Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Darovníci nalačno, Z člověka zbyl jen jeho spánek, Ronky prostětutky
Autor: Janele z Liků (Občasný) - publikováno 1.12.2007 (16:14:12)

                                       

                         Darovníci nalačno

 

                               matce nezbylo na Vánoce

                                                  prskavky byly z mouky a sazí

                                                                         utěrky místo barevných ručníků

 

 

Ronky

  prostětutky

 

Tu...

 

blondýnu načerno

ani po letech nenašli

 

i po scestí

se nesla jak papír

v průvanu

 

/Nemohlo ji nenapadnout

jednoho krásnýho dne

vyrábět

ruční papír

z vlastního zdroje/.

 

                        (z-Ruden)

                                                  

                                                  Zdeňka Křížová: "Žena v sobě skrývá tvůrčí božskost a psí sviňskost."

                                

 

Z člověka zbyl jen jeho spánek

 

"Bože, vezmi oči do rukou

a s koncem světa

zachovej aspoň

mou postel."



Poznámky k tomuto příspěvku
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 1.12.2007 >  
Doporučil 
<reagovat 
zase zkrvák (Občasný) - 1.12.2007 > poslední jo, první a druhá lautr nic... ale poslední zaslouží třísknout d.
Body: 2
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 1.12.2007 > Koukám, že si tu vyřizuješ účty s kdekým ;-) Zdeňka Křížová: "Žena v sobě skrývá tvůrčí božskost a psí sviňskost."   kdo je ta moudrá žena? závěr téměř ženiální
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 1.12.2007 >

Jojo, závidim .. Našla jsem při této příležitosti Otčenáš v romštině:

Dado amaro, so sal pro upripen
Pošvecin pes tiro nav,
av tiro thagaripen,
mi el avka, sar tu kames, pro upripen,
avka the pre phuv.
O maro amaro de amen adaďives,
odmuk amenge amare bezecha,
sar the amen odmukas amare binoskengerenge.
A ma ľidža amen andro bini,
aľe odle amendar le nalačhes.
Amen
Mají slova i z řečtiny a perštiny ..

<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 1.12.2007 >
Body: 4
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 1.12.2007 > Poslední ne, druhá jo
Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 1.12.2007 >
<reagovat 
miirdas (Občasný) - 1.12.2007 > naprostá nuda
při čtení už jsem spíš čekal
až to skončí
jediný záchvěv bylo ronky
které by samostatně bylo výtečné
<reagovat 
holger (Občasný) - 2.12.2007 > I á en u oslední. ÷))  Ale ta si diblíka zaslouží.
Doporučil 
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 2.12.2007 > holger> skvělý jazyk, vynechávat první hlásky, zkus v tom napsat prózu
<reagovat 
 holger (Občasný) - 2.12.2007 > Janele z Liků> Ezkusím, emám as. ÷))
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 2.12.2007 > holger> ať ti nezačnou říkat Emánku...
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 1.12.2007 > oči do rukou, hnedle jsem si vzpomněl na Faunův labyrint, okamžitě si jdu pustit soundtrack
<reagovat 
 jeřáb (Občasný) - 1.12.2007 > Leatherface> i já. a jaký že to mělo soundtrack? ale v téhle básni to ani moc nechápu.
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 2.12.2007 > jeřáb> narážím na frazém-vezmi rozum do hrsti...
<reagovat 
 jeřáb (Občasný) - 2.12.2007 > Janele z Liků> aha, ale to by mě nikdy nenapadlo.
<reagovat 
damika (Občasný) - 2.12.2007 >

Poslední je psána na mou míru. :))


Doporučil 
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 2.12.2007 >
Body: 3
Doporučil 
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 2.12.2007 > zanzule> Já tomu nerozumím, dává se dvojka, trojka a doporučení...Proti_pasti...
<reagovat 
 zanzule (Občasný) - 2.12.2007 > Janele z Liků> Já tomu rozumím.Prostě se mi tvá báseň dost líbí (za to Dé - Dé je nejvíc)..ale chvilkama se mi cosi při čtení staví do cesty ;x)
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 2.12.2007 > zanzule> To budou určitě drobky a smetí, někdy na ně zapomenu u dveří...Děkuji všem za komentář.
<reagovat 
 zanzule (Občasný) - 2.12.2007 > Janele z Liků> V každym rohu místnosti by měly být takový malý zamaskovaný vysavače, jen by člověk zmáčknul ..
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 2.12.2007 > zanzule> jen mít do nich sáčky...
<reagovat 
Robert Čiči (Občasný) - 3.12.2007 > Pocitově zážitkově se čte skvěle, chutná ..
Doporučil 
<reagovat 
touha (Občasný) - 3.12.2007 > hups...
Doporučil 
<reagovat 
hermit (Občasný) - 2.12.2007 > určitě
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 3.12.2007 > hermit> to máš dobrý, já vůbec nepochopil, co básniřka svým dílkem říká..
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 5.12.2007 > stanislav> to stejné co marsyovi
<reagovat 
noa (Občasný) - 5.12.2007 > jedním dechem!
Doporučil 
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 5.12.2007 > Stando, mám ráda vhled, když můžeš čarovat a pokaždé vidět jiné, to bylo především pro marsya, jehož jsem již několikrát upozorňovala, ať mě nečte a nechodí si neustále ulevovat stejným znechucením...
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 4.12.2007 > nechápu smysl takového psaní
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 5.12.2007 > marsyas> chápu, že mnohé může vyvézt z míry přesah do staroslověštiny, nechápou ronky, prostětutku, nechápou skryté narážky na frazémy, floskule, sama se ptám, zda sem vkládat jen básně pro ty, kteří by rozuměli, "bohemistům" nebo psát v obecné rovině, lidé, kteří nestudují českou filologii, jazykovědu, uměnovědy-mohou mít někdy trochu problém, podprahově vsouvám do díla odkazy...Stejně tak prskavky z mouky a sazí, to je záležitost chemie, nejde pouze o obraz, mouka a saze-vyzařují po zapálení červeným světlem, náhrada za prskavkový dusičnan barnatý ve starých dobách, když na privátě jsou ručníky k neupotřebení, se zapřením všeho využíváme utěrek...Někomu se nemusí spojení líbit, ale mají vnitřní souvislost...Stejně tak výroba ručního papíru, proces, kdy se dříve k tomuto účelu používaly staré hadry, byliny, opět narážka na frazém "nese se jako papír v průvanu"...Vyrábět z vlastního zdroje, ronky prostětutky-ruce prostitutky, inspirovala mě termoska, která zde vystavuje ty své tělořízy, zápěstí, kůže se chová pod ostřím jako z papíru....Pavel Petr říkal nedávno (není první ani poslední) v "Česku jedna báseň", hlavně básně nevysvětlovat, dávám sem naposledy takovýto koment...Poezie není jen jakýsi algoritmus funkčních, průhledných slov, ale zároveň zde existuje i jistý mechanismus myšlení, který není daný každému, pokud člověk nezná souvislosti, není schopen zapojit do čtení určitá mozková centra, kdy to zkrátka "zaklapne"...v bibličtině jsou mimochodem Tři králové nazýváni darovníky...Nebaví mě osvětlovat...Kdo nemá rád symbolismus, básníky ztracené generace, ať čte Žáčka,Dědečka,Skácela, poezii všedního dne,přírodní lyriku...věcnou rozpoznatelnost, bez potřeby pitvání, sestoupení do hlubších struktur.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.12.2007 > Janele z Liků> sestupuj do struktur, nechť ti je tam blaze...
<reagovat 
 surma (Občasný) - 7.12.2007 > Janele z Liků> máš plnou pravdu opravdovou poezii nejde ohraničit uchopit ani vymyslet... ale jsou lidi co to musí obkecávat, pitvat a kontrolovat chtěli by mít ze všeho básničky co mám říkat já když v každé 10 větě udělám hrubku měl bych se podle nich přestat vyjadřovat?
je dobré číst za hranící řádků a hledat klíč ke dveřím které tu nejsou vepsané a ne se rvát kontrolovaním sama sebe... a číst v křečích vlastních předsudků...
Body: 5
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 7.12.2007 > i kdybys nepsala, bylo by to hodně dobré
Doporučil 
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 7.12.2007 > born to be child> zrovna dnes mě napadlo, že hluboce obdivuji člověka, který dokáže nohou nakreslit obraz...Kde jsem já, odvárek z hluchavek...Vážím si návštěvy...tebe i surmy...
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 7.12.2007 > Janele z Liků> 

nepoesie je umění mlčet tak, až svět zírá s napjatým uchem v trnu oka


<reagovat 
čtenář kpt. mlíko - 8.12.2007 > můžu tě ujistit, že jsem stejně nevěděl, co jsou ronky.- a to jsem se se staroslověnštinou mazlíval rád. ne že bych nevěděl, ale nanapadlo mě vůbec šahat do toho špulíku. to je nějaká zpotvořenina, jsem si říkal.
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 3.3.2008 > tady bych se pod mnohé podepsal nejen v básni, ale i ve tvém komentáři;
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter