Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Z hor himalájských
Autor: Sven (Občasný) - publikováno 21.4.2002 (00:26:37), v časopise 2.5.2002
   Prošlapaná cestička vedla do hlouby lesa a ve stínu mohutného starého stromu se stáčela k řece. Za dřevěnou lávkou nasáklou vodou z nedávných lijáků a za nevysokou skalkou na které se na chvíli jakoby žertovně ztratila pokračovala podél říčního toku v protiproudu. Procházela stále hlubším zalesněným údolím ve strmé stráni dlážděná sypkou břidlicí, místy hladkou, jindy zdobenou spoustou drobných prasklinek, až k maličké chaloupce postavené s několika nahnilých klád a černého igelitu potřísněného zářivě bílými skvrnkami ptačího trusu. Zde si znavení cestující mohli dopřát chvíli oddechu. Na dřevěných lavičkách uleviti bolavím nohou, vypíti sklenici mléčného čaje s trochou štiplavého koření, vyměnit pár přátelských slov či zakouřit hašiše s vypůjčené dýmky, neboť věděli že cestička je povede zase dál a nenechá je zabloudit v nekonečných kopcích a skalnatých roklích hor, kde dosud spravedlivé zákony přírody nedávají místa zákonům lidským. Ještě hodnou chvíli se proplétala mezi vysokými stromy, občas zdobená popadanými a tlejícími kmeny až k travnaté stráni porostlé spoustou horských bylin, snad všech barev a jejich odstínů mi známých. Vzduchem nasyceným jejich rozmanitou vůní se neslo mečení stádeček horských koz, pobíhajících mezi igelitovými, dřevěnými i kamennými domky a jejich přívětivými obyvateli. A jedna z vůní přicházela společně s kouřem rozdělaných ohňů a dávala znamení bosým dětem pobíhajícím po rozkvetlých stráních při západu slunci, že nadešel čas večeře. 


Poznámky k tomuto příspěvku
Martin (Stálý,Redaktor) - 2.5.2002 > Tomu se říká umění popsat krajinu, nádherné...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter