Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí v kolekci Kampaň lidské podpory úspěšně pokračuje z kolekce Kampaň lidské podpory
Autor: Zejmena (Občasný) - publikováno 18.4.2002 (23:02:16), v časopise 8.5.2002
další v kolekci>

V minulém čísle jsem vám nabídla několik zážitků z mé šesté cesty do Guineje. Dnes vám nabízím krátké shrnutí dosavadních aktivit i nastartovaných projektů. Mohu s čistým svědomím říct, že jsme spolu s guinejskými humanisty udělali za minulý měsíc opravdu mnoho práce. Ale vždy je možné udělat více ...

Conakry, čtvrť Dar El Salam
Student gymnázia Oury Diallo zde se svou skupinkou pokračuje v kursech alfabetizace pro děti, jejichž rodiče jim nemohou zajistit základní vzdělání. Výuku vede každou neděli od 9:00 do 12:00 hod. Počet dětí zapojených v projektu vzrostl od začátku (tj. června 2001) téměř o polovinu a nyní se jich výuky účastní téměř 40. Měla jsem možnost setkat se i s některými rodiči, kteří sami mají o tyto kursy zájem. Vyzvali jsme je, aby nyní přemýšleli o tom, jakým způsobem se mohou přímo zapojit do Kampaně lidské podpory. Dětem jsem věnovala sešity a psací potřeby ze sbírky uskutečněné na Plážovém plese.

Conakry, čtvrť Coleah Domino 
Skupinka humanistů zde zorganizovala bezplatné kursy alfabetizace ve čtyřech krejčovských centrech. Konají se každou sobotu a trvají dvě hodiny. Již po pár dnech se organizátorům ozvala další krejčovská centra v okolí, která by chtěla být také zapojena do této kampaně. To však vyžaduje najít další dobrovolníky pro vedení výuky. Projekt je naplánován na sedm měsíců a účastní se jej přibližně 80 lidí, z velké části ženy. I je jsme podpořili sešity a psacími potřebami.

Conakry, čtvrť Landreah
V této čtvrti je připraven projekt Adopce na dálku, který je založen na vzájemné spolupráci mezi lidmi z Guineje a ČR. Rodiny, organizace, firmy či jednotlivci v ČR mohou pomoci konkrétnímu dítěti z této čtvrti, jehož rodiče nemají prostředky na zajištění základního vzdělání. Soukromá škola Atlantique vytvořila speciální nižší tarif pro děti zapsané v rámci tohoto projektu Humanistického hnutí.

Kindia, vesnice Menyi a Fidigbe 
Během mého pobytu jsem spolu se Sansym, studentem university v Conakry, navštívila dvakrát obě tyto vesnice. Byla to moje první zkušenost mimo město, která ve mně zanechala něco velmi zvláštního. Všichni obyvatelé Menyi i Fidigbe přijali projekty s velkou radostí a otevřeností. Při druhé návštěvě jsme se zúčastnili připraveného shromáždění všech obyvatel z obou vesnic. Velmi působivé bylo, když přinesli obrovský buben a přesnými údery svolali během okamžiku celou vesnici kvůli naší návštěvě. Vytvořili mezi sebou různé skupinky, které budou například shromažďovat kameny, písek a další materiál na stavbu školy pro děti, protože ve vesnici žádná není. Jiní se nabídli, že budou dělat kursy alfabetizace pro ty, kteří nikdy neměli možnost chodit do školy, a ti zase na oplátku nabídli kursy krejčovství a truhlářství... My jsme jim přislíbili pomoc při zajištění cementu a školních potřeb, na které vesničané - převážně zemědělci - nemají prostředky.

Conakry, čtvrť Kaloum, vězení
Téměř pro sedmdesát vězňů (mladiství a ženy) připravuje skupina humanistů v Kaloumu program, který zahrnuje kursy alfabetizace, kursy profesí a terapeutickou asistenci (osobní práci). Projekt je schválen generálním ředitelem věznic v Guineji, který přislíbil povolení ke vstupu do všech guinejských vězení. Vězňům jsme věnovali něco oblečení a jsou pro ně rovněž připraveny psací potřeby.Prostřednictvím Zejména bych ráda poděkovala všem, kteří mě během mého pobytu na dálku podporovali, těm, kteří se již do projektů zapojili a také všem, kteří o ně projevili a projevují zájem. Těším se na další ohlasy a společné aktivity, kterými se budeme moci zase posunout o kousíček dopředu. Na závěr bych se chtěla rozloučit příslovím, které nemusí platit jen v Africe… Šťastný je ten, který je obdarován, šťastnější je však ten, který dává (a nemusí to být vždy dárky pod vánočním stromečkem).

   Táňa Bednářová


více o Kampani lidské podpory
tento text byl publikován v Zejména 6/2001


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 (6) 7
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter