Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí ve sbírce Chtěl jsem psát z kolekce Opáč-čněji talíře
Autor: KSTK (Občasný) - publikováno 29.4.2002 (23:44:57), v časopise 11.5.2002
další ve sbírce>

Chtěl jsem psát



Chtěl jsem psát o hbitém drozdíkovi, který poletuje nad přezrálými klasy, protřepává křídla v křišťálu vod a štěbetá o japonských ostrovech, které nikdy neviděl, ale slyšel o rozkvetlých stromech cukrovaných růžovými lístky.

Avšak můj drozdík byl chycen, oškubán a sněden s džemem.

Chtěl jsem psát o maličkaté chobotnici, jež nezná hranic v hlubinách a potuluje se prohřátými zálivy od břehu ke břehu, tančí chapadly egyptské tance a pod vodou někdy stepuje.

Avšak má chobotnička byla chycena, osekána a snědena s knedlema.

Chtěl jsem psát o louce sypané barevnými květinami, jež voní víc než září kolorem; pastelky si pozvaly na návštěvu.

Avšak má louka byla snědena dobytkem, který snědl lidský.

Zatrpkl jsem a zapomněl…
Zašel do restaurantu na české víno z Francie,
dal si chobotničky v drozdí omáčce
a v sytosti – žaludečních myšlenek - lehl si na louku;
žmoulaje barevné okvětní lístky, začal jsem psát a psát a psát.


O tarantule.



(02/2002)






Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Olina - 29.4.2002 > Nepoznávám tě.
Body: 5
<reagovat 
nana (Občasný) - 30.4.2002 > Myslim že by tam ani ta tarantule nemusela bejt, že je ta pointa dost dobrá i bez toho.(a kromě toho by jí stejně někdo sežral,né?)Fakt se mi to líbí a možná si to vytisknu nebo opíšu
Body: 5
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 30.4.2002 >
Body: 5
<reagovat 
langueur (Občasný) - 30.4.2002 > Ó Ó ó :-)) klaním se, mistře.. jen tu tarantuli bych možná vynechala, nebo alespoň napsala s měkkým i.. :-)
Body: 5
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 30.4.2002 > I já se klaním :o)
Body: 5
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 30.4.2002 > Souhlasím s langueur. Beze zbytku. :o)
Body: 5
<reagovat 
Martina (Občasný) - 30.4.2002 > ...
Body: 5
<reagovat 
kubajs (Občasný) - 30.4.2002 >
Body: 5
<reagovat 
Hanele (Občasný) - 30.4.2002 > ...oskuban a sneden s dzemem ...:)
Body: 5
<reagovat 
stín (Občasný) - 1.5.2002 > Tak si říkám, že to "Y" tam má svůj podstatný význam. (Jestli ovšem zase nevidím významy úplně všude - ale vadí to? Autor dává v básni jakýsi náčrtek, který si každý doplní barvami a přesnými tvary podle svých krajin:) ) Je dobré prokročit zrcadlo, ale myslím, že stejně dobré je nechat zrcadlit:) Tahle básnička je tak uvolněná ... myslím, že ses vydal správným směrem. Měj se fajn:)
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 1.5.2002 > S tarantulí (anebo tarantulou) jste mi dali! Omlouvám se Olině, nemá to význam - možná jen ten, že si autor naběhl... Asi to nemám vážně správně (vzhledem k pádu). Jak se to vezme... tarantulích nebo tarantulách. Buď tarantule bez tarantule, nebo tarantula bez tarantuly. Přikloním se k druhé možnosti, a proto opravuji na "tarantule". Je to správně (?) Díky za reakce.
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 1.5.2002 > Mě tam zas tarantule patřila. Nechápu, proč něco vynechávat, protože i kdyby se mi tam tarantule nehodila, tak je na první pohled jasné, že to je to, co tam autor chce mít, protože je to odřádkováno, je to větším písmem a je to krátký výraz...jinými slovy autor asi nechtěl aby se to ztratilo v davu jiných slov, a proto to má určitě svůj význam, o kterém by se mělo přemýšlet, pokud někdo chce zkusit pochopit básničku.
KSTK : je to docela úsmevné, přikonil jsi se k "tarantuly", ale nějak jsi to popletl a vyšlo z toho že se příkláníš k "tarantule".
Co se týče "E" na konci místi "Y", tak mě to nedráždilo díky tomu, že čeština není můj koníček. Ale když o tom přemýšlím, tak mi tam přijde lepší to E. Pokud KSTK má oba výrazy na stejné úrovni a pro psaní týhle básničky se mu vyjasnila forma s "E" tak to bude asi taky něco co tam je naschvál, i když jak čtu jeho reakci, tak nevědomě. Na mě ta tarantule s "o tarantule" působí líp proto, protože to je výraz, který je víc lidský než pavoučí a přesto v sobě má odpornost pavouka. A navíc je rozhodně pádnější a výraznější - což by souhlasilo s odřádkováním a zvětšením písma.
<reagovat 
stín (Občasný) - 1.5.2002 > :) no tak když jsme u toho naprosto konkrétního vyjasňování - pro mě "o tarantule" jako "o ženě" - je naprosto nepřípustné!!! :))))( stejně jako "o tarantuli" ) "Y" jsem tam považovala za vybočení z mluvnického řádu, aby bylo jasné, že cokoliv ženského rodu nemá s tarantulí zde myšlenou nic společného - pánové, zklamali jste mě:)))))
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 2.5.2002 > Třeba tam mělo bejt: "Ó! Tarantule!" Pak by to sedlo :) Podle mě tam patří měkký "i", ale není to jednoduchý, protože tohle (výjimečně hnusný a vodporný) zviřátko se nechá psát jak tarantulE, tak tarantulA; v prvním případě je druhej pád tarantulE, ve druhým tarantulY. Takže stačí tvrdit, že to píšeš TARANTULA, a jsi z obliga, KSTK... Nenávidím babouky!
<reagovat 
Gavrik (Občasný) - 2.5.2002 > Umíš vyrazit dech!
Body: 5
<reagovat 
stín (Občasný) - 9.5.2002 > Přese všechna úskalí (a možná právě kvůli nim) s velkou radostí zařazuji do časopisu.
<reagovat 
Radovan (Občasný) - 13.5.2002 > tarantuli bych viděl jako růži.
Body: 5
<reagovat 
xxxxxxx (Občasný) - 31.5.2002 > ...to je ale tarantULÍTLÉ... tarantule se přece časuje... ...netulte se k taranTULÍM, taranTULÍŠ, tarantulí, tarantulíme, taranTULÍTE, taranTULÍ kous tě bolí, když se tulíš k tarantuli, nediv se, že potom bulíš... taranTULÍ plyš se liší, není nad plyš kočičí, liščí či myší... amnesty animal a nechte prosím velryby páchat sebevraždy...
Body: 5
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 1.6.2002 > Piii. Anebo netulte se k tarantulám...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 (8) 9 11 12 14 15 16 19 20 21 22 23 25
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter