Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Divadlo
 > Divadlo
 > Recenze
 > Zajímavosti
 > Dramata
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Mládí vpřed !
Autor: Roman (Občasný) - publikováno 30.10.1999 (11:39:14), v časopise 30.10.1999
Mládí vpřed

Mládí vpřed!

Již 4. ročník galapředstavení Mladé talenty u příležitosti Mezinárodního dne dětí se uskutečnil 30. května, tentokrát na jevišti Stavovského divadla. Představili se na něm nejen studenti pražské či brněnské taneční konzervatoře, ale i posluchači tanečních škol z různých evropských zemí.

Jako bonbónek na začátek vystoupili hosté z Národního divadla v Praze – sólisté Tereza Podařilová a Stanislav Fečo. Zatančili duet z baletu Eugen Oněgin (ostatně tento titul s hudbou P. I. Čajkovského bude mít premiéru v listopadu 1999 ve Stavovském divadle). Pomyslnou třešničku na dortu na závěr představení obstarali další hosté – tentokrát skvělí mladí tanečníci z Ruska Anastasia Gorjačeva a Dimitrij Gudanov, sólisté baletu Velkého divadla v Moskvě. Zatančili pas de deux z baletu Festival květin v Genzanu. Jejich skvělý projev, naprostá technická jistota a při variacích až jakési mazlení s rolí – to vše u obecenstva vyvolávalo bouře nadšení.

Ovšem abych byla upřímná, také ostatní účinkující rozhodně nezůstali v pozadí. Především posluchači pražské TK Zuzana Zahradníková, Michaela Wenzelová, Lukáš Slavický či její absolventi Veronika Kornová a Kamil Pavelka.

Součástí galaprogramu byla také výstava obrazů s baletní tematikou německé autorky Ingrid Schaar.

Nedlouho poté, 17. a 18. června 1999, se v Národním divadle konaly koncerty letošních absolventů Taneční konzervatoře Praha. Byly rozděleny do tří částí. V té první mladí tanečníci předvedli současné choreografické kompozice. Na hudbu E. Goldenthala vytvořila profesorka TK Alena Drapalíková dramatický taneční obraz “Stařena a smrt” (námět Ray Bradbury), dále to byly choreografie C. P. Henryho, Jiřího Kyliána, Kennetha MacMillana či Joe Alegada.

Druhá část koncertu byla věnována lidovým tancům. Zde se představili absolventi a maturanti pětiletého studia – obor moderní a lidový tanec. Diváci tak měli možnost vidět např. Tance z Velké Kubry, Slezskou polku či Perinárky, a především velmi vtipné a velmi náročné číslo Valašské hry v choreografii V. Vostřeze.

Na závěr koncertu byly uvedeny fragmenty klasického baletu Spící krasavice (hudba P. I. Čajkovskij) v choreografii Maria Petipy a v nastudování profesorů Taneční konzervatoře, především prof. Jaroslava Slavického. Přestože tento balet patří k nejkrásnějším klasickým dílům, jeho zkrácená koncertní úprava (téměř bezdějová, ošizená např.o krásnou zápornou postavu zlé víly Carabosse, tančenou takřka vždy muži) rozhodně nebyla nejšťastnějším řešením. Nicméně letošní absolventi, např. Andrea Kramešová, Zuzana Zahradníková či Lukáš Slavický, předvedli skvělé výkony.

Původní autor : Hana Kochánková
(přetištěno ze Zpravodaje KPB)



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter