Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Udílení Oscarů
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 2.4.2002 (01:24:03), v časopise 2.4.2002

Letošní Oscaři nepřekvapili

Letošní udílení cen Akademie se odehrálo v Kodak Theatre v Los Angeles a sledovat jej bylo možno v přímém přenosu na velkoplošných obrazovkách na Times Square v New Yorku. Slet celebrit byl početný, kdo ze znamých osobností by se také nechtěl nechat vyfotit na červeném koberci.. Mezi jinými Russel Crowe, který se dostavil s přítelkyní Danielle Spencer v slušivém černém oblečku, Nicole Kidman si oblékla světle růžové šaty, v nichž vypadala rozkošně, Julia Roberts, v šatech od Prady a tak dále...
Po exhibici na jednom z nejslavnějších koberců na světě se herecká smetánka odebrala usednout do nového sídla Oscarů. Na uvítanou slavnostně promluvil Tom Cruise o důležitosti filmu po událostech z 11. září 2001.  Jak vidno tato událost zasáhla všechna odvětví průmyslu, filmový nevyjímaje. Na počest tragédie byl také pozván režisér a spisovatel Woody Allen, který uvedl se svým typicky suchým humorem retrospektivu snímků, odehrávajících se právě v tomto magickém městě. Večerem provázela Whoopi Goldberg, která přistála uprostřed pódia jako Nicole Kidman v Moulin Rouge - v šatech s pavími pery a celý večer bavila obecenstvo svými peprnými poznámkami na adresu nominovaných snímku i herců.
Letos se udílela čestná cena za přínos filmu hned dvěma hercům Sidney Poiteirovi a Robertu Redfordovi, toho velmi dojemně uvedla Meryl Streep a jeho projev patřil k těm nejlepším. O proslovy ten večer opravdu nebyla nouze.. Dlouze se také vyjádřil čerstvý nositel ceny za humanitu Arthur Hiller, který ke svému ocenění dodal, že je téměř zbytečné ocenit něco, co by mělo být přirozené.
Největší úspěch slavili černoští herci. Halle Berry (Monster´s Ball) a Denzel Washington (Tranining Day) si poprvé v historii coby afroameričané odnesli obě ceny za herecké výkony v hlavních rolích. Favorizovaná Čistá duše získala čtyři ocenění: nejlepší film, režie, adaptovaný scénář a za herecký výkon ve vedlejší roli byla také oceněna skromná Jeniffer Connelly. Russel Crowe si sošku neodnesl, ale podle výrazu jeho tváře mu to bylo jedno. K úspěšným patřil také na Novém Zélandu natočený Pán Prstenu, režiséra Petera Jacksona, který obdržel cenu za originalní scénickou hudbu, kameru, vizuální efekty a make-up. Moulin Rouge, bodující na Zlatých Glóbech, se musel spokojit, ku zklamání Nicole Kidman i Baze Luhrmanna, ,,pouze" s cenou za kostýmy a výpravu. Nejlepším zahraničním filmem byla zvolena bosenská Země Nikoho.
Světla zhasla a všichni se pomalu rozešli na večírky. Jedni zklamaní více, jiní vůbec. Jedno však je jisté - letošní Oscaři nikoho moc nepřekvapili.

OSCAR 2001:

Film: Čistá duše

Režie: Ron Howard - Čistá duše

Herec v hlavní roli: Denzel Washington Training Day

Herečka v hlavní roli: Halle Berryová Monster˝s Ball (Ples příšer)

Herec ve vedlejší roli: Jim Broadbent - Iris

Herečka ve vedlejší roli: Jennifer Connellyová - Čistá duše

Neanglicky mluvený film: Země nikoho Bosna a Hercegovina, režie Danis Tanović

Nejlepší animovaný film: Shrek

Kamera: Andrew Lesnie - Pán prstenů: Společenstvo prstenu

Původní scénář: Julian Fellowes Gosford Park

Scénář podle předlohy: Akiva Goldsman - Čistá duše 

Výprava: Catherine Martinová, Brigitte Brochová - Moulin Rouge

Kostýmy: Catherine Martinová a Angus Strathie - Moulin Rouge

Masky: Peter Owen a Richard Taylor - Pán prstenů: Společenstvo prstenu

Střih: Pietro Scalia - Černý jestřáb sestřelen

Hudba: Howard Shore - Pán prstenů: Společenstvo prstenu

Píseň: If I Didn˝t Have You; Randy Newman - Příšerky, s. r. o. 

Zvuk: Michael Minkler, Myron Nettinga a Chris Munro - Černý jestřáb sestřelen

Zvukové efekty: George Watters II a Christopher Boyes - Pearl Harbor 

Vizuální efekty: Jim Rygiel, Randall William Cook, Richard Taylor a Mark Stetson - Pán prstenů: Společenstvo prstenu

Celovečerní dokument: Jean-Xavier de Lestrade a Denis Poncet - Murder on a Sunday Morning

Krátkometrážní dokument: Sarah Kernochanová a Lynn Appelleová - Thoth

Krátkometrážní animovaný film: Ralph Eggleston - For the Birds

Krátkometrážní hraný film: Ray McKinnon a Lisa Blountová - The Accountant

Čestné Oscary za celoživotní dílo: Sidney Poitier a Robert Redford




Poznámky k tomuto příspěvku
Oplatka (Občasný) - 2.4.2002 > Napsalas to velmi slušně, jako referát o tom, kde a jak to proběhlo, a oceňuji, že jsi k vítězným filmům napsala také jména oceněných - ve Frontě se například spokojili s pouhým kamera-Pán prstenů, jako by jméno kameramana nebylo vůbec důležité! Pokud jde o ocenění, není tam nic, co by mi přímo vadilo, ovšem Čistou duši jsem zatím neviděla, takže to tak úplně posoudit nemohu. Radost mi udělala cena za nejlepší hudbu a pak taky to, jak se vyhnuli Moulin Rouge - já se domnívám, že ten film je příšerný. Co mě ale trochu zaráží, je skutečnost, jak vyzvedávají ocenění černošských herců. Pokud chtějí dosáhnout opravdové rovnoprávnosti, tak by si přece takových věcí neměli vůbec všímat - prostě to dostali nejlepší herci, na barvě pleti nesejde, tím, že to zdůrazňuji, z nich dělám exoty, a tak jdu vlastně proti myšlence, že jsme si všichni rovni.
Body: 5
<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 2.4.2002 > Obávám se, že takový materiál bych dokázal napsat okamžitě, a to se o film vůbec nezajímám. Na to, že se udílení Oscarů odehrálo před týdnem, je tento materiál ve svém obsahu vyčpělý a nepřinesl nic nového - snad jen to, že je tu podobného tématu první.
<reagovat 
Tina (Občasný) - 2.4.2002 > Odpoved ctenari Okino-Rada si tvuj materil prectu pokud me na nej odkazes.Take asi pokud si tak dobry jak tvrdis, nejspis publikujes na profesionalnejsich strankach...S pozdravem
<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 2.4.2002 > Upřesňuji svou kritiku. Je to článek, ve kterém nevidím žádný osobní přínos autora, žádné zdůvodnění některých soudů (ony tam vlastně skoro nejsou ani ty soudy), informace, které jsem v něm našel jsou staré a na internetu jsou k nalezení už téměř týden, protože se objevily samozřejmě hned po vyhlášení Oscarů. Možná jsem moc náročný, promiň.
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 3.4.2002 > Vow. To bych nebyl já, abych se oproti Oplatce neozval a poněkolikáté si nezahalekal na obranu svého mileného filmu Moulin Rouge! Byl to rozhodně film roku, Baz L. je génius a akademici jsou trdla, která vědí prdlajs, co je dobré :o) Hudba v Pánovi Prstenu je fakt skvělá, původně jsem k ní měl výhrady, ale po několikerém shlédnutí jsem jí nadšen! S tím, že dostali přehnanou přednost černoští herci, to máš recht, náhoda to asi nebude, když před udílením stávkovali, že jsou v Hollywoodu diskriminováni a pak prd - a vyhrají obě hlavní ceny... Amíci jsou prostě trochu šášulové... A co se Okino vs Tina týče, pravda je tak nějak na obou stranách, jasně, že to všechno hned druhý den ráno najdeš na inetu a asi i v mnoha lepších verzích, ale Tina má pravdu, že (i) proto píše(me) na "fandovský" liter. server a ne někde do PREMIERE či na Oscar.com, vždyť až o tolik nejde, chtěla si jen zapsat a informovat :o) Zázraky teprve přijdou v budoucnu, třeba, hihi. Uf, to jsem se rozkecal, mějte se všichni!
<reagovat 
Tina (Občasný) - 3.4.2002 > Vim ze to neni zadny superclanek, ale vsechno chce cas az budu psat superclanky pravdepodobne budu publikovat uz nekde jinde...konkretneji se ale divim ze te rozciluje ze jsou informace tyden stare pokud vim tak napriklad recenze jsou vzdy psane nejmin 14 dni po premiere a ani ostatni informace na totemu se mi nezdaji moc aktualni ...
<reagovat 
 Miroslav Langer (Občasný) - 3.4.2002 > Tina> Právě, že jsou to recenze, že přinášejí něco víc, než jen děj filmu, ale nějaký osobní vhled, tak jejich obsah tolik nestárne :o) Ale - tohle má význam jen jako archiv. Jinak máš ale pravdu: Patří Ti právo prvního, tenhle článek tu určitě má být (jen tu měl být už o pět dní dřív :o) - to není výtka k Tobě, ale ke všem filmovým fanouškům na Totemu :o)
<reagovat 
Sten (Občasný) - 4.4.2002 > To uz je lepsi, ale stejne furt mi tam neso nepasuje...
<reagovat 
 Miroslav Langer (Občasný) - 5.4.2002 > Sten> Joj, to je přesná kritika :o)) Taková - výstižná :o))
<reagovat 
Tina (Občasný) - 6.4.2002 > Okino clanek nebo jakkoliv to chcete nazvat nebyl myslen jako recenze ale jako popsani vecera udileni je mi lito ze nektere ctenare zklamal snad priste
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 9.4.2002 > Je to takove referatove, už to někdo přede mnou napsal. Jinak, velmi zajimavě a z uplně jineho uhlu pohledu Oskary popsal Jan Rejžek v Týdnu z 2. dubna. Všem doporučuji, neni to o tom, kdo měl co na sobě, co řekl a co snědl, ale spíše proč ceny dostali, ti co je dostali a ne někdo jiny
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter