vypoceno)... jen ne proboha spontaneita, city, natož vášně přímočaře! jest pod úroveň přemýšlivé intelektuální tvorby! natož humor! ten už je vůbec rouháním ... a pak taky výrazným rysem této grupy je, že převážně čtou jen sami sebe navzájem, a jen občas prokážou tu čest (ze svých poetických nebes, zasvěcenosti a znalosti všech poetických figur a fines) a sníží se k připsání pár zasvěcených vět plebsu na totemu, k tomu plevelu, který píše jïnak, než oni uznávají za sebe hodna. Jestli jsou mezi slepými - jednookými krály .. není ovšem zdaleka jisté. čau :-)
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 5.9.2007 > Šílená svině> potrefený? ano, nejsem tam :))

ne... já beru, že se dají nějaké linky najít. ale místy se ta linka, zmíněná anae a zopakovaná mnou, teda pěkně zakřiví – co třeba teta Naty?

trvám na tom, že ta skupina je natolik heterogenní, že bych do ní klidně připsal tebe a malýkuba01 – a nic by se nestalo. takže bych tam nakonec napsal všechny kromě petra měrky... a to bych se upsal k smrti. nebo ukontrolcékontrolvéoval.
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 9.9.2007 > anae> Neřekl bych, že tohle tvé vysvětlení je zrovna šťastné, pro mě trochu nečitelné, protože teď nevím, o kom konkrétně mluvíš, ale něco z toho, co jsi řekla, by se asi dalo vypreparovat a rozvést k nějaké zajímavé diskuzi. Myslím si.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 9.9.2007 > anae> především toto tvrzení neseznávám ani jen maličko shodným s tvrzením, že existuje na totemu nějaký styl, co se nosí... a minimálně (!) v tomhle se opravdu pleteš:

převážně čtou jen sami sebe navzájem, a jen občas prokážou tu čest (ze svých poetických nebes, zasvěcenosti a znalosti všech poetických figur a fines) a sníží se k připsání pár zasvěcených vět plebsu na totemu,
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 5.9.2007 > g morr> "neřekl bych, že zrovna v té lince..." Takže třeba naty je dost odlišná. Ale ta stylová spřízněnost až podobnost je v některých ohledech velmi zřetelná. Takže furt mluvíš o tom, co jsem celkem jasně zpochybnil. Mlátíme prázdnou
slámu.
<reagovat 
 anae (Občasný) - 9.9.2007 > Šílená svině> 

No, jsi už jednou nohou s nimi na jedné lodi. Opravila jsem pár chybiček, ale jinak hodlám zůstat hubatá a nezávislá a tak. Have you seen a little piggie ? ... to byla joztomilá písnička .. good night!

http://www.youtube.com/watch?v=n1QqZaMUzZs 

 


<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 9.9.2007 > g morr> Ta první věta, géčko, na to abych si sehnal skoro dešifrantku. Já myslím, že ani v tomto bodě není anae 100 procent mimo... tedy ne "opravdu plete", ale spíše "zjednodušuje až příliš". Navíc nejspíš s poněkud podrážděným tónem. Ale to ty taky...jeden tvrdí hood a druhý čehý. Přitom dozajista na obou vašich postojích něco je, jen se k tomu dobrat. :)
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 5.9.2007 > Šílená svině> Takže zpátky na začátek:

ad anae
1. kdo je nositelem toho stylu, který se na Totemu nosí?
2. dá se ve skupině, kterous vyjmenovala, skutečně najít nějaký jednotící prvek?

ad svině
3. pak je tu ještě tvoje skupinka, bereš něco od anae, přidáváš jonáše – to je styl, který se nosí? (mně třeba pořád i tihle autoři připadají na "styl" dost odlišní.)
4. co jsi zpochybnil?
5. co myslíš tím potrefený?
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 9.9.2007 > anae> Ale to já chápu...nezávislost, bouře a neřízené střely a tak. Já jen, že někdy nemusí bejt špatný kromě postoje (obligátní) opozice i pokusit se, vzít to za nějakej "zkoumavější" konec. Jen tě zkusím trochu natrknout - ve skutečnosti ti autoři, které máš asi především na mysli, netrpí nějakým chladem...jejich poezie vykazuje spíše znaky až přejemnělosti či hypersenzitivního vnímání. To jen tak mimochodem.Tedy nikoliv nedostatek "citu", ale naopak - zacházení s ním s jakousi až excentrickou posedlostí.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 9.9.2007 > Šílená svině> tak já ti to vysvětlím celé. mě nesere, že anae konstruuje skupinky, to je legitimní. vadí mi – na základě jakých kritérií (totiž že žádných) a co se z toho pak vyvozuje.

já chtěl jenom vědět, co se tady "nosí". kritéria nebo výčet, které nabízela anae, mi to nepověděla. (o těch tvých už by se dalo aspoň hádat).

jaké vlastnosti (a nikoli literární!) anae té skupině přisuzuje – to je pro mě jádro sporu – že prý ta skupinka je nějak privilegovaná, že členové toho virtuálního sdružení se povyšujou nad ostatní atd. to mě dostává do opravdu vysokých otáček. co je příčinou tak nepěkného omylu? zase ad hominem a zas za všechny Naty, protože je to opět nejlíp vidět. troufnul by sis říct tohle: a pak taky výrazným rysem této grupy je, že převážně čtou jen sami sebe navzájem, a jen občas prokážou tu čest [...] a sníží se k připsání pár zasvěcených vět plebsu na totemu? ona je to bohapustá pomluva, Naty prostě nikdo soudný nemůže zasadit do množiny, jejíž prvky by spojovaly tyhle vlastnosti. stačí se podívat do Natiných kritik z doby, kdy měla na Totem čas.

a myslím, že bychom to mohli celé probrat osobu po osobě a došli bychom k výsledku, že tady došlo k obyč. nactiutrhání. snad až na to, že se děcka čtou navzájem. nuž, ať se čtou. já si taky vybírám, co mi hoví, to mně snad nikdo nemůže vyčítat?

---


první věta, pravda trochu spletitá :)) chtěla upozornit na značný posun od původního tvrzení, že se na totemu nosí jistý styl a že je to jasný jako facka. posun k tomu, co je doopravdy za tím –– ó bože, moje citlivé psaní tu nenechází podobně citlivé čtení. kdopak zlý za to může?
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 5.9.2007 > g morr> bože můj!
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 9.9.2007 > g morr> Myslím si, že to extrémizuješ. V podstatě bych řekl,dokonce, že tvůj postoj je ještě vyhraněnější než postoj anae. Trochu mi připomínáš toho sedmého statečného, jak má proslov k těm vesničanům...nádherná scéna. Nikoliv proto, že je tam jakési hmatatelné trapno, ale proto, jak je trapno nahlédnuto s pochopením. Myslím, že není pointou anae zaházet kamením...já to vnímám, ten její "soud" jako detekci něčeho, čeho jsem si také všiml, ačkoliv trochu jinak. Nesouhlasím s její "diagnózou", ale na druhou stranu si nemyslím, že by byla zcela vedle. To jestli je to bohapustá nebo pustobohá pomluva není pro mě téma. Je jím spíše to, v čem asi by mohl být její postřeh zajímavý a v čem je spíše neadekvátní skutečnosti. Vnímám to tedy trochu jako takovou částečně řešitelnou hádanku: "Jak by to třeba mohlo být?" :)
<reagovat 
 anae (Občasný) - 10.9.2007 > g morr> ne, vůbec se necítím ukřivděná, píšu si, co si píšu a to nezměním a kritiky mi sice nejsou ukradený, ale stejně jsem se tu nic konstruktivního k tomu, co tu utrousím, nedozvěděla. V tom se moc mýlíš, o nikom si nemyslím, že je zlý. Jen, že ve své přecitlivělosti cítím jistou omezenost v nadřazenosti a zasvěcenosti jistých intelektuálních (či rádobyintelektuálních) kruhů tady, které snad občas přeceňují své kvality (člověk má přece srovnání s celým poetickým světem). V tomto punktu jsem se shodla s makčou, bystrou kritičkou, bohemistkou (kterou egil uznává), která se účastnila i akcí totemu a z těchto důvodů otráveně odešla. Je tu holt jistá partička, která se poeticky dost ovlivňuje, stýká se, drží při sobě, má jistě o totem dost velké zásluhy, ale přesto .. ad výše uvedené. Naty k nim patří formálně, svým způsobem, o ní jen v dobrém.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 5.9.2007 > Šílená svině> to je v pořádku, synu.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 9.9.2007 > Šílená svině> Ok, uberu příště na plamennosti. To bylo dobrý.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 10.9.2007 > anae> Ok. Postav svoji partičku :))
Sorry.
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 5.9.2007 > g morr> jo, nic se neděje. Raději toho necháme...
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 5.9.2007 > g morr> apropó. S tím "synem..." Vždycky je dost trapné, když někdo oslovuje "synu" někoho staršího...pokud nejsi ovšem kněz. Tak nebuď aspoň trapný, když už ti to nedocvakává! Prosím...
<reagovat 
 anae (Občasný) - 10.9.2007 > g morr> No, chtěl jsi vědět víc, byl jsi zvědavý na poetickou atmosféru totemu, tak jsem ti ji chtěla přiblížit. Tvá ironie je trošku mimo misku, no nic, chlapče, patříš zdá se také na tuto loďku Robinsonovu, tak zábavnou plavbu přeju!  
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 5.9.2007 > Šílená svině> nevím, kolik ti je. ale o to nic. ale mám pocit, že to nedocvakává tobě :))

nebyl to nijak originální ani závratně k smíchu fór... ale... no nic. znáš ten fór, jak končí tím, že klaus říká livii: ale livie, doma mi přece můžeš říkat václave?
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 10.9.2007 > anae> Ale ne, zamiloval jsem se do egila, to je můj Pátek. Ale proč by to měla být ironie?
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 5.9.2007 > g morr> dobře, za ten fór - neznám ho, tě poučím v logice.
<reagovat 
 anae (Občasný) - 10.9.2007 > g morr> nedělej ze sebe neviňátko, piráte!  egila ti neberu, má velká láska je ale např. John Ashbery, pohybuje se ve větší hloubce, kam se Robinson, ani Pátek zatím ještě nejsou schopni potopit ..
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 5.9.2007 > Šílená svině> směle do toho, to víš, my lyrici jsme v tom slabší.

ten fór je nějak tak (není dobrý): klaus přichází domů a livie řiká:
– pane bože, ty už jsi doma?
– livie, vždyť víš, že doma mi můžeš říkat václave.

kdyby livie byla chlap (možná je?) a nebyla klausovo manželka, možná by jí řekl synu. to Otec může. a teď tu logiku :))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter