Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pes, který štěká nekouše
Autor: Lamarski (Občasný) - publikováno 31.10.2007 (19:29:30)
Pes, který štěká, nekouše (ale kousali všichni)


     Není nad to se večer procházet v parku při romantickém západu slunce. Teplota blížící se k nule to lehce snižuje, ale nadšení venčeného psa (psů) náladu vyrovnává. Jak jednoduché počty. Pes je poslušnější, tak lítá navolno. Na hubě se mu klepe košík a co chvíli ho v něčem velice nechutném vyráchá. Fena je typický útulkářský pes. Vděčný za jakékoli sousto, mazlivý, ale zdrhá při každé příležitosti. Naše fena je toho důkazem. Vidina volnosti je s ní neodmyslitelně spjatá stejně jako věčný hlad i poté, co potají vyžrala část pytle s granulemi. Krmení a fena rovná se úplně sežráno a dočista vylízáno. Tady se trefně hodí přirovnání u snědeného krámu. A tak si oba chlupatí lítají, každý podle možnosti svého dosahu. Pes kam až doslechne své jméno, fena kam natáhne špagát.
Oba mají za sebou uvolňující terapii štěkotu okolo všech plotů se psími hlídači různých váhových kategorií, oblíbenou fenu křížence dogy s vlkodavem nepočítaje.
Idylka netrvá dlouho. Oba, přes veškeré domácí a ryze soukromě psí neshody, utvoří venku velkou koalici a jsou ostatními příslušníky psího plemene bráni jako jeden velký pes. V tomhle mají pejskové naprosto jasno. Horší je to s jejich majitely alias páníčky.
     Opravdu je tak nepochopitelné, když jdete se svým ratlíkem na procházku a vidíte jiného pejskaře, jak si k sobě volá své velké ozubené zvíře, připíná ho na vodítko a změní směr své cesty mimo vaši trasu, že se s vámi ani s vaším čoklíkem nechce setkat? Velkou neznámou zůstává proč. Nemá vás rád! Proběhne vám hlavou. Nelíbí se mu váš pes? Zapochybujete. Vzpoměl si, že zapoměl vypnout plyn a chvatně spěchá domů! Uklidňujete se. Vy a váš Mazlík jste přece naprosto sympatičtí tvorové. To dá rozum. Na druhé straně je to trochu jiné: „Pojď, Wargo, k noze. To je malý pejsek!“ Wargo přiběhne k noze a nechá se připnout. Přesto zvedne nadřazeně ocas a zježí chlupy na hřbetě, až vypadá jak ridgeback. „Nesmíš, malý pejsek!“ Wargo odpoví jemným vrčením, co si o tom myslí a jako japonský válečník nebere velikost, výšku ani váhu protivníka v potaz. Jde o jediné, o nadvládu alfa samce. To je alfou a omegou všech psích bitek. Rasa psa není důležitá, důležité je jen tlukoucí srdce bojovníka, které bije v úplně každém psím hrudníku. Wazari se nepočítá, jde se jen na ipon-bod. A tak raději změníme trasu.
„Žeričkůůůůů, Žéééérikůůů, pojď sem. Ty jsi neslyšel?“
     Pes prý rozumí několika povelům, ale nechápe jejich smysl. Například takový překlad povelu ´sedni´ v mozečku vašeho oblíbeného chlupáče vyzní jako SS-Ed-I, což původní lidský smysl úplně popírá.
Takže pochopíte, když na vás páníček zavolá: „Y-si-Ae-Ošš-ý-Pe-sse!“ Pokud přeci jen smyslu bezezbytku porozumí, věřte, že má nejspíš vyšší IQ než vy a měla by se vyměnit role na obou koncích vodítka.
Wargo zpozorní. Pavlačový jekot starších dam přímo zbožňuje. Znamená to, že v blízkosti jejich nohou se pohybuje čtyřnohý objekt velikostí nepřesahující výšku babských důchodek.
„Žeričku, no tak,“ beznadějně přemlouvá podvraťáka panička. Ví, že je to zbytečné, ale předpokládá, že snahu oceníme. Oběť se, nic zlého netušíc, blíží směrem tandem Wargo-Dina.
Podruhé měníme směr vycházky s Žeričkem v patách. Zostříme tempo a přitáhneme stahováky. Naše psí duo se zklidní jen naoko, aby přilákalo Žerička ještě blíž k sobě a dál od paničky. Podvraťák ale není úplně blbej. Zastavuje se, koukne zpět k bezpečí svého dvounožce, pak zpět na ´velkého psa´ a raději se vrátí do kruhu ochrany své majitelky.
     Slunce už zapadlo, mráz leze pod nehty, raději už půjdem dom.
Nečekaně se zjeví stafordšírský teriér, rasa, kterou si lidi úspěšně pletou s pitbulteriérem. Čuchne tam, čuchne sem, mrskne ocáskem Dině pod nosem, ale té to nevoní a frkne. Teriér po ní vyjede. Bez náhubku, páníček daleko, polodlouhé chlupy létají vzduchem. Stafford je krátkosrsťák. Mám chuť sundat feně košík a odepnout vodítko, ať se síly vyrovnají.
„Dino, nesmíš!“ Zařvu a stále ji táhnu pryč, když se rozzuřená fena rozhodne použít košík na hubě proti útočníkovi jako lis na česnek. Mladík se, po několika marných pokusech o odvolání na dálku, konečně rozhodne svého dorážejícího psa odchytit. Pak v klídku, beze slova omluvy odplouvá s přítelkyní nočním parkem pryč.
„Příště ho měj na vodítku, nebo sundám košík psovi já,“ zavolá na ve tmě mizející záda párečku mladých lidí má drahá polovička a Wargo jeho slova podpoří nakrčením čenichu.
Furiantík se nasupeně otočí. Proběhne výměna názorů. Mezitím stafford spokojeně lítá parkem bez dozoru a dvojice lidí v jeho blízkosti bere svá máloletá robátka do naručí. Přidají se na naši stranu. Pes, co se rve a neposlouchá, nemá na volno nárok. Firma klídek s přítelkyní je opačného názoru a chce to dokazovat pěstmi. Přítelkyně obdivně vzhlíží. Jsou to jednoduché počty. On se slečnou a psem středního vzrůstu vs. my s terénním kočárkem se zimním obutím a dvěma nadupanými ovčáky, co chtějí očistit svou germánskou čest. Ovšem bez náhubků a vodítek.




Poznámky k tomuto příspěvku
Periskop (Občasný) - 1.11.2007 > chybí mi tam happyend: sundali jsme jim náhubky a za deset minut bylo po všem! :-))
Body: 5
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 1.11.2007 > Periskop> A byl by to skutečně happyend? :)))) Možná by zbylo na druhý díl: masakr motorovou hubou;)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 3.11.2007 > stafford vs duo pes a fena vlčáka - no.. vyřídil by je tak do pěti minut, když už se bavíme o těch počtech :-)

já mám malinkého psa, který je ostrý tak nějak přirozeně, mi to vyhovuje, protože ta hodná telátka, co se nechají bezdomovcem odvést do lesa a tam v klidu čekají, až je jebne po hlavě palicí a sežere, mi už psa moc nepřipomínají

obecně vzato, když kolem běhá velký pes bez vodítka a servou se s mojím volem, kterýho mívám na vodítku, tak mi nezbývá, v rámci rovnováhy sil, zasáhnout a cizího psa zpacifikovat, občas se ale neudržím a rozbiju pak majiteli hubu...
<reagovat 
 rýp (Občasný) - 3.11.2007 > Václav Mráz> Velký pes, který napadne malého psa, je blbý pes. A malý pes, kteý napadne velkého psa, je idiot. Co se týče těch tvých počtů, je to hodně individuální. Osobně jsem byl svědkem případu, kdy boxer o stafforda rozmlátil košík a staffordův majitel v bomberu málem plakal.:-)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 4.11.2007 > rýp> malý pes, který napadne velkého, je třeba i teriér :-) můj čokl je poněkud labil, protože z těch velkých psů má strach, ale rozhodně mi nevyrve vodítko z ruky a neběží skočit na mastifa ;-)

ohledně té individuality - to je jasné, a nejen u psů, v jedné vísce mají vyhlášeného rváče, takové velké a poněkud primitivní hovado, kdysi v Praze vyprovokoval rvačku a takový celkem malý a nenapádný kluk ho dotřískal tak, až před ním zalez pod auto a řval strachy .-) nicméně při psích zápasech byla standardní životnost NO proti pitbulovi do jedné minuty. staford je slabší než pitbul a ti vlčáci byli dva, to byly moje počty...
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 4.11.2007 > rýp> Velký nebo malý, nejde o blbost psů, ale spíš o jejich výchovu páníčkem. A pořád je tu ten zákon přírody, který je námi uměle potlačovaný. Psi rádi ukazují nadřazenost a u malých psů je ještě podporována vazbou k majiteli. Mají falešný pocit bezpečí, že se jim od toho velkého psa nemůže nic stát.
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 4.11.2007 > Václav Mráz> Je to opravdu individuální. Nejde o ty počty (měl to být jen vtip, ha, ha, ha-no nic:), šlo mi spíš o to, ukázat nezodpovědnost některých majitelů psů. Ať je to pitbul, teriér nebo čivava, mají aspoň základně poslouchat.
<reagovat 
Periskop (Občasný) - 2.11.2007 > z mého pohledu happyend, nemám rád staffordy... a majitele kteří je neumí zvládnout... :-)
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 2.11.2007 > Periskop> Souhlas s těmi páníčky. Psy mi nevadí, ale ty lidi jsou někdy fakt nesoudný. A hlavně nechoděj na cvičáky. Aspoň základní poslušnost i malým psům:)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 3.11.2007 > Periskop> staffordi jsou skvělí psi...měl jsem léta vlčáky a jiná plemínka...ale stafford je ten nejmilejší pes, kterýho jsem kdy měl...ale máš pravdu, že kreténi, který maj radost, jak se jeho pes rve a je vostrej...to jsou vymatlaný debílci...bohužel, je jich mezi staffordíkáři víc než jinde...:(
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 2.11.2007 > Lamarski> mě vaděj i ty psi, přijdou mi úplně pitomý... ale jsem zaujatej, já radši kočky... :-))
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 3.11.2007 > Max Bubakoff> To je právě to, myslím si, že žádný pes není špatný a hlavně miluje svého pána a rozdělovat na tzv. bojová plemena je nesmysl. Prostě jsou chovatelé, co nezvládaj vlastního psa ať se jedná o uštěkaného jezevčíka (jen příklad, nic proti jezevčíkům) nebo rvavého pitbulla. Skoda takové psa. Pak mají normální pejskaři problém vyjít ven s velkým psem, protože už nadálku rodiče řvou na děti, "ježišmarká Adélko, pojď sem, jde tam ošklivý pes." a v TV novinách pak vidíš hesla: NO potrhal chlapce! Rotvailer napadl svého pána apod. Což je smutné.
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 5.11.2007 > Max Bubakoff> jo, občas si říkám, jestli by nestálo za to tyhle blbečky postavit proti sobě do ringu, kde by setrvali, dokud jeden ze druhého nevymlátí duši... a pejskové by přihlíželi od misek s dobrým žrádlem...

<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 2.11.2007 > Periskop> šacuju že dvounohý i čtyřnohý :))))
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 2.11.2007 > Lamarski> nejsem vybíravý... :-)
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 2.11.2007 > Periskop> ;) ... a ještě děláš pěkný fotky, to jsou mi pozitiva
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 2.11.2007 > Lamarski> nojo, ve svým věku těžko můžu lámat ty dvounohý na něco jinýho... těm čtyřnohejm stačí, zaplaťpánbůh, dát nažrat... :-)))
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 3.11.2007 > Periskop> :)))))) ...a ještě vtipnej:))))
<reagovat 
 Periskop (Občasný) - 5.11.2007 > Lamarski> nojo, taky si připadám úžasnej! :-))
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 6.11.2007 > Periskop> ;)
<reagovat 
Lhostej (Stálý) - 23.11.2007 > já jsem už taky (skoro) pejskařka. starám se o hrubosrstou "jezevčici" :-)
Doporučil 
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 24.11.2007 > Lhostej> jak jsi k ní, prosím tě, přišla:))) a jak teď žiješ? napiš mailik. Pac!
<reagovat 
Maka01 (Občasný) - 22.11.2007 > Pěkné. Jsem taky pejskařka. Mám dva tažné psy, kteří mě táhnou světem. Když mě táhnou na procházku, maminky vyndávají z kočárků nemluvňata a hystericky ječí. Co dělat? Jsem ve smečce až na poslední místě jako fena omega. Ale neubližují mi, protože vědí, že jsem jejich živitelka. Nepořídila jsem si je. Přihodili se mi. Každý mi zbyl po jednom chlapovi. Ten první umřel a ten druhý odtáhl a také mi nechal vlčáka. Zdevastovali mi zahradu, ze skalek udělali tankodrom, ale miluju je a nemůžu je dát pryč.
Body: 5
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 24.11.2007 > Maka01> :))) Ovčáci jsou prostě takový, ale respekt k pánovi musí být. Začni tím, že si to o sobě budeš myslet (ze jsi alfa). Ovčouni to rádi zkouší, takže člověk musí být neústupný a vymezit hranice. S těma chlapama je to horší...;) No a maminky s dětma hystericky ječí jen tehdy, když vidí velkého psa volně lítat. Sama nemám ráda, když cizí velý pes bez dorozu brousí kolem našeho kočárku. Naštěstí naši psi takového vetřelce odzbrojí. Takže na ječící maminky platí povel pro psa k noze nebo odchytit na vodítko.
<reagovat 
Chami (Občasný) - 15.2.2010 > Líbí XD vlastním kokra, takový tele jetelový XD
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 19.2.2010 > Chami> Kokříci jsou fajn, hlavně ten jejich tragický pohled, to srdce usedá:) Ď.
<reagovat 
 Chami (Občasný) - 23.2.2010 > Lamarski> Mno, mě z počátku usedalo, ale přešlo mě to asi po třech týdnech, což ten můj malej torpéďák nenese zrovna dobře...Vůbec se mu nelíbí, že na ě neá žádnou páku XD
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter