Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
o duši - príbehy
Autor: kráčajúca (Občasný) - publikováno 10.10.2007 (12:27:30)

pri príležitosti dňa duševného zdravia





Lukáš umrel pretože chcel. Pretože chcel - skočil.  A je nás stále nejak plno medzi nami, čo si myslíme že život je len krutý žart. Generácie ľudí – nič po nich neostáva, iba Zem je viacej Cintorín. Ľudia nevedia prísť na zmysel týchto dní, pretože zmysel nie je a iba Katolíci idú do Neba. Tvrdia pritom, že neexistuje inkarnácia, no potom by bol Boh neekonomický a Nebo až príliš veľké miesto. Bolo tu už plno Katolíkov. Z tohto dôvodu si Nebo neviem celkom dobre predstaviť. Niekedy si myslím, že musí byť viacpodlažné. Ja - kebyže môžem,tak si vymyslím Boha, ktorý sa volá Charlie. A nepokrstené deti, ľudia, čo kričali kurva, pretože príliš bolelo a samovrahovia by išli tiež do Neba. Boli by uskladňovaní na prvom podlaží, pretože trpeli viac ako uniesli a on sľúbil, že to nedopustí a pohorel. Aj Charlie je len Človek. A raz sa v Nebi usadí celkom uprostred, možno tak bude vyzerať trocha ako Buddha a bude musieť zjesť v okamihu veľmi veľa kalórii aby narástol. Charlie nie je vegetarián, nemá s tým problém. A teraz sa musí dostatočne zväčšiť, aby si vedel naklásť všetkých tých nešťastníkov na kolená. A potom nás na nich bude dlho hladiť, celý čas. Večnosť. Láskavo. Vymaže nám to hlavy dobiela. Bude to hrozne krásne a my ho ospravedlníme, za to, že to s hrou na schovávačku preháňal.





Moja teta má chronickú depresiu. Nostalgicky sa jej vracia. Všetci ju navštevujeme na psychiatrii a usmievame sa. Sme chronicky šťastní. Chronicky sa usmievame , usmievame, usmievame. Niekedy ma z toho bolí tvár. Keď fúka správny vietor tak si ju nadvihujem a on mi nadúva líca. Vyzerá to potom oveľa prirodzenejšie. Moje teta je z nášho chronického šťastia zmätená. Možno si pripadá ako blázon. Keď je nešťastná najviac pustia do nej elektrický prúd. A my sa stále usmievame, a ona chodí ako bábka dookola trebárs stromu a opakuje si abecedu a niekedy dôjde až po L alebo ďalší strom a ďalej nevie a rozplače sa. Napísala som o tom báseň. Volá sa: Jej mama chová šarlátové orchidey. Je o chronicky šťastnom dievčati, ktoré umiera a nikomu nič nepovie, pretože nemá právo sa cítiť nešťastne - niekedy sú len dve alternatívy. A je to jej mama, ktorá má depresiu a jediné čo jej pomáha je to, že sa stará o kvietky. Trávi pri nich všetky chvíle, rovnako ako ďalšie ženy trávia chvíle s korálkami. Prečo nakoniec vždy všetko skončí krížom? Prichádza jeseň. Kvietky odkvitajú. Mama narieka a sedí medzi nimi, jej dcéra stojí o kus ďalej. Predstavuje si, že je mŕtva. Je to náročné, pretože musí byť mŕtva presne v tom období keď orchidey, aby mala istotu, že mama bude plakať. Keď si to takto predstavuje je akoby šťastná. Hrozne sa vtedy za ňu hanbím.





Niekedy sa mi zdá, že vo mne býva Človek. Odrezala som si všetko mäso z líc. No nenašla ho. Musel sa dobre ukryť. Počas nocí, keď hviezdy nevychádzajú počítam diery, ktoré tam po nich ostali a vychádza mi rovnaké číslo.



Poznámky k tomuto příspěvku
damika (Občasný) - 11.10.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
Antiutilitaristka (Občasný) - 11.10.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
touha (Občasný) - 12.10.2007 > je mi poměrně jedno co to je...
dlouhé věci nečtu, protože nestíhám
ale tady se mi nějak nedalo odtrhnout


Doporučil 
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 13.10.2007 > No jo, touha má pravdu, musel sem to dočíst.
Doporučil 
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 11.10.2007 >

jako povídka mi to moc nesedí... není to myšlené spíš jako úvaha nebo životní příběh??

ale jinak si myslím, že je to hezky napsané :)


<reagovat 
 kráčajúca (Občasný) - 12.10.2007 > Quotidiana> o la la - kdeze, kebyze tam dam vysacku zivotni přibeh, tak by to bolo cosi ako intimna forma poezie a to by bola len z casti pravda :)), nemate tu kolonku lyrizovana proza - ak by ste mali, tak to dam tam, ale ouka beriem, poviedka to neni a menim to, dik
<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 15.10.2007 > kráčajúca> jo jo... škatulkování je vždycky problém... v poezii je rubrika básnické slovo... ale to by asi taky nebylo ono... možná by stálo za to vytvořit nějakou rubriku "báseň v próze" či "próza v básni" co by bylo tak "na půli cesty",  prozatím je to jen na autorech, jestli cítí že příspěvek je víc próza či poezie
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter